Sidan 41 av 180 FörstaFörsta ... 3139404142435191141 ... SistaSista
Resultat 401 till 410 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #401
    Mc-Bosse
    Gäst
    Nu har jag dessutom kört min första lilla runda alldeles på egen hand. Märklig känsla lite pirrande sådär.
    Saknade kanske lärarens sprakande och ibland otydliga och ohörbara röst i örat?

    Nä trodde väl inte det!

  2. #402
    Stort GRATTIS pea_72!

    Då har du ingen anledning att inte hänga med nästa gång vi är ute och kör. Det finns många mc-trevliga vägar i dina trakter, det känner du säkert redan till.

  3. #403
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Saknade kanske lärarens sprakande och ibland otydliga och ohörbara röst i örat?

    Nä trodde väl inte det!
    Alltså följande hände på uppkörningen. Jag gick ut som nummer 2 av 7 och inspektören testade radion innan vi körde. Så sa han något på en 90 väg och jag hörde inte ett smack. Stannade och fick instruktioner. Så körde vi igen och man kunde urskilja typ "höger" och "vänster" men när det kom ortsnamn på konstiga ställen kunde jag inte alls höra vad han sa. Så jag stannade igen och denna gången var han sur som fan och sa "kör höger och vänster och sen till trafikskolan, vi skulle varit där för länge sedan"...då trodde jag det var kört. Än värre blev det när vi kom fram och han stegar fram till mig och säger "Vet du vad jag tror Pernilla, jag tror du har svårt att läsa skyltar. Du hörde höger och vänster men ortsnamn det säger du att du inte hörde"...Jag blev helt djävla iskall och hade inte min körlärare stått bredvid hade jag nog skällt ut den där inspektören. Hur som helst så fick jag mitt körkort fast jag trode det var kört i och med hans åsikt om min skyltkunskap. Jag har fan kört bil i 20 år och KAN läsa...*suck*

  4. #404
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av Gnistvändaren Visa inlägg

    Då har du ingen anledning att inte hänga med nästa gång vi är ute och kör. Det finns många mc-trevliga vägar i dina trakter, det känner du säkert redan till.
    Det skulle ju givetvis vara roligt... det man är mest skraj för vad gäller att köra med andra är ju att de skall lessna på ens låga fart i kurvor etc... men ni kanske förlåter en nybörjare som mig.

  5. #405
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pea_72 Visa inlägg
    Alltså följande hände på uppkörningen. Jag gick ut som nummer 2 av 7 och inspektören testade radion innan vi körde. Så sa han något på en 90 väg och jag hörde inte ett smack. Stannade och fick instruktioner. Så körde vi igen och man kunde urskilja typ "höger" och "vänster" men när det kom ortsnamn på konstiga ställen kunde jag inte alls höra vad han sa. Så jag stannade igen och denna gången var han sur som fan och sa "kör höger och vänster och sen till trafikskolan, vi skulle varit där för länge sedan"...då trodde jag det var kört. Än värre blev det när vi kom fram och han stegar fram till mig och säger "Vet du vad jag tror Pernilla, jag tror du har svårt att läsa skyltar. Du hörde höger och vänster men ortsnamn det säger du att du inte hörde"...Jag blev helt djävla iskall och hade inte min körlärare stått bredvid hade jag nog skällt ut den där inspektören. Hur som helst så fick jag mitt körkort fast jag trode det var kört i och med hans åsikt om min skyltkunskap. Jag har fan kört bil i 20 år och KAN läsa...*suck*
    Min inspektör sa att om du inte uppfattar vad jag säger så skaka på huvudet så upprepar jag. Hör du fortfarande inte så ta egna intiativ och sväng var du vill. Du behöver inte stanna. Jag kan lotsa dig vidare även om du inte kört som jag har sagt på grund av störningar i radiokommunikationen.

    Han sa vid ett tillfälle "Följ skyltar mot Kvarnby" tre gånger innan jag uppfattade vad han sa. Inga problem liksom. Din inspektör var nog sur av någon anledning...

  6. #406
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Stort GRATTIS, pea!

  7. #407
    Medlem ellies avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    38
    Grattis soulcat & Pea!!!

    ps. Körde för första gången i kombinationen regn/mörker ikväll - läskigt!

  8. #408
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pea_72 Visa inlägg
    Det skulle ju givetvis vara roligt... det man är mest skraj för vad gäller att köra med andra är ju att de skall lessna på ens låga fart i kurvor etc... men ni kanske förlåter en nybörjare som mig.
    Jag (som inte hängt på än) tror inte att det är 190 km/ tim och nerlägg i 82 grader som gäller på dessa hojenturer. Det är väl mer lusande i lagom fart och luktande på blommor?
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-08-19 klockan 09:56.

  9. #409
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    I morse hade Transportstyrelsen/Vägverket i Karlstad uppkörning med fyra motorcyklister, samtliga privatister. Det var en dam (A obegränsat), en ung man (A begränsat) samt två 17-åriga tjejer (A1, lätt mc).

    Glädjande nog för återväxten (och förstås för min dotter o mig) klarade sig båda tonåringarna helt suveränt. Att se dem prestera på topp i manöverbanorna trots att de var så nervösa att de höll på att svimma, gjorde en nästan tårögd. Säkerhetskontrollerna blev också lite extra då de, var för sig, behandlade tekniken som om de vore proffs.
    Jag var så in i helsike nervös och att då se Hannna köra lågfartsdelen så förbaskat iskallt var nästan mer än jag klarade av. Avslappnad koncentration, suverän balans och tempo obetydligt högre än snigelns...

    En eloge för övrigt till inspektörerna (de körde kvalitetssäkring av varandra) som skapade ett bra klimat utan att släppa på kravnivån.

    Tack allihop för hållna tummar!

  10. #410
    Mc-Bosse
    Gäst
    Jag var så in i helsike nervös och att då se Hannna köra lågfartsdelen så förbaskat iskallt var nästan mer än jag klarade av. Avslappnad koncentration, suverän balans och tempo obetydligt högre än snigelns...
    En stolt pappa eller?

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •