Sidan 13 av 180 FörstaFörsta ... 311121314152363113 ... SistaSista
Resultat 121 till 130 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #121
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689

    SV: Vilka tar mc-kort nu??

    Ja, var rätt avundsjuk på den som hamnade först i turordningen och fick köra trafiken direkt från platsen vi gjorde manöverprov på. Var för övrigt en av mina studenter, kändes lustigt att vara på samma sida av katedern så att säga hehe. Min suveräna körskolelärare Kalle Kangas var bra på att lugna folk dock trots sin brutalt ärliga stil (du kör ju som en jävla kärring, kom igen nu för fan!), och skolan hade bokat upp en extra uppkörning som inte var fullt belagd på lördag så jag visste att missade jag så behövde jag inte vänta länge på nästa försök.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  2. #122

    SV: Vilka tar mc-kort nu??

    GRATTIS Molgan!!!!

  3. #123

    SV: Vilka tar mc-kort nu??

    Nu är tiden inne för att lära dig att köra mc, lyssna på kompisar, kör så att du hela tiden har marginaler d.v.s. du kan stanna fortare än du behöver, du kan trycka ner hojen mer i kurvan. Säkerheten ligger i att aldrig köra på 100% av din förmåga.
    Vi ses på vägarna 8)
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  4. #124
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Vilka tar mc-kort nu??

    Citat Ursprungligen postat av Molgan
    Har skrivit kontrakt på en Yamaha XT 660Z Tenere nere i Nässjö.
    Jaha ja, inte Mascot Motor väl?! Kolla hojen noga innan du rullar ut den för det ska jag berätta:

    Jag köpte min glidare där, mycket snygg, pedantskött och UTAN NÅGRA REPOR sa de. Jag kom ner, kikade på hojen, min man provkörde den för jag hade inget körkort då och lastade in den i bilen. Dagen efter hade jag retat mig färdigt på ett knallgult klistermärke för Abus-lås som satt på bakskärmen och pillade loss det. Vad tror du jag hittade om inte världens repa!

    Klantarna på Mascot Motor i Nässjö hade polerat ryggstödet (!) med polermaskin och nött av lacken på skärmen!
    Vad ska man på med polermaskin på ett kromat stag för?? Det går ju fortare att dra av det för hand!

    Hur vet jag detta? Jag tittade på bilderna jag sparat ner från deras annons på nätet och jag hade lustigt nog tagit bilder på hojen ur samma vinkel. På deras bilder fanns inget märke alls, varken repa eller klistermärke, på mina bilder satt ett knallgult klistermärke på det stället där repan satt.
    Jag kontaktade dom men de vägrade göra rätt för sig, så nu har de en ambassadör som varnar alla att göra affärer med dom istället. Hade de bara gjort rätt för sig den gången och kompenserat för skadan de själva åsamkat så hade jag förstås inte sagt nåt till andra.

    Kolla hojen noga och kör inte ut den förrän du fått rätt om du hittar nåt som är fel på den för så fort du rullat ut den och återkommer senare så kan du glömma eventuell hjälp från dom. De skiter i dig, bara de fått sälja en hoj så...

  5. #125
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689

    SV: Vilka tar mc-kort nu??

    Ajaj då, ja det är Mascot. :-\ Var enda stället i Sverige som hade ett ex kvar. Nu är det ju en split ny hoj så man hoppas att de inte hunnit göra allt för mycke skada på den, men stort tack för varningen. Ska nagelfara hojen ordentligt innan jag lämnar stället.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  6. #126
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Vilka tar mc-kort nu??

    Jag misstänkte det var dom när du nämnde Nässjö men kika noga på hojen innan du slantar upp. Det är inte roligt att få se en skada de gjort och sen inte få kompensation för det. Det hade varit en helt annan sak om de bara nämnt det, en enda bokstav hade räckt så hade jag övervägt att antingen köpa en helt ny för dyrare pengar eller ta glidaren och fått rabatt på priset. Den bakskärmen kostade drygt 4000 kr och nåt lackrecept finns inte, det var en speciallack för Hondas 50 års jubileumsmodell 1998.

  7. #127
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    GRATTIS STEFAN I STHLM!

    GRATTIS STEFAN I STOCKHOLM TILL KÖRKORTET!!!

  8. #128
    Medlem stefanistockholms avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293

    Thumbs up Yeehaaa !!!!!

    Efter 3 försök så säger uppkörningsmannen Gratulerar, nu satt den!
    (samma kille alla tre gångrna, jag tror att han började tröttna på mig)

    Jag fick en tidig uppkörningstid i går och hann därför vara ute många mil. Ni som sagt att de bara är att fortsätta och inte ge upp för att då kortet är i handen så är allt glömt har helt rätt förstås. Vilken otrolig känsla att sterta upp Hilding rätta till krukan och dra i väg.
    SANSLÖST KUL

    Vi ses på vägarna...

    Stefan

  9. #129
    Grattis stefanistockholm!!!

  10. #130
    Medlem lenes avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    tågarp
    Inlägg
    67
    GRATTIS GRATTIS nu börjar det ljuva livet på cykel......hälsningar lene

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •