Sidan 70 av 180 FörstaFörsta ... 2060686970717280120170 ... SistaSista
Resultat 691 till 700 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #691
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av gunther Visa inlägg
    Du kommer att få prova på lite olika sätt att manövrera bågen: motstyrning, höftvickning, bentryck, överkropp o.s.v. Vidare så kommer du få prova på inbromsningar, provocera fram ABSn. När jag körde R#2 så fick vi pulvra på så mycket vi ville, 70 km/h eller 140 km/h var inte huvudsaken - träningen på bromsningar var det som var relevant.

    Sen kanske det blir lite olika övningar i kurvtagning, vad som hjälper och inte hjälper om man upptäcker att kurvan nyper och man är på väg ut i spenaten.

    Det kan hända att det tillkommer en litet kapitel med bedömningar och myt-krossande. Allt mycket relevant skulle jag vilja påstå!
    Låter helt klart som en sjukt rolig morgon/förmiddag på torsdag. Läraren var visst sjuk så fick ändra tid från 10:00 till 07:30

  2. #692
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Citat Ursprungligen postat av MrFluke Visa inlägg
    Pratade med dom i går måndag, handledargrejset är godkänt så det borde komma idag eller i morgon. Så galet sugen på att sticka ut och åka

    Teoriprovet 1/9 sen är det bara hoppas att det finns en tid till uppkörning.

    Någon som vet vad som väntar mig på risktvåan?
    Förstår precis hur du känner, broder!

    Jag har min hoj och handledare ca 40 mil norrut eftersom jag inte känner en enda knutte som haft hojkort tillräckligt länge i Stockholm. Det blir ca 1-2 4-dagars visiter där per månad och då är det bara att ta chansen och köra tills man har träsmak i rumpan!

    Har mitt kunskapsprov dagen före dig och jag kan knappt bärga mig till allt det svåra och långdragna är över för min del. Körskolan säger att det brukar vara runt 3 veckors väntetid på uppkörningar, hoppas dock kunna få en uppkörningstid tidigare, man vet ju faktiskt aldrig. I Stockholm finns det väl ett x-antal trafikinspektörer. Har jag flyt så klarar man det på första försöket och kan köra iväg hojen själv till besiktningen den 24 September.
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  3. #693
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av Livgardisten Visa inlägg
    Förstår precis hur du känner, broder!

    Jag har min hoj och handledare ca 40 mil norrut eftersom jag inte känner en enda knutte som....
    40 mil ?!?!? lider med dig, verkligen!!
    Min är ca 4 mil härifrån och hojen står utanför porten typ så jag kan iaf titta och sitta på den varje dag (drar igenom säkerhetskontrollen dagligen)

    Det finns ingen på forumet som kan ställa upp? Det går nog rätt fort om man gör allting digitalt. Skickade in och betalade mitt i lördags efter jag snackat med svärfar. Ringde i måndags och kollade hur lång tid det skulle ta och fick besked att det blivit godkänt i lördags direkt på nåt automatiskt vis?!

  4. #694
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Nja, förstår om folk inte har tid eller pengar att vara handledare. Nu är det ändå så nära också och trafikläraren på skolan säger att jag har bra teknik och är övertygad om att jag klarar det när det blir dags för uppkörning.
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  5. #695
    Hur är det om man ställer upp som handledare? Visst riskerar man sitt eget körkort om den man övningskör med klantar sig och kör mot rött eller nåt annat?

  6. #696
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Hur är det om man ställer upp som handledare? Visst riskerar man sitt eget körkort om den man övningskör med klantar sig och kör mot rött eller nåt annat?
    Där har vi en annan orsak kanske, hehe!

    Märkligt ändå att en människa kan framföra två motorcyklar på samma gång. :P
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  7. #697
    Jo, jag menar om det är en släkting och nära kompis är det ju en sak. Men om det är en totalt okänd människa så kanske det är en risk man tar.

  8. #698
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Jo, och det är högst förståeligt!
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  9. #699
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Man kommer ju inte direkt undan själv heller om man skiter i stoppplikt eller vad det nu kan vara. Om man övningskör som handledare åt en mupp är det väl bara att dra så åker han dit för olovlig körning + moms

    Det är nog alltid en risk man tar, min handledare är polis, MC polis till på köpet. Gör jag något dumt så lär han plocka fram bötesblocket :P Skämt åsido jag lär åka omkring med en gloria på huvudet heh.

    Har du den skickligheten så behöver du nog inte oroa dig för uppkörningen

  10. #700
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Hurra handledaren fick intyget idag!
    Blää körde lektion idag och det kändes som det gick åt skogen. Landsvägskörning i 70 på kurviga vägar var dock som att komma till himmelriket!

    I morgon Risketta och tvåa yay!

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •