Sidan 106 av 180 FörstaFörsta ... 65696104105106107108116156 ... SistaSista
Resultat 1 051 till 1 060 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #1051
    Medlem jockenords avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Ljungby
    Inlägg
    17
    Hej

    Idag blev det ytterligare en MC-förare på vägarna.
    Min fru klarade A-behörigheten idag, och kan nu köra utan att jag följer med efter, även om jag gärna gör det.

    Det har varit mycket övande både landsväg, stadstrafik samt konbanor, men övning ger färdighet, och till slut når man målet.

    Jocke
    Körde Yamaha XJ900 -83:a, Såld aug-13
    Kör Triumph Sprint ST -00 och
    Honda XL1000 Varadero -08
    frugan körde en Kawasaki VN750 -94:a
    kör nu en Kawasaki ER6-N -07:a

  2. #1052
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Boden
    Inlägg
    31
    Citat Ursprungligen postat av jockenord Visa inlägg
    Hej

    Idag blev det ytterligare en MC-förare på vägarna.
    Min fru klarade A-behörigheten idag, och kan nu köra utan att jag följer med efter, även om jag gärna gör det.

    Det har varit mycket övande både landsväg, stadstrafik samt konbanor, men övning ger färdighet, och till slut når man målet.

    Jocke
    Grattis till frugan! Härligt med fler tjejer på Hoj :-)

  3. #1053
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Stort grattis till rätten att öva på egen hand! Kör försiktigt!
    Tack så mycket! Har tagit det lugnt hittills och ska fortsätta så ett tag framöver.

  4. #1054
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av jockenord Visa inlägg
    Hej

    Idag blev det ytterligare en MC-förare på vägarna.
    Min fru klarade A-behörigheten idag, och kan nu köra utan att jag följer med efter, även om jag gärna gör det.

    Det har varit mycket övande både landsväg, stadstrafik samt konbanor, men övning ger färdighet, och till slut når man målet.

    Jocke
    Åh vad roligt stort grattis till er båda då jag förmodar att ni teamat väl ihop, det kändes som om det var min man som skrivit ditt inlägg hahah. Se till att hon också reggar sig här på forumet om hon inte redan gjort det.

  5. #1055
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av simonwellander Visa inlägg
    Klarade uppkörningen idag! Körde upp i Arvika den här gången, och det gick galant.
    Inspektören var bra tyckte jag! Lugn osv.
    Fick t.o.m. beröm på lågfartsbanan, som jag kuggade på förra gången..
    Riktigt jävla härligt
    Stort grattis vet exakt hur det känns, jag körde också upp igår 2:a gången och det gick vägen tjhohoo

  6. #1056
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
    Stort grattis vet exakt hur det känns, jag körde också upp igår 2:a gången och det gick vägen tjhohoo
    Gött! Gratis på dig med då

  7. #1057
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    10

    MC-kort

    Hej!
    Jag måste bara få skriva av mig, pga håller på och tar kort.
    Så i våras skaffade min kille en mc, och jag följde med bakpå några gånger, men kände att " nä, jag ska ta körkort själv"! Sagt och gjort så skaffade vi dem papper som behövs, och köpte mig en Suzuki gsx 400 e . Allt har gått bra förutom den jäkla lågfartsvändningen
    Gjorde en uppkörning nu i augusti, men kuggade där på lågfarten och högfartsbanan...
    Har fått en ny tid nu i slutet av september, och jag och killen är ute på kvällen och tragglar och tragglar! Nu har vi gjort så att vi skruvat bort sadeln på min killes mc. Han har en transalp som känns bättre i både styrning och gas. Sitter på ett sittunderlägg
    Nu klarar jag det flera gånger åt båda hållen, men så fort jag gör ett uppehåll på ett par timmar eller så, så är det som att börja om från början!! Blir så frustrerad!!! Jag vet uppe i huvudet hur jag ska göra, men så blir det inte när jag sitter där!
    Jag och killen blir nästan lite osams när han står där och talar om för mig hur jag ska göra och vad jag gör för fel...men jag vet ju precis själv vad jag inte gör, men min kropp eller armar lyder inte alltid mig
    Vill ju såååå gärna klara körkortet!! Den övriga körningen är inga problem, eftersom jag har b-kort sen 30 år tillbaks. Vore tusan och inte klara kortet pga lågfartsvändningen...

    Susanne!!!

  8. #1058
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Hej Susanne

    Tufft hör jag, vet hur det känns...

    Så här gjorde vi
    Nummer ett:Pausa ofta, öva korta stunder i krypet, kör inte tills du inte vet vad du heter

    Titta bortom konerna
    Vrid verkligen vrid på huvudet (gör underverk hallelulja)
    när du är på väg till/genom ena konan/konerna titta då redan på kommande eller allra helst mot slutmålet.
    Hitta dragläget med kopplingen, öva på att hålla balansen/hitta dragläget genom att köra sakta bromsa sedan till "stillastående" utan att sätta ner fötterna och så iväg igen upprepa. Det här gör du säkert redan men hjälpte mig att knäcka koden...

    Du sätter det vilken dag som helst lovar, nöt vidare, visst glädjen försvinner en aning mellan varven men man får bita ihop.

    Tjing

  9. #1059
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    10

    Till Susie

    Hej!
    Det där vet jag tyvärr redan.....har vart inne på forum och läst massor med olika tips, men inget verkar funka känns det som på mig(:... speciellt det där med att man ska vrida på huvudet och titta dit man ska. Jag är så rädd att jag ska ligga pladask, när jag vrider till så mkt på styret... kanske är det som spökar i mitt huvud :P??
    Jag har provat och trycka på fotpinnen och styret, försökt och hänga över till motsatt sida, men nja, inget funkar vidare på mig...eller som gamla ordspråket säger: "svårt och lära gamla hundar sitta"..
    Men den enda utvägen är väl att köra och testa hela tiden. Till slut kanske man får en aha-upplevelse, som jag har läst att en del får

    Susanne!

  10. #1060
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av susgus_64 Visa inlägg
    Hej!
    Det där vet jag tyvärr redan.....har vart inne på forum och läst massor med olika tips, men inget verkar funka känns det som på mig(:... speciellt det där med att man ska vrida på huvudet och titta dit man ska. Jag är så rädd att jag ska ligga pladask, när jag vrider till så mkt på styret... kanske är det som spökar i mitt huvud :P??
    Jag har provat och trycka på fotpinnen och styret, försökt och hänga över till motsatt sida, men nja, inget funkar vidare på mig...eller som gamla ordspråket säger: "svårt och lära gamla hundar sitta"..
    Men den enda utvägen är väl att köra och testa hela tiden. Till slut kanske man får en aha-upplevelse, som jag har läst att en del får

    Susanne!
    Ah du sätter själv huvudet på spiken.. strunta ett tag i krypet och öva på just fullt styrutslag, vet "döläskigt" men till slut vågar man.

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •