Sidan 49 av 180 FörstaFörsta ... 3947484950515999149 ... SistaSista
Resultat 481 till 490 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #481
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Tack för alla tipps! Superbra med lite pepp. En månad kvar ganska exakt!

  2. #482
    Kan bara hålla med. Tack för alla tips! Det där med mental träning och att gå igenom momenten i tanken innan sovdags tror jag på.

  3. #483
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ett annat knep är att visuellt stå och köra banan innan man ger sig på den. Jag hade tur att han fick gå och sopa bort glassplitter etc på banan från nån som ramlat. Då passade jag på att ”köra konbanan” under tiden.

  4. #484
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Nu verkar det ha släppt en spärr hos mig, äntligen! Gårdskörningen idag gick som smör, instruktören hade inga som helst anmärkningar på krypkörningen och högfartsbanan flöt också på. Wee=)

    Det där med att köra banan visuellt innan brukar jag också försöka göra. Och så brukar jag mentalt gå igenom allt som jag vet jag måste tänka på innan också.

    På samma sätt som jag i trafiken sitter och mumlar för mig själv: "Huvudled, 50, skka mot Solna. Huvudled, 50,..." Bra att det är enbart envägskommunikation i hjälmarna, läraren skulle bli tokig, men det hjälper mig har jag noterat.
    Senast redigerat av adara den 2009-08-31 klockan 13:46. Anledning: stavla...

  5. #485
    Citat Ursprungligen postat av adara Visa inlägg
    Nu verkar det ha släppt en spärr hos mig, äntligen! Gårdskörningen idag gick som smör, instruktören hade inga som helst anmärkningar på krypkörningen och högfartsbanan flöt också på. Wee=)

    Det där med att köra banan visuellt innan brukar jag också försöka göra. Och så brukar jag mentalt gå igenom allt som jag vet jag måste tänka på innan också.

    På samma sätt som jag i trafiken sitter och mumlar för mig själv: "Huvudled, 50, skka mot Solna. Huvudled, 50,..." Bra att det är enbart envägskommunikation i hjälmarna, läraren skulle bli tokig, men det hjälper mig har jag noterat.
    Låter väldigt skönt att det har släppt för dig. Jag ska själv med spänning se hur det går för mig på onsdag. Då är det banträning och sist gick det katastrofalt dåligt och jag ville bara åka hem och lägga mig i sängen och suga på tummen.

  6. #486
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Känner samma sak. De flesta momenten i trafiken går bra men både lågfart och högfartsbanan är inte självklara än.

  7. #487
    vill bara tipsa er om att dra iväg blicken en bra bit fram , och kolla dit du ska , men inte bara med blicken utan använd hela kroppen , så ska ni se allt blir enklare , stå på er ni klarar detta lätt

  8. #488
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    västsverige
    Inlägg
    3
    Teoprov idag gick inte så bra 49 rätt.... Har pluggat gjort Teo 2009. Och ett annat teori program.
    Och läst boken.
    Det började bra jag hade intalat för mig själv att läsa frågorna noga för att inte gå på några nitar.
    Tanten kommer fram och säger att jag skall kolla tiden...Shit 13min kvar 30 frågor till..
    Man skjuter från höften och tror att man ändå får till det.
    Ligger i snitt på 62-63 med teo prg hemma..
    Så nu är jag inbokad den 8 sep för ett nytt prov kör upp den 15.. (Om jag klarar teodelen)
    Kan man ha mera press.....

  9. #489
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Citat Ursprungligen postat av micke033 Visa inlägg
    Teoprov idag gick inte så bra 49 rätt.... Har pluggat gjort Teo 2009. Och ett annat teori program.
    Och läst boken.
    Det började bra jag hade intalat för mig själv att läsa frågorna noga för att inte gå på några nitar.
    Tanten kommer fram och säger att jag skall kolla tiden...Shit 13min kvar 30 frågor till..
    Man skjuter från höften och tror att man ändå får till det.
    Ligger i snitt på 62-63 med teo prg hemma..
    Så nu är jag inbokad den 8 sep för ett nytt prov kör upp den 15.. (Om jag klarar teodelen)
    Kan man ha mera press.....
    Det fixar du nästa gång!

    Men du: Varje gång du gör ett prov-prov, ska du köra med klocka så att du får en feeling för hur mycket tid du kan lägga på varje fråga.

  10. #490
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Surt, men nästa gång gör du nog inte om samma misstag. Bara nöta så fixar det sig. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •