Sidan 45 av 180 FörstaFörsta ... 3543444546475595145 ... SistaSista
Resultat 441 till 450 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #441
    Citat Ursprungligen postat av adara Visa inlägg
    Håller också på med körkortet fortfarande. Nytt på forumet också, så hej till alla trevliga glada människor=) Känns som man faktiskt kan våga posta här trots att man är noob och inte blir hånad som på vissa andra forum - skönt!

    Jag är nog faktiskt så grön man kan bli på MC. Har tagit en hel del (alldeles för många, tycker min plånbok) körlektioner.. Här kommer bortförklaringarna:
    * inget bil- eller annat körkort (dvs noll trafikvana)
    * aldrig tidigare kört hoj eller ens moppe (kan dock cykla, någorlunda
    * känner ingen med MC som skulle kunna sätlla upp som handledare, så ingen privat övningskörning alls tyvärr

    Men oavsett allt detta tror jag helt ärligt att jag måste vara en av dom långsammaste eleverna dom har haft, det här har tagit alldeles för lång tid. Men nu är det iaf landsvägskörning inbokad! Weee! Gården får jag nog fila lite på, krypkörningen känns helt okej numera, men högfartsbanan är lite skakig fortfarande. Trafik annars börja gå bra också, jobbigast just nu är att bedömma hastighet av galen bilförare i en skakig backspegel på motorvägen - det är väl där trafikerfarenheten kommer in i bilden.

    Men jag hoppas, hoppas, hoppas ju att det blir ngnting det här året iaf, annars kommer jag att bli riktig deppig tror jag. Måste ju hinna köra lite innan snön! Det ska gå!
    Hej Adara kul att du hittade hit du med!

    Då är vi iaf två st som vill hinna köra innan halkan kommer (i år helst). Vart kör du nånstans? Har du fått någon uppkörningstid än? Min är i slutet av september som jag hoppas att jag kan få tidigare (om det går). Det är klart det tar tid när du har noll trafikvana dessutom. Det är ju något som tar år av kontinuerlig körning att få.

    Jag har inte hunnit med någon landsvägskörning än men det kommer.

    All lycka med körningarna och rapportera gärna hur det går för dig.

  2. #442
    Citat Ursprungligen postat av Wolfie Visa inlägg
    Klarade teori provet idag så gött nu ska jag bara köra upp med. Tänkte göra det privat men har ingen hoj att köra på.

    Grattis Wolfie!

  3. #443
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    välkommen hit AdaraO0

  4. #444
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av soulcat Visa inlägg
    Hej Adara kul att du hittade hit du med!

    Då är vi iaf två st som vill hinna köra innan halkan kommer (i år helst). Vart kör du nånstans? Har du fått någon uppkörningstid än? Min är i slutet av september som jag hoppas att jag kan få tidigare (om det går). Det är klart det tar tid när du har noll trafikvana dessutom. Det är ju något som tar år av kontinuerlig körning att få.

    Jag har inte hunnit med någon landsvägskörning än men det kommer.

    All lycka med körningarna och rapportera gärna hur det går för dig.
    Jag kör på Jarla trafikskola (Bromma, vid flygplatsen). Har uppkörningstid bokad ngn gång i okt, men det ska flyttas fram tydligen så jag hoppas på september. Dumt bara att jag är bortrest 2 veckor i september också. Inte alls sugen just nu, vill hellre fokusera helt på kortet, men det går tyvärr inte att planera om. Med lite tur blir det innan eller kort därefter.

    Fick höra idag att sista uppkörningarna är mitten av oktober så man börjar ju känna sig aningens stressad nu.

    Hur långt har du kommit / vilka moment har du kvar?

    Tror jag läste ngnstans tidigare i den här tråden att det här var din tonårsdröm, vet hur det känns, det är precis samma för mig=) Har velat köra hoj sen jag var jätte liten. Det här året kändes det som "nu eller aldrig!", så det vara bara börja.. Om möjligt är det ännu roliga att köra än vad jag hade trott.

  5. #445
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    välkommen hit AdaraO0
    Tackar=)

  6. #446
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Wolfie Visa inlägg
    Klarade teori provet idag
    Grattis Wolfie Då har du MINDRE än hälften kvar enligt min mening=)
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  7. #447
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    [QUOTE=adara;24959]Håller också på med körkortet fortfarande. Nytt på forumet också, så hej till alla trevliga glada människor=) Känns som man faktiskt kan våga posta här trots att man är noob och inte blir hånad som på vissa andra forum - skönt!

    Först vill jag säga VÄLKOMMEN hit!

    Alla har vart där du är nu. Det är bara kul för oss att veta att fler är på g till den fina värden Så behåll ditt tempo du trivs och känner dig trygg i så ses vi framöver

    Men berätta gärna om dina framsteg under tiden. Sen kan du fråga om vad som helst eftersom det finns proffs på alla områden har jag sett
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  8. #448
    Mc-Bosse
    Gäst
    Det här året kändes det som "nu eller aldrig!", så det vara bara börja.. Om möjligt är det ännu roliga att köra än vad jag hade trott.
    Mina tankar också i våras när vårvärmen började visa sig eller var det en släng av 45-årskris? Jag vet inte. Två månader tog det och sen hade jag A också på mitt i övrigt nästan bokstavsfulla körkort. Jag behövde i princip bara lära mig manövreringen i lågfart för trafikkörningen och teorin var inga problem, yrkesförare som jag är sedan många år tillbaka.

    Du kommer fixa det också trots ingen erfarenhet sen tidigare. Kämpa på bara! Håller tummarna!

    Och välkommen till det mest seriösa och trevliga mc-forumet i Sverige!

  9. #449
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av adara Visa inlägg
    Nytt på forumet också, så hej till alla trevliga glada människor=)
    Hejhej! Lycka till med körningen, med de förutsättningar du listar upp är det inte konstigt att det blir kostsamt. Kan nästan lova att när du står där en dag med lappen i handen kommer kronorna att kännas väl investerade.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  10. #450
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Hobbelitos Visa inlägg
    Först vill jag säga VÄLKOMMEN hit!

    Alla har vart där du är nu. Det är bara kul för oss att veta att fler är på g till den fina värden Så behåll ditt tempo du trivs och känner dig trygg i så ses vi framöver

    Men berätta gärna om dina framsteg under tiden. Sen kan du fråga om vad som helst eftersom det finns proffs på alla områden har jag sett
    Det är nog ingen tvekan om att det kommer ställas massvis med frågor från mig när jag väl har kortet =) Det känns lite uppförsbacke ibland som en egentligen inte särskild "meckig" tjej att helt plötsligt ha en fint hoj att underhålla och ingen i vänskapskretsen som man kan fråga heller! Sambon har iofs kört hoj i försvaret, men det är nu över 10 år sen (han har inget A-kort och inte kört sen dess) så han kan inte allt heller.

    Ser fram emot att lära mig massor!


    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Du kommer fixa det också trots ingen erfarenhet sen tidigare. Kämpa på bara! Håller tummarna!

    Och välkommen till det mest seriösa och trevliga mc-forumet i Sverige!
    Tack! Man behöver nog höra det här lite grann, det går i vågor med självförtroendet, särskild dom dåliga dagarna.


    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Hejhej! Lycka till med körningen, med de förutsättningar du listar upp är det inte konstigt att det blir kostsamt. Kan nästan lova att när du står där en dag med lappen i handen kommer kronorna att kännas väl investerade.
    Det tror jag absolut, det här är ngnting jag har sparat till, var ju medveten om att det skulle kosta en hel del. Men inte en chans att jag kommer att räkna ut den slutliga summan när det här väl är klart, då är det bara njuta av livet och dom sista soldagarna =)

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •