Sidan 107 av 180 FörstaFörsta ... 75797105106107108109117157 ... SistaSista
Resultat 1 061 till 1 070 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #1061
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    10
    Har vart och krypkört och gjort lågfartsvändning i kväll, och det gick bra! Vi kom fram till att jag har haft för lite gas när jag har gjort vändningen, för nu funkar det

  2. #1062
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2
    Tjena, ingen svarde på min tråd så jag hoppas någon kan ge ett snabbt svar här

    Jo, måste man vara 16 för att börja sin lätt mc utbildning (teori) altså inte övnings köra utan bara teorin?

  3. #1063
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Bra fråga kollade runt lite men tji, du får helt enkelt ringa till Trafikverket och fråga.

  4. #1064
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Zimh Visa inlägg
    Tjena, ingen svarde på min tråd så jag hoppas någon kan ge ett snabbt svar här

    Jo, måste man vara 16 för att börja sin lätt mc utbildning (teori) altså inte övnings köra utan bara teorin?
    Hmm? Det är bara köra som du inte får göra för tidigt. Läsa bok får man. Menar du teorikurs på körskola så är det nog enklast att kontakta dom du tänkt anlita och komma överens när det är dags att börja.
    Ove

  5. #1065
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    1
    Har precis börjat jobba för mc-kortet. Gick riskettan för 1 vecka sen och fick precis hem mitt körkortstillstånd. Hojen står och väntar på att få övningsköra! Bara hoppas att min handledare får nån tid över!

  6. #1066
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    10
    Nu funkar det för mig och göra vänstersväng i lågfart iaf nu är det högfartsbanan kvar och träna på. Provade på det i går, men vågar inte hålla 50 .....typ fyrtio går bra. Tycker inte jag hinner med och åka slalom när jag kör fortare, men det är väl samma sak där som med lågfartsbanan: träna, träna och träna. Ska köra upp den 28 september

  7. #1067
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    Hej!
    Ny här!
    Jag har hållit på med lappen i ca 1½ månad nu, och imorgon är det dags för uppkörning! Håll tummarna för mig! Sätter jag det inte så lär det vara kört med tider innan våren.

    Sitter och klurar på vad jag ska köpa för första hoj just nu, antingen blir det en liten street, typ ER-6n eller Honda Hornet, eller också pungar jag ut och köper vad jag verkligen vill ha på en gång, typ en Tiger Explorer 1200 eller en Varadero eller nåt.. Eller också köper jag det billigaste jag hittar så jag får några mil nu innan säsongen tar slut så jag inte är helt grön om jag köper nåt dyrt till våren..

    Aja, imorron gäller det som sagt, sitter och pluggar säkerhetskontrollen just nu..

  8. #1068
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Håller tummarna att det går vägen!

  9. #1069
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    7
    Hej på er,

    Jag håller på med teorin och tänker börja ta körlektioner så fort snön försvinner i vår! Tyvärr gjorde jag misstaget att köpa en hoj i dag, så nu känns det helt galet länge till våren!

  10. #1070
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    50
    Själv fixade jag teorin idag (62 av 65!). Klar med riskutbildningarna så nu är det "bara" körningen kvar. Funderar på intensivkurs hos Jarla i Bromma - någon som har erfarenhet från den utbildningen? Är man redo för uppkörningen efter intensiven? Jag har redan kört en hel del på gård och tänkte max ta 4 lektioner efter intensiven.

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •