Sidan 44 av 180 FörstaFörsta ... 3442434445465494144 ... SistaSista
Resultat 431 till 440 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #431
    Medlem ellies avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    38
    Kan inte annat än hålla med Pea - HÅLL UT!

    Det var många lektioner på manöverbanan jag kom hem och grät/skällde/skrek/hatade. Men - viljan är ju större (även om också jag stundtals ville lägga ner allt). Bestäm dig, andas, slappna av och träna tills du är så less så du går sönder. (jag gick sönder fysiskt efter en hel helg på manöverbanan - morgon till kväll. Blåsor och galet ömma leder. Till slut fick vi åka hem för jag kunde inte längre koppla utan att det gjorde så ont att jag nästan skrek) =)

    Men det gav resultat - dagen efter på körlektionen tog en orolig körlärare ut mig på manöverbanan sista gången innan uppkörning. Å jäklar alltså =) Vi var där en kvart - sedan sa han "du kan ju det här - vi åker å kör i trafik istället".

    Så det går - men det är inte roligt - men satan så skönt när man väl klarat det!

    Hoppas du hittar en hoj snart så du kan ut å nöta bana på egenhand. Det gör rätt mycket att inte behöva vara stressad över klockan som tickar.

    Håller alla tummar som går! Du fixar det!

  2. #432
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Naturligtvis hjälper det massor att köra själv men jag tror att de tipps som man får av en trafikskollärare är guld värda. De har lite koll på vad de kikar på på uppkörningen också.
    Vi gjorde så att jag stod för utbildningen (och utbildningsplanen) men hon fick ändå ta tre lektioner med två olika syften; dels få en annan människas bedömning (en som vet vad som krävs vid provet som du så riktigt säger) och dels för att jag behövde få bekräftat att jag utbildar modernt och riktigt (det är stor skillnad på hur man kör mc idag och på 70-talet).

    Något som jag tycker myndigheterna kunde skärpa sig med, är att uttrycka hur proven går till och vilka kraven är. Krävs många funderingar bara att förstå skisserna för körgården samt vad som minst ska ingå i säkerhetskontrollen.

    När det gäller manöverproven, vete tusan hur många timmar av våra liv vi stått på Karlstads gamla flygplats med våra plastblomkrukor (släng aldrig såna, de är bra konersättningar). Det har gråtits, skrattats och jublats under hela processen.

    Och ni som kämpar just nu glöm inte en sak: Jag och en massa andra gubbar i olika åldrar har klarat proven - då kan ni också! Särskilt om ni är kvinnor; Hannas inspektörer var inte nådiga i sina omdömen om självgoda män men hyllade däremot ödmjukheten och eftertanken hos damerna.

    Good luck!

  3. #433
    TACK! För alla uppmuntrande ord! Idag behövde jag verkligen dom. Ska somna med dom på näthinnan.

    Godnatt med er

  4. #434
    e det bara mats som kan köra med dej ???????
    jag bor ju lite långt borta

  5. #435
    Har rensat tråden lite.

    Inlägg kring bra 80-tals-hojar är flyttade till: Bra 80-tals hojar
    Inlägg kring inhägnat område är flyttade till: Övningsköra utan handledare på inhägnat område?

    Försök hålla den här tråden till mer generella tankar kring mc-kort och vilka som håller på att ta det för tillfället.
    Mer specifika frågor som tips på bra nybörjarhoj osv. passar bättre i egna trådar.

    Jo, lycka till allihop!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  6. #436
    Medlem Wolfies avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    40
    Klarade teori provet idag så gött nu ska jag bara köra upp med. Tänkte göra det privat men har ingen hoj att köra på.

  7. #437

    Grattis

    då har du bara hälften kvar

  8. #438
    Medlem Wolfies avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    40
    Tackar

  9. #439
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Grattis Wolfie, nu är det bara det roliga kvar – körningar. =)

  10. #440
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Håller också på med körkortet fortfarande. Nytt på forumet också, så hej till alla trevliga glada människor=) Känns som man faktiskt kan våga posta här trots att man är noob och inte blir hånad som på vissa andra forum - skönt!

    Jag är nog faktiskt så grön man kan bli på MC. Har tagit en hel del (alldeles för många, tycker min plånbok) körlektioner.. Här kommer bortförklaringarna:
    * inget bil- eller annat körkort (dvs noll trafikvana)
    * aldrig tidigare kört hoj eller ens moppe (kan dock cykla, någorlunda
    * känner ingen med MC som skulle kunna sätlla upp som handledare, så ingen privat övningskörning alls tyvärr

    Men oavsett allt detta tror jag helt ärligt att jag måste vara en av dom långsammaste eleverna dom har haft, det här har tagit alldeles för lång tid. Men nu är det iaf landsvägskörning inbokad! Weee! Gården får jag nog fila lite på, krypkörningen känns helt okej numera, men högfartsbanan är lite skakig fortfarande. Trafik annars börja gå bra också, jobbigast just nu är att bedömma hastighet av galen bilförare i en skakig backspegel på motorvägen - det är väl där trafikerfarenheten kommer in i bilden.

    Men jag hoppas, hoppas, hoppas ju att det blir ngnting det här året iaf, annars kommer jag att bli riktig deppig tror jag. Måste ju hinna köra lite innan snön! Det ska gå!

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •