Sidan 76 av 180 FörstaFörsta ... 2666747576777886126176 ... SistaSista
Resultat 751 till 760 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #751
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    Grattis grattis!!

  2. #752
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Tackar Rätt billigt blev det också.
    Totalt 7,480bagis, fick lämpan 10augusti och körkortet 15 september så det gick ganska fort. Blev bara 2 körlektioner och 1 gång med min privata handledare samt lite körning på polarens bakgård sent igår kväll. Fick använda släp för att transportera hojen då min handledare jobbade (som vanligt)

    Fy f*n vad det känns bra just nu!!! dags att dra ut och nöta asfalt! Lycka till alla som håller på med sitt kort. Det går bara man ger sig f*n på det!

  3. #753
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    38
    Jag skrive här jag oxå då...

    ...Jag körde upp idag, och det gick inte något vidare...

    Jag fick köra lågfartsbana nr 2, på första försöket så tog jag mig igenom den. När jag ställde hjulet vid startpunkten så sa han åt mig att göra om det. Han tyckte att jag körde för sakta, samt att jag använde fel kopplingsteknik (jag har kört korta "duttar" på kopplingen för att få lite lite fart och sedan gjort så relativt mycket för att hålla hastigheten nere.)

    På andra försöket så körde jag som han sa, dvs låg och slirade i princip hela vägen, dock hade ju nervositeten slagit tänderna rejält i mig denna gång så det slutade med att jag satte i foten, och sa en del väl valda ord till mig själv...

    Nu är ju säsongen i princip över. Är det dumt att köra upp nästa torsdag? Jag behöver träna lite mer, men visst borde jag kunna nöta in om jag använder i stort sätt hela helgen, och någon kväll fram till dess?

    Känns så jävla surt att betala in den där räkningen, men samtidigt så är det bara mig själv att skylla.

  4. #754
    Citat Ursprungligen postat av MrFluke Visa inlägg
    JAAAAAAAAAAA!!!
    Första försöket
    Grattis!

  5. #755
    Citat Ursprungligen postat av Beppe Visa inlägg
    Jag skrive här jag oxå då...

    ...Jag körde upp idag, och det gick inte något vidare...

    Jag fick köra lågfartsbana nr 2, på första försöket så tog jag mig igenom den. När jag ställde hjulet vid startpunkten så sa han åt mig att göra om det. Han tyckte att jag körde för sakta, samt att jag använde fel kopplingsteknik (jag har kört korta "duttar" på kopplingen för att få lite lite fart och sedan gjort så relativt mycket för att hålla hastigheten nere.)

    På andra försöket så körde jag som han sa, dvs låg och slirade i princip hela vägen, dock hade ju nervositeten slagit tänderna rejält i mig denna gång så det slutade med att jag satte i foten, och sa en del väl valda ord till mig själv...

    Nu är ju säsongen i princip över. Är det dumt att köra upp nästa torsdag? Jag behöver träna lite mer, men visst borde jag kunna nöta in om jag använder i stort sätt hela helgen, och någon kväll fram till dess?

    Känns så jävla surt att betala in den där räkningen, men samtidigt så är det bara mig själv att skylla.

    Det var synd. Men tycker du borde hinna nöta in det om du över hela helgen. Hoppas att du får bättre väder än här där det regnar varje dag.

  6. #756
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Solna
    Inlägg
    1

    MC kort

    Jag tog just... hur gick det för er?

  7. #757
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av MrFluke Visa inlägg
    JAAAAAAAAAAA!!!
    Första försöket
    Grattis! Nu är det bara att fortsätta att öva i verkligheten på egen hand och lyssna på de mer erfarna!

  8. #758
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Beppe Visa inlägg
    ...Jag körde upp idag, och det gick inte något vidare...

    Är det dumt att köra upp nästa torsdag? Jag behöver träna lite mer, men visst borde jag kunna nöta in om jag använder i stort sätt hela helgen, och någon kväll fram till dess?
    Klart du ska nöta på och försöka igen innan säsongen är över. Nästa gång kanske det går som en dans!

  9. #759
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av knutfredrik Visa inlägg
    Jag tog just... hur gick det för er?
    Tog vad? Körkort? I så fall grattis!

  10. #760
    Citat Ursprungligen postat av knutfredrik Visa inlägg
    Jag tog just... hur gick det för er?
    Grattis och välkommen till detta forum!

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •