Sidan 35 av 180 FörstaFörsta ... 2533343536374585135 ... SistaSista
Resultat 341 till 350 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #341
    Medlem M@ries avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Det kommer, det kommer

    Nej, man blir ju inte så glad när man köpt nytt och sedan inte vågar lita på det. Får se vad de säger imorgon....

  2. #342
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av M@rie Visa inlägg
    Jaha, nu blev det ett på tok för långt inlägg.
    Inte alls. Det var en bra beskrivning av dina wobbelproblem. Det där låter helknasigt. Kanske helt enkelt läge att kolla balanseringen av däcken? Av säljaren förstås. Men någon annan här har säkert goda tips. Själv är jag urusel när det gäller det tekniska...

    Ser för övrigt fram emot en liten reseberättelse med bilder.

  3. #343
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Det verkar konstigt, en ny cykel ska inte wobbla. Be dom kolla upp den noggrant, annars får de ge dig en annan. Det kan vara:

    Nån kanske inte dragit åt styrlagret
    Man kanske satte på en skev bromsskiva
    Däcket är dåligt
    Obalanserad fälg
    Cykeln spårar inte

    Berätta vad de kommer fram till!

  4. #344
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av M@rie Visa inlägg
    Det kommer, det kommer

    Nej, man blir ju inte så glad när man köpt nytt och sedan inte vågar lita på det. Får se vad de säger imorgon....
    Nä fy! På två hjul ska det inte vara några konstigheter. En gammal bil kan väl hoppa och studsa lite på grund av obalans eller något men inte en ny mc. Klaga på hög volym och be om plåster på såren. En topbox eller något annat tillbehör...

  5. #345
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Fel tryck i däcken kan vara en anledning. Ha gärna en egen mätare, de av den gamla modellen på mackarna kan skilja rätt rejält mellan olika exemplar. Kan bli rätt tokigt om en visar för mycket och någon annan för lite. En egen mätare är enda chansen att se om du tappar trycket i däcken.

    Du blandar inte ihop wobbling med vindkänslighet? Hade en riktigt obehaglig resa på samma sträcka tidigare i sommar när det blåste rejält. Syntes inte direkt på träd och liknande men kändes riktigt, riktigt obehagligt. Speciellt vid omkörningar av långtradare kan det bli otäckt. Är det någon annan som provkört och upplevt detsamma som du?
    Kräv att dom provkör hojen innan dom lämnar ut den till dig. Ingenting som man ska ta för givet att man gör på verkstaden, även om det står på fakturan att dom gjort det. Skriv upp mätarställningen när du lämnar in hojen och kolla.

    Berätta gärna vad de kommit fram till när hojen är servad och klar.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #346
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av M@rie Visa inlägg
    Det kommer, det kommer

    Nej, man blir ju inte så glad när man köpt nytt och sedan inte vågar lita på det. Får se vad de säger imorgon....
    "Komiskt", om man nu kan säga så! Jag hade samma problem men min FJR som jag köpte i början av juli. Så jag kollade ringtrycket och såg att jag hade 2,1 fram och det skulle vara 2,5 och 2,4 i bak och där ska det vara 2,9. jag hade min hoj inne på 100 mila förra veckan och berätta om detta. Han ville att jag skulle hålla koll på ringarna lite oftare, dom två jag har på hojen;D

    TIPS! Enligt MC Proffsen så ingår INTE däckkontroll på första servicen så du får nog säga till specifikt för detta.

  7. #347
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Hobbelitos Visa inlägg
    "Komiskt", om man nu kan säga så! Jag hade samma problem men min FJR som jag köpte i början av juli. Så jag kollade ringtrycket och såg att jag hade 2,1 fram och det skulle vara 2,5 och 2,4 i bak och där ska det vara 2,9. jag hade min hoj inne på 100 mila förra veckan och berätta om detta. Han ville att jag skulle hålla koll på ringarna lite oftare, dom två jag har på hojen;D

    TIPS! Enligt MC Proffsen så ingår INTE däckkontroll på första servicen så du får nog säga till specifikt för detta.
    Antar att ni har slanglösa däck. Tycker dom brukar vara rätt så stabila i lufttrycket, när man väl fått det rätt. Brukar köra i ett hekto extra för säkerhets skull. Kollar det lite då och då, men behöver sällan fylla på. Att dom fuskar vid leveransservice och inte kollar sådant som lufttryck känns nästan mer som regel än undantag, tyvärr.
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #348
    Medlem Malinhes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    19
    Min Uppkörning!!

    Efter tre dagars regnande och övning varje kväll var det den här morgonen härligt soligt och lagomt varmt. 6 stycken nerviga aspiraneter mötte en skön piprökande äldre herre som var lugnet själv.
    Jag hamnade som två att köra manöverbanorna. Första killen kom tillbaka och det var min tur.
    Körde dit han visade och han sa att jag skulle ställa upp den på centralstödet. Gjorde det och han sa Oj en del behöver lite hjälp men det där fixade ju du med rätt teknik.. Jag har övat sa jag och så fick jag belysning som säkerhetskontroll. Skönt!!
    Skulle leda cykeln och köra från höger, jag kommer på först när jag står med bakhjulet på sträcket att jag tog fel, Oj sa jag du sa höger. Äh det är lugnt, kör därifrån.
    Gick inte så jättebra, satte ner foten två gånger i kurvan. Han sa att jag skulle köra om den och den här gången gjorde jag det perfekt!!!
    Högfartsprovet gick också bra, gott och väl 50 sa han och jag klarade på första..
    Bromsningarna Visade han bara tummen upp på båda vid första försök..
    Du kan köra bort till de andra sa han bara. Är det grönt då frågade jag. Jajammen..

    Två stycken kuggade på manöverprovet så jag blev först ut i trafiken.
    Började köra och följde anvsningar och mot mål. Stadskörning och rondeller,..När vi sen var på 90 väg bad han mig svänga vänster och sen köra in till vägkanten. Gulp!!!
    Vet du vad nackdelen är om man endast bromsar med frambromsen?? Någon har suttt med foten långt bak.. Efter det höll jag foten hela tiden där den ska vara.
    Köra en bit till och så vända och köra tillbaka till de andra.. När vi var nästan framme ropade han i snäckan- Du kan lämna över grejjorna Till nästa... Och din körning är Godkänd!!!!

    JJJJaaaaa!!!!! Klarade det. -Du är en tävlingsmänniska va? Frågade han när han skrev pappret, -Ehh ja... Svarade jag.. Det märks sa han och skrattade...

    Så djävla skönt att köra därifrån först utav alla.....!!!!!

  9. #349
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Malinhe Visa inlägg

    Så djävla skönt att köra därifrån först utav alla.....!!!!!
    Grattis!!!

    Jag var oxå först godkänd i min grupp. Nackdel är att man inte vet hur det går för övriga som får köra trafik. Man har ju stått och snackat och lyckönskat varandra...

  10. #350
    Grattis Malinhe
    Besök gärna min hemsida livet på två hjul.
    http://www.nogg.se/BajenSamMC

    Eller min nya mc blogg, Bajen-Sam Biker från Roslagen.
    http://bajen-sambikerfranroslagen.blogspot.com

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •