Sidan 22 av 180 FörstaFörsta ... 1220212223243272122 ... SistaSista
Resultat 211 till 220 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #211
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Det har börjat talas om att frugan vill ta mc-kort och det tycker jag är skitroligt.
    Fan vad roligt om hon och jag kan ta varsin hoj och ut och åka.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  2. #212
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    jag ska be frugan peppa din fru angående mckortet i söderköping

  3. #213
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    jag ska be frugan peppa din fru angående mckortet i söderköping
    Det behövs nog inte, hon har velat ha det länge.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #214
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Ett tips:
    Tänk så många unga och gamla dårar som redan sitter med kortet i bakfickan.
    Kan de (och undertecknad), då kan sannerligen du!
    Mycket handlar nog om målbildsträning och vanlig stresshantering. Upp med hakan och våga tro på er själva - ni kan!

    För övrigt närmar sig dottern uppkörning nu. Gissa om vi känner kollektiv press, skönheten och jag (=odjuret).

  5. #215
    Medlem ellies avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av M@rie Visa inlägg
    Ellie - Hur många lektioner har du tagit? Och hur många tror du att du kommer ha tagit innan du kör upp? Jag ska köra min sjätte imorgon och har tid att ta ytterligare en om jag behöver (vilket jag alldeles säkert gör). Om inte annat så för nervositetens skull ;D
    Jag har tagit sju lektioner, och bara lyckats köra några gånger hemma. Ska träna hemma nu massor fram tills uppkörningen, men lär väl ta några lektioner till på körskolan. Har ju aldrig kört tvåhjulat innan, så det har ju gått lite tid till att lära sig växla bra mm.

    Till er andra: Bra råd! Har inte ens börjat med banan där man har konor framför sig, utan bara lågfartsbanan, där jag skarpt ska runda en kona, stanna vid nästa och sedan skarpt runda igen. Försöker verkligen titta upp, men ibland glömmer jag då att samtidigt vrida styret ;D Jag vet... stört. Sen är det ju också så att man i inlärning tror att man gör en sak, men gör något annat.

    Men tack för peppen! Ska ge mig fan på att klara det! Klarar jag bara det här momentet nån gång så känns resten rätt lugnt. I trafiken känns det bra, för då får jag fokusera på annat än manövrering och då kommer det mer av sig själv.

    Kanske tänker för mycket =) Fortsätter följa tråden för att se hur det går för alla.

    Marie: Lycka till med uppkörningen!

  6. #216
    Medlem ellies avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av Gnistvändaren Visa inlägg
    Min uppkörningsberättelse finns här tillsammans med flera andras. Jag tyckte det var inspirerande att läsa om andras vedermödor medan jag slet med mina egna.
    Helt underbara och lärorika berättelser!

  7. #217
    Citat Ursprungligen postat av ellie Visa inlägg
    Försöker verkligen titta upp, men ibland glömmer jag då att samtidigt vrida styret ;D Jag vet... stört. Sen är det ju också så att man i inlärning tror att man gör en sak, men gör något annat.
    Det gäller även i all körning framgent - allt blir mycket krångligare när man tänker på vad man gör. ;D Det är när man kan släppa det där som den där sköna, obeskrivliga mc-känslan infinner sig.

    Ett tips som kanske kan låta fånigt men som jag praktiserade mycket eftersom jag inte hade möjlighet att övningsköra privat: Jag trampcyklar till och från jobbet, så jag övade motorcykelmomenten på trampcykeln när jag "pendlade". Brummade säkert lite för mig själv också. Såg kanske lustigt ut, men det går alldeles utmärkt att träna krypkörning, blick, motstyrning, trafikmedvetande, tvära svängar m m utan att distraheras av gas, koppling, 200+ kg extra, m m.

  8. #218
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Gnistvändaren Visa inlägg
    Det gäller även i all körning framgent - allt blir mycket krångligare när man tänker på vad man gör.
    Ha gissa om man vinglar vid rödljusen när man plötsligt tänker på vad man gör där! Det går sååå mycket bättre att krypköra som rena rama trialföraren när man sitter i helt andra tankar än det man pysslar med för stunden. Märkligt men så är det.

  9. #219
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    17
    Klarade teoripovet i torsdags så nu är det bara att köra på. Krypkörning är inte lätt måste jag säga men jag jobbar på så gott jag kan. Vill ha kortet innan sommaren är slut.

  10. #220
    Medlem M@ries avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Gnistvändaren - Grymt skoj att läsa om uppkörningen, blir ordentligt peppad här

    En dryg vecka kvar för mig nu innan den stora dagen infinner sig. Får se hur många lektioner till jag ska kosta på... funderar på att ta tre stycken bara för att vara på säkra sidan. Den där krypkörningen är ju inte lätt när man darrar som ett asplöv av nervositet

    Vill bara ha det överstökat, nu... nyss!

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •