Sidan 47 av 180 FörstaFörsta ... 3745464748495797147 ... SistaSista
Resultat 461 till 470 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #461
    Medlem Texass avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Jämtland/Östersund
    Inlägg
    19
    Hej.

    Grattis till er alla som tagit kortet. Jag körde upp Augusti 2005 och den dagen spöregnade det och jag hade inte övningskört en meter i regn.lärarn sa att innan alla kommer så kan du värma upp lite och det gick som på räls att bromsa från både 70 och 90 utan at det släppte så efter tag kommer jag på mig själv att sitta och sjunga i hjälmen. Men nervositeten försvann av det..
    Sen efter hela uppkörningen hade kunnat gått värre, man får ju ett papper som säger att man är godkänd, 1 ex till körskolan och 1 till sig sdjälv och på detta finns det en remsa som man kan ha med sig till man fått rätta "lappen". Kör upp cykeln till körskolan, lämnar deras del av papperet, lägger mitt eget i jeansjackan som hänger på skolan. Ägaren säger att jag kan köra bort hojen till garaget så jag frågar om jag får ta en sväng upp till jobbet. Ok säger han och jag drar iväg som på moln. När jag kom tillbaka och klädde om kom jag på att om jag blivit stoppad hade jag inget på mig som visat att jag fick köra själv. Kunde ha slutat lika fort som det startat.

    Kör nu bara inte lugnt i trafiken utan kör förståndigt

    mvh//Texas

  2. #462
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av adara Visa inlägg
    Hos Jarla är det som en intern mini-uppkörning, dvs man går igenom alla moment som på den riktiga uppkörningen med samma typ av anvisningar både på gården och ute i trafiken. Den görs när man börjar närma sig slutet för att ta reda på dom sista sakerna man ska hålla koll på. Möjligtvis får man gå lite enstaka lektioner efteråt för att slipa på några saker men är dom nöjda på UBKn då vågar dom snart släpper en iväg till den riktiga uppkörningen.

    Tycker det är ett rätt bra system, som du säger så får man en bra överblick och man får smaka lite på hur det känns att köra upp.
    Jag anade att du körde på Jarla när du berätta vilka områden du körde i men när du skrev UBK så visste jag att du körde där.

    Vem/vilka åker du med oftas? Jag har för mig att dom heter Ola, Johan, Janne och numera har det kommit en fjärde har jag sett.

    Har dom kvar sin höga uppkörningsprocent, 95%?
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  3. #463
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Hobbelitos Visa inlägg
    Jag anade att du körde på Jarla när du berätta vilka områden du körde i men när du skrev UBK så visste jag att du körde där.

    Vem/vilka åker du med oftas? Jag har för mig att dom heter Ola, Johan, Janne och numera har det kommit en fjärde har jag sett.

    Har dom kvar sin höga uppkörningsprocent, 95%?
    Låter som om du också har kört där?=)

    Enligt deras webbsida så hade dom 93% 2007, det finns ingen statistik senare tyvärr. Kanske för att den har gått ner?=) Men dom är väldigt bra tycker jag. Inte för att jag har ngt att jämnföra med, men dom är väldigt nogranna och tydliga.

    Det finns 2st till utöver dom du nämnde, Rolf (Roffe) och Atir (yngre, rätt ny kille). Har kört med allihopa vid det här laget men trivs bäst med Johan, Ola eller Janne. Det var Johan jag körde med idag som gasade ikapp galninge i Audin=)

  4. #464
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av adara Visa inlägg
    Det finns 2st till utöver dom du nämnde, Rolf (Roffe) och Atir (yngre, rätt ny kille). Har kört med allihopa vid det här laget men trivs bäst med Johan, Ola eller Janne. Det var Johan jag körde med idag som gasade ikapp galninge i Audin=)
    Jaaa, Roffe glömde jag bort i farten Tänkte faktisk fråga om det var Johan du körde med idag. Det är bara han, kanske Ola, som jag kan tänka mig att reagera så. Det är väl Ola som sköter UBKn? Ola är TUFF i sin syn på hur man hanterar olika situationer, så tycker han det är bra så går det lättare på uppkörningen

    Ja, jag har kört där och körde upp på hojen som var märkt med nr 13 ;D Det gick kalas
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  5. #465
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Hobbelitos Visa inlägg
    Jaaa, Roffe glömde jag bort i farten Tänkte faktisk fråga om det var Johan du körde med idag. Det är bara han, kanske Ola, som jag kan tänka mig att reagera så. Det är väl Ola som sköter UBKn? Ola är TUFF i sin syn på hur man hanterar olika situationer, så tycker han det är bra så går det lättare på uppkörningen

    Ja, jag har kört där och körde upp på hojen som var märkt med nr 13 ;D Det gick kalas
    Hehe, det här är ju lite kul att höra, körde med goda gamla nr 13 idag faktiskt, den är en av dom bättre hojarna tycker jag=) Jo, Ola påstås vara strikt, fast jag har nog hittils tyckt att Janne är ännu petigare. Ola hade tydligen skrivit ang min sista sista lektion med honom (trafik) att det gick "ganska så bra" vilket Johan idag sa är väldigt positiv för att vara Ola=)

    Men det är ju bra att ha en tuff person på UBKn, känns som man har större chans att klara uppkörningen sen. Kugga vill man ju verkligen inte!

  6. #466
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Upkörningen bokad till den 29/9

    Idag har jag bland annat kört en lektion lands/grusväg och en långlektion med manöverkörning och bromsning. Väldigt nyttigt med manöverlektion. Klarade banan flera gånger men kände att jag tog sicksack-körningen antingen för kurvigt eller för rakt. Hittade inte riktigt den perfekta linjen. Kände definitivt att det var en bra start för att lära sig men tog för säkerhets skull och bokade en extra lektion för att det ska sitta.

  7. #467
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Upkörningen bokad till den 29/9

    Idag har jag bland annat kört en lektion lands/grusväg och en långlektion med manöverkörning och bromsning. Väldigt nyttigt med manöverlektion. Klarade banan flera gånger men kände att jag tog sicksack-körningen antingen för kurvigt eller för rakt. Hittade inte riktigt den perfekta linjen. Kände definitivt att det var en bra start för att lära sig men tog för säkerhets skull och bokade en extra lektion för att det ska sitta.
    Coolt Gurra!

    Då har vi samma uppkörningsdatum. 20090929 ser snyggt ut och jag ber att vi båda klarar det!

  8. #468
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Håller båda tummarna för två nya medlemmar i den stora hojåkar-gemenskapen!

    Stort lycka till åt er båda, bara en månad kvar....
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #469
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Ni kommer att klara er kanon tror jag...den värsta fienden på en uppkörning är ens nerver.
    Soulcat, kör du med grönlunds?
    KTM 950SM

  10. #470
    Mc-Bosse
    Gäst
    Det känns som jag haft A-kort i en evighet men det är bara 3 månader och 600 mil. Jag gör som andra gjorde till mig när min dag var i antågande. Säger lycka till!

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •