Sidan 50 av 180 FörstaFörsta ... 40484950515260100150 ... SistaSista
Resultat 491 till 500 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #491
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Citat Ursprungligen postat av micke033 Visa inlägg
    Teoprov idag gick inte så bra 49 rätt.... Har pluggat gjort Teo 2009. Och ett annat teori program.
    Och läst boken.
    Det började bra jag hade intalat för mig själv att läsa frågorna noga för att inte gå på några nitar.
    Tanten kommer fram och säger att jag skall kolla tiden...Shit 13min kvar 30 frågor till..
    Man skjuter från höften och tror att man ändå får till det.
    Ligger i snitt på 62-63 med teo prg hemma..
    Så nu är jag inbokad den 8 sep för ett nytt prov kör upp den 15.. (Om jag klarar teodelen)
    Kan man ha mera press.....
    Nästa gång fungerar det bättre.
    nöt på så löser det sig.

  2. #492
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Tips. Köp även några onlineprov på STR. Kostar 14 kr/st. De är mer lika de som kommer på provet.

  3. #493
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    När jag kom för att göra provet räknade jag snabbt ut att jag hade drygt 1 min på varje fråga. Det är en ganska lång tid, vissa frågor avverkar man också snabbt. Men de är trixiga frågorna på proven, jag vet. Bara på't igen. Det kommer gå bra nästa gång.

  4. #494
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Jag brukade göra så att jag först svarar på alla frågor där jag vet svaren direkt utan att behöver tänka efter. Först efter jag är klar med dom går jag på dom som är lite knepigare. På det sättet känner jag mig inte lika stressad med dom svårare frågorna eftersom jag redan har svarat på dom flesta andra.

    Kanske inte funkar för alla, men sådär har jag gjort den länge tillbaka i skolan=)

  5. #495
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av adara Visa inlägg
    Jag brukade göra så att jag först svarar på alla frågor där jag vet svaren direkt utan att behöver tänka efter. Först efter jag är klar med dom går jag på dom som är lite knepigare. På det sättet känner jag mig inte lika stressad med dom svårare frågorna eftersom jag redan har svarat på dom flesta andra.

    Kanske inte funkar för alla, men sådär har jag gjort den länge tillbaka i skolan=)
    Precis så ska man göra tycker jag också! Man kan ju markera de knepiga frågorna efter hand så det är lätt att hitta tillbaka till dom.

  6. #496
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    västsverige
    Inlägg
    3
    Tack för tipset Linnex har köpt lite onlineprov på STR. På första provet hade jag 51 Rätt.
    Så det är nog så att det är lite svårare och har mera situations frågor.

    Tack alla för "stödet" nu skall det pluggas...ZZzz

  7. #497
    Flyttat inläggen om att stanna i bredd hit: Att stanna i bredd (rödljus, stop-plikt osv.)
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  8. #498
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Ah, nu närmar det sig uppkörning och sen... en lååång vinter. Förmodligen en av de längsta i mitt liv.

    Körde en dubbel dubbellektion idag där jag skulle klara tre lågfartsprov och tre högfartsprov. Det gick riktigt bra. Därefter bromsprov i 50, 70 och 90. Det gick också utan problem. *klappar mig själv på axeln* Sen snirklade vi runt i stan, med hörsnäcka, och direktiv från handledaren. När vi kom tillbaka sa han att jag var klar för att köra upp. Han hade ingenting att kritisera från stadskörningen förutom att jag glömde blinkersen vid ett tillfälle. Nu gäller det bara att hålla nerverna i styr när jag skriver teorin och gör själva uppkörningen.

    Jag har en teoritid klar senare i september, men ska nu försöka få en återbokningstid så snart som möjligt. Så snart provet är avklarat och i hamn, så beställer vi en uppkörningstid. Det ska gå att ordna ganska snabbt nu enligt handledaren. Hoppas det inte strular nu. Eller att jag klantar till det just när det gäller. Vill så gärna börja testa olika hojar innan vintern är här.

    Hur som helst känner jag mig väldigt nöjd så här långt med min insats och skänker en tanke åt alla er som jag kört med i sommar. All den erfarenhet som jag har fått och alla goda råd har bidragit till att jag bara behövt ta fem lektioner på körskolan.

    Jag ska försöka hålla tyst med när jag ska skriva provet och göra uppkörningen... Ni lär få veta när det är klart!

  9. #499
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Har nu lyckats få en tid att göra teoriprovet tidigare. Usch, nu börjar pirret i kroppen.

  10. #500
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Lycka till

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •