Sidan 153 av 180 FörstaFörsta ... 53103143151152153154155163 ... SistaSista
Resultat 1 521 till 1 530 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #1521
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Borås
    Inlägg
    7
    Har avancerat till att bromsa i 90, hej va det går! Har nog en bit kvar till uppkörning, men är inte askalasnervös inför körningarna

  2. #1522
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Lindzan Visa inlägg
    Har avancerat till att bromsa i 90, hej va det går! Har nog en bit kvar till uppkörning, men är inte askalasnervös inför körningarna
    Bra om du har nerverna under kontroll. Lyssna noga på vad instruktören säger, så går det nog bra.
    Lycka till

  3. #1523
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    En kompis var iväg på en intensivkurs hos Västeras bil och mcskola och vart så grymt missnöjd att han hoppade av efter 2,5 dagar. Instruktören hade gapat och skällt på eleverna att de vart så jädra dåliga att det aldrig skulle bli nått körkort. Endast två motorcyklarna hade ABS och en morgon när han kom dit så hade två andra elever lyckats fronta med varandra så ordningen verkade vara sådär.

    Folk är tvungna att ha egna ryggskydd med sig och de stressade på eleverna andra dagen med bromsövningarna. En lätt varning med andra ord för att det kanske inte är bästa valet. Särskilt billiga är de inte heller.

    /Freddo
    Senast redigerat av TheCrow den 2014-07-14 klockan 19:09. Anledning: Glömde lite...

  4. #1524
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    81
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    En kompis var iväg på en intensivkurs hos Västeras bil och mcskola och vart så grymt missnöjd att han hoppade av efter 2,5 dagar. Instruktören hade gapat och skällt på eleverna att de vart så jädra dåliga att det aldrig skulle bli nått körkort. Endast två motorcyklarna hade ABS och en morgon när han kom dit så hade två andra elever lyckats fronta med varandra så ordningen verkade vara sådär.

    Folk är tvungna att ha egna ryggskydd med sig och de stressade på eleverna andra dagen med bromsövningarna. En lätt varning med andra ord för att det kanske inte är bästa valet. Särskilt billiga är de inte heller.

    /Freddo
    Håller inte med i din kritik. Jag gick intensivkursen där och jag tyckte dom var bra, visst att Roberto hade ett speciellt sätt att lära ut på men det gäller att vara på samma nivå som honom. Jag hade absolut inga problem med honom eller Ulrika.

  5. #1525
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Tråkigt om man inte är det då...

    /Freddo

  6. #1526
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Borås
    Inlägg
    7
    Tror man får känna sig för själv. Gick på en annan trafikskola någon lektion förra året. Läraren var bra, men klickade inte helt. Pga av andra omständigheter med så la jag ner och testade igen detta året på annan skola. Och det fungerade mycket bättre! Alla lärare passar inte alla elever, så är det bara!

  7. #1527
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Så är det. Det tråkiga när det kommer till intensivkurser är ju att det kostar typ 12000:- innan man märker om det klickar eller inte...

    /Freddo

  8. #1528
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    81
    Man kan ju åka och kolla in skolan och lärare innan man bestämmer sig. Intensivkursen i Västerås är 3 dagar och en dag för risk tvåan, det kan man väl stå ut även om man inte kommer överens med lärarna.

  9. #1529
    Medlem Dankens avatar
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Gislaved
    Inlägg
    17
    Själv kör jag i Gislaved, suverän lärare och Risk 1 samt 2 gjorde jag i Vetlanda hos Ingvars, grymt bra och rolig han också

  10. #1530
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Vislanda, Kronoberg
    Inlägg
    276
    Citat Ursprungligen postat av Danken Visa inlägg
    Själv kör jag i Gislaved, suverän lärare och Risk 1 samt 2 gjorde jag i Vetlanda hos Ingvars, grymt bra och rolig han också
    Ja de är helt underbara...
    Mycket trevligt och bra att ha och göra med.
    Fick du köra den hemska glidaren han har?
    Körde mest Gladius och det gav mersmak...

    David
    Using Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •