Sidan 97 av 180 FörstaFörsta ... 47879596979899107147 ... SistaSista
Resultat 961 till 970 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #961
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av sopgubben Visa inlägg
    gött då klarade man teorin idag med 61 poäng
    Bara uppkörning kvar nu..känns bra att slippa nöta datortest nu hehe
    Bokat?
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  2. #962
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    mölndal
    Inlägg
    11
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Sopgubben: vi håller tummarna för att det ska gå bra.
    Tackar

  3. #963
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    mölndal
    Inlägg
    11
    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Bokat?
    bokat 4 oktober

  4. #964
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    mölndal
    Inlägg
    11
    Citat Ursprungligen postat av goldfish Visa inlägg
    Så skönt, jag fixade det idag. Så nu har man sin lilla papperslapp
    Jag har haft körkort sedan 1996, men måste säga att det inte var helt lätt att hinna med allt nör man jobbar, har barn och precis köpt hus. Så det kändes skönt när man lagt ner mödan att träna på skolan. Att betala för lektioner, som i sig är rätt kostsamma, känns ju bättre i efterhand när man klarat det.
    Grattis!

  5. #965
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    17
    Här är en till som är på gång!
    Fick körkortstillståndet 10e augusti dagen före riskettan så kände mig minst sagt jäkligt "grön" på den men det kändes gött att ha kommit igång åtminstone
    Veckan därefter inhandlades en Kawasaki GPZ 500 att övningsköra på hemma och sedan bar det ut på vägarna med svärfar. Har betat av 5 lektioner på körskolan och det har gått över förväntan bra!
    MEN sedan blev jag övermodig och ouppmärksam och lägger mig i rullgrus under en tur på lördagen, satans skit vad irriterande
    Vi skulle ju "bara" stanna till lite och jag ser försent att det dragits upp en massa grus i svängen och drog ju i backen direkt, blinkers, handbroms och fotbroms åt helskotta och fula repor på kåpan

    Hade god lust att elda upp hjälmen och hela skiten och lägga ner alltihop, dessutom var det en i krokarna som omkom i olycka samma eftermiddag...Men sambon tog med mig på en tur direkt så det gav sig, men jag var jäkligt skakig nästa körning.

    Idag hade hade jag lektion med högfartsbanan och serpentinen och vilken AHA-upplevelse!!! Fattar inte hur jag svängt innan, stel som en pinne?! Så jädra gött när man fick in rätta "gunget" även om konor flög åt alla håll några gånger

    På tisdag är det risk2 för min del och några körningar till innan det är slutåkt för i år, teori i vinter och så HOPPAS jag på uppkörning första tiden som finns i vår!!!

  6. #966
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Det var alltså sidospegelsarmen på vänster sida som lossnade ur sitt fäste, den är inte ens bruten Men den behöver lagas innan jag vågar mig ut i trafiken igen.
    Jaha, nu har min make lagat armen till sidospegeln så nu är jag sugen på att komma ut och övningsköra igen, särskilt att träna på de däringa garagevändningarna
    Men så åkte jag på världens dunderförkylning! Känner mig ju verkligen inte skarp och fokuserad, kanske får räcka med en lite mystur med en fika på Rosenhill på lördag och/eller söndag. Jag får helt enkelt spara lite på nötandet tills jag är kry igen. Men ut en sväng, det ska jag!

    Har inte tagit några fler lektioner i höst utan bara övat privat. Jag tycker att det har gett mer per timme (och krona ) men det hade det förmodligen inte gjort om jag inte grundat ordentligt på körskolans inhängnade område. Utan varken moppe- eller cykelerfarenhet så var det absolut nödvändigt!

    Planerar att nöta teorin i vinter och skriva fram på senvåren/försommaren. Jag vill ju inte klara teorin alltför tidigt ifall man sen inte klarar uppkörningen. Inte för att jag alls vill vänta till året därpå! Bara den försiktiga generalen som sitter på min axel och håller mig tillbaka :/
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  7. #967
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av Ulle rullgrus Visa inlägg
    .Hade god lust att elda upp hjälmen och hela skiten och lägga ner alltihop, dessutom var det en i krokarna som omkom i olycka samma eftermiddag...Men sambon tog med mig på en tur direkt så det gav sig, men jag var jäkligt skakig nästa körning.
    [.....]
    På tisdag är det risk2 för min del och några körningar till innan det är slutåkt för i år, teori i vinter och så HOPPAS jag på uppkörning första tiden som finns i vår!!!
    Hej och välkommen till forumet!

    Visst är det tur att man har bra stöd omkring sig när man lyckas misslyckas Gjorde själv en liknande grej (längre ner i denna tråd). Inga skador på mig men lite skit med hojen.
    Hur gick det på risk2an? Jag har inte kommit så långt än, trots att jag hållt på över ett år nu :/
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  8. #968
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    17
    Risk2 gick jättebra och det var sååååå himla kul!!! Fattar inte att jag var så nervös för det, jag kunde inte sova på hela natten och trodde jag skulle vara typ sämst och få åka hem utan att passera gå :/

    Men så var det ju inte, det var BARA roligt och värdefullt. Vi var på motorbanan i Kinnekulle och jag hade kunnat stanna hela dagen och bara åka runt, runt, runt......ha ha

  9. #969
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    Kul att det gick bra.

  10. #970
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av Ulle rullgrus Visa inlägg
    Risk2 gick jättebra och det var sååååå himla kul!!! Fattar inte att jag var så nervös för det, jag kunde inte sova på hela natten och trodde jag skulle vara typ sämst och få åka hem utan att passera gå :/

    Men så var det ju inte, det var BARA roligt och värdefullt. Vi var på motorbanan i Kinnekulle och jag hade kunnat stanna hela dagen och bara åka runt, runt, runt......ha ha
    Roligt att höra att de var så lärorikt
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •