Sidan 130 av 180 FörstaFörsta ... 3080120128129130131132140 ... SistaSista
Resultat 1 291 till 1 300 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #1291
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Det var en som åkte där av misstag men i övrigt så fick vi inte åka där. ABS fick vi testa på torra asfalten istället. Kunskaperna var lite blandade i gruppen så det var en som var nära att slå runt när bakhjulet lätta nästan en halvmeter innan killen släppte efter på bromsen.

    Visst händer det lite mer än en moppe, men det är överlägset den lättaste mc jag provat att köra. Lite trång på höjden dock för mig som är rätt stor, men under en uppkörning kan man ju stå ut

    /Freddo

  2. #1292
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg

    Någon som har en Honda Hornet att låna ut till min uppkörning allvarligt så var dom ju nästan för lätta att köra, typ som en moppe...

    /Freddo
    Håller med dig! Jämfört med min cb 750 81:a så var det nästan lite moppe över dom. Helt annan balans, och vikt.

  3. #1293
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Tjaba,

    Ny medlem här och har ett rykande färskt A-kort i min hand som jag lyckades med att ta i tisdags.

    Har väl lyckats fixa ca 15 mil över midsommar utan västen, det känns helt underbart!

  4. #1294
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271

    Sv: Vilka tar mc-kort nu??

    Citat Ursprungligen postat av ThompaB Visa inlägg
    Tjaba,

    Ny medlem här och har ett rykande färskt A-kort i min hand som jag lyckades med att ta i tisdags.
    Stort grattis och varmt välkommen! :-)
    Och du, kör klokt där ute!


    Via Tapatalk
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  5. #1295
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av ThompaB Visa inlägg
    Tjaba,

    Ny medlem här och har ett rykande färskt A-kort i min hand som jag lyckades med att ta i tisdags.

    Har väl lyckats fixa ca 15 mil över midsommar utan västen, det känns helt underbart!
    Välkommen!

  6. #1296
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Grattis grattis du kommer få en härlig sommar och träningsvärk i smilbanden.

  7. #1297
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Citat Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
    Grattis grattis du kommer få en härlig sommar och träningsvärk i smilbanden.
    Haha, tack. Ja träningsvärken har jag redan börjat känna av.

  8. #1298
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    OEREBRO LAEN
    Inlägg
    7

    dags för mig.

    Hej!
    Är helt ny på forumet men har länge hittat mycket bra info här.
    Den här tråden kändes rätt för min fråga:
    Jag har en idé om att ta mc-kortet på två veckor då det är min enda semester i år och jag vill ha det klart.

    Jag har inte överdrivet med körvana och inget B-kort sen tidigare utan ska endast ta A-kort, tänkte hårdplugga teori och försöka att göra mig redo för en uppkörning så snart som möjligt.

    Har inte en bra formulerad fråga utan är mer ute efter tips och trix att tänka på inför uppkörning och vad jag bör öva på? (kommer göra så mycket privar jag bara kan).

    Motorcykeln jag kommer öva på är en Virago xv 535.

    Tacksam för all info!

  9. #1299
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Boka upp teoriprovet på vägverket och kontakta en körskola och räkna med att köra dagligen och plugga på kvällen. Boka även riskettan och risktvåan då dessa måste vara klara innan du kan skriva. Klarar du teorin är det bara att direkt fixa uppkörningstid. Summa sumarum, bästa tips för dig som inte kört alls är att ta en intensivare på körskola.

    Svågern gjorde något liknande och fixade kortet på två veckor, han hade dock haft B-kort i många år.

    Tips från mig är att träna mycket manövrering på egen hand och trafik med van körlärare.

    Lycka till!

  10. #1300
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Jag skulle rekommendera att köra mycket stadstrafik för det är garanterat där det kommer stöka till sig med allt man ska hålla rätt på. Har du inget körkort sen tidigare så kommer det kännas som att det rätt mycket att hålla koll på. Skyltar, ljussignaler, regler, gångtrafikanter, cyklister och andra trafikanter.

    För övrigt klarade jag teoriprovet idag Två fel dock så det var ju lite dåligt...

    /Freddo

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •