Sidan 109 av 180 FörstaFörsta ... 95999107108109110111119159 ... SistaSista
Resultat 1 081 till 1 090 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #1081
    Medlem paddyspubs avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    18
    Jag kommer förhoppningsvis ta nu i början på säsongen. Svårt och veta hur jag ska göra med hoj före eller efter kortet men det kommer nog hänga på om någon av jobbkollegorna vill åka runt med en nybörjare.

    Tänker mig en Honda NTV 650 som första hoj. Nu är jag iaf lite bunden till tanken då jag köpte ett ställ på mc-mässan. LÄNGTAR till barmark!

  2. #1082
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av paddyspub Visa inlägg
    Jag kommer förhoppningsvis ta nu i början på säsongen. Svårt och veta hur jag ska göra med hoj före eller efter kortet men det kommer nog hänga på om någon av jobbkollegorna vill åka runt med en nybörjare.

    Tänker mig en Honda NTV 650 som första hoj. Nu är jag iaf lite bunden till tanken då jag köpte ett ställ på mc-mässan. LÄNGTAR till barmark!
    Har en Honda NTV 650 Revere -89 till salu om du skulle vara sugen, bara skicka pm.Körde själv den som min första hoj förra året ganska rolig hoj om man inte är ute efter att ligga 250 på motorvägen bara, är i princip underhållsfri. Lycka till med kortet

  3. #1083
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av withberg Visa inlägg
    Har en Honda NTV 650 Revere -89 till salu om du skulle vara sugen, bara skicka pm.Körde själv den som min första hoj förra året ganska rolig hoj om man inte är ute efter att ligga 250 på motorvägen bara, är i princip underhållsfri. Lycka till med kortet
    Den har ju en av de mest slitstarka motorer som någonsin tillverkats. I princip samma som Transalp, Africa Twin.

  4. #1084
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Den har ju en av de mest slitstarka motorer som någonsin tillverkats. I princip samma som Transalp, Africa Twin.
    Ursäkta men är inte Africa Twin en paralelltwin?
    Ove

  5. #1085
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ursäkta men är inte Africa Twin en paralelltwin?
    Nej det är en uppborrad Transalp

  6. #1086
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Nej det är en uppborrad Transalp
    Stämmer! fel av mig.
    Ove

  7. #1087
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    50
    Livewire - var körde du upp - Barkarby?

  8. #1088
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    50
    Det är just det som är problemet, har ingen egen hoj och ingen som kan lära mig. Började från scratch hos Jarla och "måste" köra hela vägen med dem. Blir inte billigt men är illa "tvungen".

  9. #1089
    Medlem Romeos avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av Jokern Visa inlägg
    Det är just det som är problemet, har ingen egen hoj och ingen som kan lära mig. Började från scratch hos Jarla och "måste" köra hela vägen med dem. Blir inte billigt men är illa "tvungen".
    Jokern: Så är det tyvärr. Jag köpte hojen för massssssssssssssa pengar, tänkte inte på att jag faktiskt borde ha lagt lite pengar undan till kortet. ingen att övningsköra med men en hoj som stod i garaget. Och att köra min hoj på grusväg var inget att ens fundera (alltså övningsköra utanför huset) då jag har 2-4 km grusväg.. Så den stod still, övninskörde 2-3 ggr från mars-aug med den.. Värt? Nej

    Men jag fick ta hela kortet på körskola: Det kostade en djävla massa. Men i slutet så är det verkligen värt det..
    Från 152kg till vältränad på några månader. Följ min resa i fitnessvärlden. http://myway2fitness.se

  10. #1090
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    50
    Romeo: jag har bjudit och nästan köpt två hojar förra sommaren - av olika anledningar blev det inget och ingen är gladare än jag (ur ett rent ekonomiskt perspektiv). Inte nog med alla pengar man donerar till körskolan för själva körningen, det kostar skjortan att köra upp också. Som jag förstår det så är uppkörningen ca 1h effektiv körning per person. Hur motiverar man då en timkostnad på ca 1600 kr? En uppkörning kostar mig totalt ca 3500 kr (med lån av mc fr skolan m.m.).
    4 lektioner kostar ca 3000 kr. Känns (tyvärr) vettigare att ta 4 extra lektioner (bara för att) än att missa en uppkörning.
    Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med allt detta. Men det vore ju kul om man hade någon/några kronor kvar efter att kortet är bärgat för att kunna köpa något att faktiskt åka på.

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •