Sidan 33 av 180 FörstaFörsta ... 2331323334354383133 ... SistaSista
Resultat 321 till 330 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #321
    Medlem ellies avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    38
    phuuuuu.. jag är oxå grymt nervös, ett par dagar innan tiden för "en vecka kvar till uppkörning" infann sig här i veckan började jag sluta sova och grubbla uppkörning istället ;D Men nu känns trafiken iaf lugn, det är bara den dumma manöverbanan kvar. Ibland klarar jag det flera ggr på rad å ibland inte alls. Men i helgen blir det hårdträning. Manöverbanan fredagkväll, lördag, söndag och måndag. Ingen alkhol, inga sena kvällar, nyttig mat ja uppladdning helt enkelt. Jisses - jag har precis börjat med höghastighetsbanan och har inte gjort någon inbromsning från 90.

    Håller med dig Malinhe, är nervös för att bli nervös ??? Åsså har jag gjort misstaget att inte kunna hålla tyst om när uppkörningen är... så typ alla vet. Nåja. Kortet ska jag ha i år iaf! Å nå fan ska vi klara uppkörningen Malinhe

  2. #322
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Andas ut och ta det lugnt. Känns pulsen helt fel fråga inspektören om ni får ta en extra runda runt banan bara för att lugna nerverna.

    Hade de inte accepterat en del misstag och sett till helheten hade inte många av oss blivit godkännda. Undertecknad fick köra lågfart två ggr efter att närverna slog till. Slog även omkull en kona i högfarten och vet om att jag gjorde 3-4 missar i trafiken men det gick i alla fall :-)
    Senast redigerat av Linnex den 2009-08-07 klockan 09:43.

  3. #323
    Hej på eder! Precis registrerat mig och är ny här. Det är på tiden att uppfylla min dröm sedan dom tidiga tonåren (nu är man en bra bit över dom trettio ;Þ). Har börjat övnnigsköra MC. Och har endast hunnit med 2 enkel lektioner! Vill absolut få kortet i år (är en envis jävel).
    Har dessvärre ingen att träna med hemma så detta kommer att kosta!

    Ska börja köra på bana nästa vecka!

  4. #324
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Välkommen Haninge-bo (jag bor också i Haninge, närmare bestämt i Vega). Vilken trafikskola har du? Jag gick på Grönlunds. Lycka till med kortet! =)

  5. #325
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Var faktiskt inte alls nervös vid min egen uppkörning. Hade tränat så mycket på de manöverprov som gällde på den tiden att jag var helt säker på att klara av det. Att min hoj sedan inte startade påverkade mig inte speciellt. Fick låna en Yamaha tvåtaktare istället för min egen. Hade aldrig kört en tvåtaktare innan men det gick bra ändå. Hojens ägare klarade sig dessvärre inte på detta moment. Sen sprack jag på körningen, hojen hade bara en backspegel. På höger sida! Inte lätt att hålla koll då. Var säkert inte orättvist att jag inte blev godkänd på körningen. Hade ingen större rutin ännu, vilket är svårt att begära av en sextonåring. Slapp teknikmomentet vid nästa uppkörning, då det gick bättre.

    Ett bra tips kan vara att nöta så mycket teknikbana att man är spiksäker. Känns mycket lugnare då och allt kommer säkert att gå bra. Värre om man känner sig lite halvdan på det som ska utföras. Klart man blir nervös och misslyckas. Sitter säkert lite i skallen, tror man inte på sig själv kan det aldrig funka.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #326
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Andas ut och ta det lugnt. Känns pulsen helt fel fråga inspektören om ni får ta en extra runda runt banan bara för att lugna nerverna.

    Hade de inte accepterat en del misstag och sett till helheten hade inte många av oss blivit godkännda. Undertecknad fick köra lågfart två ggr efter att närverna slog till. Slog även omkull en kona i högfarten och vet om att jag gjorde 3-4 missar i trafiken men det gick i alla fall :-)
    Jag fick två försök på lågfarten och likaså på högfarten. På högfarten fick jag hjärnsläpp första gången och missade i princip hela banan. Andra gången gick det bra.

    Inspektörerna vet att du är nervös. Lätt att säga men glöm att inspektören står och tittar på dig. Det glömde jag i båda andra försöken. Jag körde som om det var en körlektion och då gick det bra.

  7. #327
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Hallå och välkommen soulcat. =)

    Och angående nervositeten så är den nog bara att acceptera. Jag kände mig säker dan innan uppkörningen, tyvärr så samlades vi och värmde upp tidigt i ottan och min hjärna vaknar aldrig före 9 så uppvärmningen gick som skit. Vinglade runt och petade konor. Fick dock vänta ett tag innan jag skulle köra skarpt sen och frågade min handledare om jag fick köra lite för mig själv innan, det gick bra och när det var min tur hade jag kört av mig det mesta av oron.

    Mitt intryck är att inspektörerna för det mesta är sjyssta snubbar, och handledarna brukar göra allt de kan för att hjälpa till (min bjöd inspektören på kaffe). Försök sätta saken i rätt proportion, ingen kommer att dö, svälta ihjäl eller tvingas gå från hus och hem ifall ni tabbar er på uppkörningen, hojkörning ska vara skoj så försök njuta av körningen istället.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  8. #328
    Mc-Bosse
    Gäst
    och handledarna brukar göra allt de kan för att hjälpa till (min bjöd inspektören på kaffe).
    Jag sa att jag var där för att bli 10 år yngre med A-kort, asgarvade och blinkade mot honom. Han skrattade ordentligt och då var liksom isen bruten. Eller var han homosexuell och tyckte om när en kille flörtade, vad vet jag? Alla medel är tillåtna för att få inspektören på sin sida!

    Ps: din visningsbild Molgan är den mest störiga och irriterande jag har sett!
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-08-07 klockan 12:19.

  9. #329
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Kawasaki-Bosse Visa inlägg
    Ps: din visningsbild Molgan är den mest störiga och irriterande jag har sett!
    Jag tycker den är gullig. =)

  10. #330
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Välkommen Haninge-bo (jag bor också i Haninge, närmare bestämt i Vega). Vilken trafikskola har du? Jag gick på Grönlunds. Lycka till med kortet! =)
    Stämmer bra. Grönlunds här med. Jag bor i Vendelsö.

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •