Sidan 68 av 180 FörstaFörsta ... 1858666768697078118168 ... SistaSista
Resultat 671 till 680 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #671
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av gunther Visa inlägg
    Inte för att jag vill vara den som pinkar på någons parad eller så - men det kanske kan vara en idé att investera i lite kraschpuckar o.s.v. om du inte redan har det? Det kommer nämligen ganska säkerligen gå som så att du blir tvungen att lägga ner bågen en eller ett par gånger under krypkörningsövningar. Och gör man det med sin ögonsten blir man nog inte så glad. =(

    Jag la ner bågen två, tre gånger under krypkörning och klotade en gång på våt bana under bromsövning. Efter klotningen så hade gaffelbenen roterat en smula i styrkronan, så framhjulet pekade inte riktigt rakt fram. Detta dock som tur var med körskolans bågar som har kraschbågar påmonterade, så ingen större skada skedd.
    Samma här. Jag la ner våran övningshoj par ggr på lågfarten. Frun lika så + två lite större "klotningar" var av sista gången så blev det gips på henne och inlöst hoj från försäkringen.

    Jag hade detta i tanke inför övningskörningen och köpte en av de billigaste 750 på blocket med tanke att sedan kränga den för i princip samma peng.

  2. #672
    Mc-Bosse
    Gäst
    Kraschbågar på hojen hade varit coolt tycker jag! Många menande blickar hade man nog fått utstå när man kört omkring själv utan grönskylt!
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-08-11 klockan 11:58.

  3. #673
    Mc-Bosse
    Gäst
    Tipsar om utmärkta TEO 2010 för att plugga teori. Jag hämtade TEO 2009 illegalt från nätet när jag skulle plugga men jag ser ju nu att det bara är 169: - för MC att köpa legalt med direkt download.

    Rekomenderar verkligen detta program för det hjälpte mig och layouten är precis som på uppskrivningen då förra året i varje fall.

    http://nordicsoftsales.ztorm.net/lis...o+2010&x=0&y=0

  4. #674
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271

    Shit vad roligt!!! :D

    Haft min bästa morgon på väldigt länge! Första hojlektionen är avklarad! Ville inte kliva av....

    Nu är det bokat två gånger i veckan famöver. Får se hur lång tid det tar innan man kan börja köra privat på egna hojen, med handledaren alltså. Vill ju inte riskera att lägga ner egna hojen i onödan.
    Senast redigerat av Phaedre den 2010-08-12 klockan 11:18.
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  5. #675
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Första lektionen avklarad. Blev en dubbel på 100 minuter.
    Fick känna på hojen i garaget ett par minuter innan vi skulle bege oss ut.
    Åkte genom stan ut på deras övningsställe där jag fick prova på alla momenten som ingår i körprovet utom bromsprov 90Km/h.

    Krypkörningen ser helt klart lättare ut än det var, även om den inte var direkt svår. Fick prova på båda dom olika banorna den sista var larvigt enkel.
    Höghastighetsprovet var inte alls nåt svårt. Bromsprov 50/70 gick bra speciellt 70 klippte jag direkt men 50 var jobbigare av någon anledning. (?)

    Det jag skulle träna på är min placering och uppmärksamhet i trafiken, kan även klippa ner en bit på bromssträckan och köra in ännu mer balans.

    Måste säga att det känns rätt bra att höra det efter första lektionen.
    Det var ändå 15 år sedan jag sist satt på nåt som har två hjul.

    Rekomendationen från körledaren var att jag ska boka risktvåan och teoriprovet. Enligt honom har jag inga problem att klara risktvåan, och teoriprovet är jag inte det minsta nervös för :P (har pluggat som bara f*n)
    Fick en annan tid för riskettan på samma ställe som jag hade lektionen på så kommer ta den eftersom det är i morgon fredag istället för 19e.

    En helt underbart rolig dag var det iaf igår Körkortet kanske inte är så långt borta ändå!

    @ Bosse : Jag har faktiskt TEO2010 grymt bra program. Köpte även MC boken och en teoribok i samma serie.

    Lång post, hoppas det är ok

  6. #676
    Mc-Bosse
    Gäst
    MrFluke och Phaedre är på G! Kul!

  7. #677
    Citat Ursprungligen postat av MrFluke Visa inlägg
    Första lektionen avklarad. Blev en dubbel på 100 minuter.
    Fick känna på hojen i garaget ett par minuter innan vi skulle bege oss ut.
    Åkte genom stan ut på deras övningsställe där jag fick prova på alla momenten som ingår i körprovet utom bromsprov 90Km/h.

    Krypkörningen ser helt klart lättare ut än det var, även om den inte var direkt svår. Fick prova på båda dom olika banorna den sista var larvigt enkel.
    Höghastighetsprovet var inte alls nåt svårt. Bromsprov 50/70 gick bra speciellt 70 klippte jag direkt men 50 var jobbigare av någon anledning. (?)

    Det jag skulle träna på är min placering och uppmärksamhet i trafiken, kan även klippa ner en bit på bromssträckan och köra in ännu mer balans.

    Måste säga att det känns rätt bra att höra det efter första lektionen.
    Det var ändå 15 år sedan jag sist satt på nåt som har två hjul.

    Rekomendationen från körledaren var att jag ska boka risktvåan och teoriprovet. Enligt honom har jag inga problem att klara risktvåan, och teoriprovet är jag inte det minsta nervös för :P (har pluggat som bara f*n)
    Fick en annan tid för riskettan på samma ställe som jag hade lektionen på så kommer ta den eftersom det är i morgon fredag istället för 19e.

    En helt underbart rolig dag var det iaf igår Körkortet kanske inte är så långt borta ändå!

    @ Bosse : Jag har faktiskt TEO2010 grymt bra program. Köpte även MC boken och en teoribok i samma serie.

    Lång post, hoppas det är ok
    Så skoj! Vilken slags hoj körde du på bilskolan då? Var det ABS på den? Eller var det med din privata?

  8. #678
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Så skoj! Vilken slags hoj körde du på bilskolan då? Var det ABS på den? Eller var det med din privata?
    Det var en BMW, 800kbikare men hette 650 nånting sånt.
    Jupps ABS på den, är medveten om skillnaden men kunde bromsa hårt utan att ABS:en slog i. Fick prova att nypa fullt och känna hur den arbetade, jäkligt spännande hehe

  9. #679
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Får se hur lång tid det tar innan man kan börja köra privat på egna hojen, med handledaren alltså. Vill ju inte riskera att lägga ner egna hojen i onödan.
    Var faktiskt i slutet av min träning som jag först la ner hojen. Det var då jag fått ner hastigheten på lågfarten.
    2 ggr la jag ner den när jag fick "kärringstopp" i 90° svängen precis i slutet av lågfartsbanan.

  10. #680
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Haft min bästa morgon på väldigt länge! Första hojlektionen är avklarad! Ville inte kliva av....

    Nu är det bokat två gånger i veckan famöver. Får se hur lång tid det tar innan man kan börja köra privat på egna hojen, med handledaren alltså. Vill ju inte riskera att lägga ner egna hojen i onödan.
    Grattis!, kan se ditt breda leende framför mig!

    Fortfarande inget handledarbevis för min del! Hade du kollat med Transportstyrelsen?
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •