Sidan 66 av 180 FörstaFörsta ... 1656646566676876116166 ... SistaSista
Resultat 651 till 660 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #651
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av gunther Visa inlägg
    Lyx! =)
    Gäller fortfarande.

    "Om du som ska göra provet använder en checklista för säkerhetskontrollen får den inte innehålla anvisningar för tillvägagångssättet för kontrollen."
    http://www.korkortsportalen.se/jag-s.../Under-provet/

  2. #652
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Nice, har kollat på dom filmerna hela helgen, undrar om man fortfarande får ha stödlapp.. fast om jag dundrar igenom alla momenten varje dag fram tills september nån gång så tror jag nog skiten sitter?

  3. #653
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av MrFluke Visa inlägg
    Nice, har kollat på dom filmerna hela helgen, undrar om man fortfarande får ha stödlapp.. fast om jag dundrar igenom alla momenten varje dag fram tills september nån gång så tror jag nog skiten sitter?
    Det gör det säkert, tror du får lite mer "good will" om du inte fipplar med fusklapp.

    Vill f.ö. önska lycka till ni alla som kämpar med kortet och grattis till alla som klarat det, har knappt haft tillgång till internet på hela sommaren så jag har inte koll på alla men ni vet vilka ni är.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  4. #654
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Det gör det säkert, tror du får lite mer "good will" om du inte fipplar med fusklapp.
    Jag hade en lapp i fickan ifall jag skulle åka på full säkerhetskontroll. Var lite osäker på om jag skulle komma i håg allt.
    Jag fick el... behövde ingen lapp till det.

  5. #655
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Halland
    Inlägg
    45
    hmm.
    Jag frågade om det här med fusklapp (efter jag hade kört upp) och enligt han jag körde upp för var det absolut inte ok.

  6. #656
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Whiee, lämpan damp ner i lådan igår.. bokade en dubbel lektion omgående så i morgon onsdag smäller det Naaaaaaaaajs!

  7. #657
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Coax Visa inlägg
    hmm.
    Jag frågade om det här med fusklapp (efter jag hade kört upp) och enligt han jag körde upp för var det absolut inte ok.
    Hmm... Jag frågade aldrig utan gick på det jag hade läst på körkortsportalen. Verkar ju motsägande???

  8. #658
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av MrFluke Visa inlägg
    Whiee, lämpan damp ner i lådan igår.. bokade en dubbel lektion omgående så i morgon onsdag smäller det Naaaaaaaaajs!
    Supergrattis! Ha så himla roligt på din första lektion. Jag har min på torsdag morgon ....
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  9. #659
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    ....Vill f.ö. önska lycka till ni alla som kämpar med kortet och grattis till alla som klarat det, har knappt haft tillgång till internet på hela sommaren så jag har inte koll på alla men ni vet vilka ni är.
    Tack Molgan, jag läste dina och andras inlägg (i den här tråden) från förra och förra-förra året när ni kämpade på för att ta kortet. Det var så roligt att följa att jag tänkte att jag också kan dela med mig av mina upplevelser, ställa frågor till er som ganska nyligen hållt på men framförallt hitta andra i samma spännande situation som jag själv.

    Det är just nu bara jag och MrFluke som håller på med körkortet enligt vilka som har gjort inlägg men det finns säkert fler där ute...

    Ni andra som också kämpar med kortet kan väl skriva ett inlägg och berätta hur det går!
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  10. #660
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Stockholm/Vällingby
    Inlägg
    15
    Sitter här och har fått
    1. lämpet i brevlådan
    2. grannen har fått handledarskaps modulen i brevlådan

    så nu saknas
    1. en schysst jacka
    2. ett par schyssta dojjer
    3. en cykel

    Går i samma tankar som alla andra, då ekonomin e begränsad, får man juh mer
    hojj för stålarna om man kollar på mellanklassarna 450->650, men då blir det juh
    begränsat styr-kort. Annars är det väl till att försöka ragga fram en cb750 eller kawa gsx,
    som verkar vara dom bästa & vanligaste övningskörningshojjarna.

    Har haft b-kort, sen jag var 18, kört min lilla 250 quad/atv sen 05, så själva trafikvanan,
    att se sig omkring och hålla blicken frammåt vid inbromsningar och så känns förhållandevis
    säkert.

    Naturligtvis inser jag att det skiljer på att köra motorcykel och bil, moped, quad, men trafik
    vanan finns juh ändå där, så det känns som ett moment man kanske inte behöver hänga upp
    sig på.
    Även att lära sig spelet med växling, koppling osv e juh något som sitter sedan tidigare.

    När det väl blir av , känner jag för en custom hoj, bara för dom ser bekvämare ut, hade gärna
    klippt en sån som övningscykel för privat övningen åxå, men inser efter att ha läst ifrån andra
    att det är ett jädra dumt, då dom e lite bökiga att rodda runt i låga hastigheter.

    Nu är vi iaf nåra i storstockholm som e på g med A-Kortet. För att citera sossarna.
    - Alla ska med =)

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •