Sidan 72 av 180 FörstaFörsta ... 2262707172737482122172 ... SistaSista
Resultat 711 till 720 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #711
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av MrFluke Visa inlägg
    Stämmer bra det. Jäkligt bra handledare måste jag säga. Fick oss att tänka efter ordentligt många gånger.
    Va det möjligtvis Thomas llr Jocke?

  2. #712
    Medlem Peos avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Märsta
    Inlägg
    79
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Välkommen! Första inlägget ser jag!
    Tack, har bara åkt ren enduro tidigare så även dottern men nu fyller hon 16 så en Virago 125:a är införskaffad till henne.
    Då jag inte har lust att övningsköra med henne med endurohojen blev ju jag "tvungen" att köpa en 650 Dragstar till mig ;D

    Åter till ämnet, även körkortstillståndet gick fort när man fixar det via nätet, ca 1,5 vecka så låg det i lådan.

  3. #713
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av usaki_900 Visa inlägg
    Va det möjligtvis Thomas llr Jocke?
    Jepps, det var Thomas

  4. #714
    Citat Ursprungligen postat av Peo Visa inlägg
    Tack, har bara åkt ren enduro tidigare så även dottern men nu fyller hon 16 så en Virago 125:a är införskaffad till henne.
    Då jag inte har lust att övningsköra med henne med endurohojen blev ju jag "tvungen" att köpa en 650 Dragstar till mig ;D

    Åter till ämnet, även körkortstillståndet gick fort när man fixar det via nätet, ca 1,5 vecka så låg det i lådan.
    Härligt! Nu har ni varsin glidare oxå då! 8)

  5. #715
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Stockholm/Vällingby
    Inlägg
    15
    Ville bara meddela att jag nu haft min första övningskörning med min handledare.
    Hittade en Honda CB 750 K , årdmodell 1980. Den fyllde faktiskt 30 år den 13:augusti och besiktades den 17:e med rent papper.

    Gjorde liten konbana ute på stora parkeringen vid vinsta bilprovning, och körtde små vänder med handledaren på bönpallen. GUD SÅ jävla kul =)

  6. #716
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av whiking Visa inlägg

    Gjorde liten konbana ute på stora parkeringen vid vinsta bilprovning, och körtde små vänder med handledaren på bönpallen. GUD SÅ jävla kul =)
    Detta är bara början på hojlivet. Du ska se hur kul det kommer att bli framöver....
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #717
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Stockholm/Vällingby
    Inlägg
    15
    Genomled Risk Ettan på lötsjö trafikskola igår, och det var sådär. Lite skolkänsla med blinkande lampor i taket, snea skolbänkar och doften av lite gympasal. Detta varvat med lite skrämselprogaganda och nostalgin va total.

    Dock skötte läraren allting snyggt, och lyckades engagera oss som satt där i bänkarna med hjälp av lite grupparbete och diskussioner. Tror inte att jag lärde mig något nytt direkt, men steg 1 är iaf klart.

    Hur går det för er andra som övningskör osv nu? Hinner ni med risk tvåan och lappen den här säsongen?

  8. #718
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av whiking Visa inlägg
    Genomled Risk Ettan på lötsjö trafikskola igår, och det var sådär. Lite skolkänsla med blinkande lampor i taket, snea skolbänkar och doften av lite gympasal. Detta varvat med lite skrämselprogaganda och nostalgin va total.

    Dock skötte läraren allting snyggt, och lyckades engagera oss som satt där i bänkarna med hjälp av lite grupparbete och diskussioner. Tror inte att jag lärde mig något nytt direkt, men steg 1 är iaf klart.

    Hur går det för er andra som övningskör osv nu? Hinner ni med risk tvåan och lappen den här säsongen?
    Personligen tyckte jag riskettan hade en del rätt intressanta punkter, jag lyckades pricka in risk2 och 1 samma dag Har teoriprovet 1a september och sen uppkörningen asap efter det. Har dock bara kört i skola 2 gånger, halkbanan och sen privat 1 gång. Måste öva lite på krypkörningen och att bromsa så det sitter med min egna hoj.

  9. #719
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Stockholm/Vällingby
    Inlägg
    15
    Jag har alldeles för få timmar på cykeln för att våga boka risk2an tyvärr. Hoppas min handledare får loss lite tid, för skulle va jädra kul o ha den klar, plugga teori och ta den biten i vinter, och sen köra på som en hund i mars/april när snön lagt sig.

  10. #720
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Kunskapsprov: Check! Gjordes igår 1/9.
    Förarprov: Bokat till 15/9 - pirrigt

    @whiking: risk2an är seröst bara rolig. Om du kan gasa, bromsa, koppla, växla och svänga så kan du köra halkbanan. Det låter bara mycket när man läser på gillingebanans hemsida.
    Själv hade jag tagit 2 lektioner innan jag körde r2. Dessförinnan var det ca 15 år sedan jag körde något 2 hjuligt med motor. Men det är klart, bättre du känner dig helt säker på hanteringen.

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •