Sidan 67 av 180 FörstaFörsta ... 1757656667686977117167 ... SistaSista
Resultat 661 till 670 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #661
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Stockholm/Vällingby
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av MrFluke Visa inlägg
    Ojja
    Har iofs inte fått mitt tillstånd ännu men efter påringning på hos jepparna på transportstyrelsen så ska det komma i veckan.
    Köpte hoj och utrustning för ca 2 veckor sedan och drog iväg ansökan om lämpan för över en månad sedan.
    Pluggar teori varje dag och har bokat tid till Risk 1an.
    Min förhoppning är att jag har hunnit kört lite privat så jag kan boka R2an asap för att sen slänga mig på teoriprov/uppkörning under september.
    Har en kalas handledare på gång men vetikatten om han hinner bli handledare innan säsongen är slut. Så då går nog mina planer på endast 3 lektioner åt fanders. Men men vi får se.
    Lycka till med lappen i vilket fall
    Mors Fluke!
    Handledar lappen tar typ 3 arbetsdagar. Jag beställde och pyntade samtidigt över nätet på söndag, på onsdag hade grannen (min handledare) fått intyget. Dvs inte alls samma vansinniga 6-8 vecker som vanliga lämpet kostar.
    Så det kommer gå galant

  2. #662
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av whiking Visa inlägg
    Mors Fluke!
    Handledar lappen tar typ 3 arbetsdagar. Jag beställde och pyntade samtidigt över nätet på söndag, på onsdag hade grannen (min handledare) fått intyget. Dvs inte alls samma vansinniga 6-8 vecker som vanliga lämpet kostar.
    Så det kommer gå galant
    Hmm.. jag vet inte vad man kan räkna med idag. Jag hörde samma tider på lämp i våras. I april beställde jag lämp till grabben och den dök upp inom en vecka.

  3. #663
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av whiking Visa inlägg
    Mors Fluke!
    Handledar lappen tar typ 3 arbetsdagar. Jag beställde och pyntade samtidigt över nätet på söndag, på onsdag hade grannen (min handledare) fått intyget. Dvs inte alls samma vansinniga 6-8 vecker som vanliga lämpet kostar.
    Så det kommer gå galant
    Mors! ah super, har en sån grym rackare jag ska köra med så det är inte klokt!
    Får hoppas han har tid över bara

  4. #664
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Stockholm/Vällingby
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Hmm.. jag vet inte vad man kan räkna med idag. Jag hörde samma tider på lämp i våras. I april beställde jag lämp till grabben och den dök upp inom en vecka.
    Jag tror att kontrollen för att godkännas som handledare inte behöver crosscheckas hos länsstyrelsen nämligen. Vilket lämpet gör.

    Dock är det något jag TROR.. Men nu ere juh transportstyrelsen som utfärdar lämpet, men först efter att uppgifter och annat manglats hos en andra instans och sedan skickats tillbaka.

    En teori så god som någon. Hoppas dock att det ramlar på för Fluke

  5. #665
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av whiking Visa inlägg
    Jag tror att kontrollen för att godkännas som handledare inte behöver crosscheckas hos länsstyrelsen nämligen. Vilket lämpet gör.

    Dock är det något jag TROR.. Men nu ere juh transportstyrelsen som utfärdar lämpet, men först efter att uppgifter och annat manglats hos en andra instans och sedan skickats tillbaka.

    En teori så god som någon. Hoppas dock att det ramlar på för Fluke
    Det var lämp och inget handledartillstånd som beställdes.

  6. #666
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Lämpan kom i går, handledarstjaffset fixar jag asap. Kommer nog att köra operation telefonterror tills den dimper ner Längtar tills i morgon, herregud vad jag vill köra hoj!
    Ska nog köra en dubbel säkerhetskontroll ikväll på skurken när jag kommer hem från jobbet hehe

  7. #667
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Stockholm/Vällingby
    Inlägg
    15
    MrFluke , ska du övningsköra på din Bandit 1200 ?
    Känns som en jääääädra stooor hojj att börja på? =)

  8. #668
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av whiking Visa inlägg
    MrFluke , ska du övningsköra på din Bandit 1200 ?
    Känns som en jääääädra stooor hojj att börja på? =)
    Stor och stor, hellre nåt att växa i än något jag tröttnar på efter 2 veckor Absolut ska övningsköra på skurken.

  9. #669
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Citat Ursprungligen postat av MrFluke Visa inlägg
    Stor och stor, hellre nåt att växa i än något jag tröttnar på efter 2 veckor Absolut ska övningsköra på skurken.
    Inte för att jag vill vara den som pinkar på någons parad eller så - men det kanske kan vara en idé att investera i lite kraschpuckar o.s.v. om du inte redan har det? Det kommer nämligen ganska säkerligen gå som så att du blir tvungen att lägga ner bågen en eller ett par gånger under krypkörningsövningar. Och gör man det med sin ögonsten blir man nog inte så glad. =(

    Jag la ner bågen två, tre gånger under krypkörning och klotade en gång på våt bana under bromsövning. Efter klotningen så hade gaffelbenen roterat en smula i styrkronan, så framhjulet pekade inte riktigt rakt fram. Detta dock som tur var med körskolans bågar som har kraschbågar påmonterade, så ingen större skada skedd.

  10. #670
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    kanske inte någon dum idé med krashpuckar, har funderat lite på det där. Kommer köra med skolans hoj inledningsvis. Har inte för avsikt att lägga omkull bettan :P lägger mig fan hellre under själv än låter henne skadas haha fast det vet man ju hur det blir med den saken.

    Och nej du pinkar inte på min parad jag är bara extremt målmedveten och väldigt mycket jättetaggad för stunden, går nog över när jag klotat för första gången om några timmar

    Tack för tipset gunther

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •