Sidan 19 av 180 FörstaFörsta ... 917181920212969119 ... SistaSista
Resultat 181 till 190 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #181
    Teorin avklarad, andra körlektionen på onsdag
    Hoj inköpt som står och väntar i garage, Jagar handledare för att kunna öva lite privat också

  2. #182
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87
    Klarade teorin i går...man känner sig såååå duktig!
    Nu återstår "bara" själva körningen, har bokat in mig på en intensivkurs efter midsommar men vet inte om den kommer räcka...men det får kosta vad det vill så jag är beredd på extra lektioner. Tyvärr tog det slut med min "privata" handledare så nu har jag dessutom inget att köra på eller med...men inte skall väl en karl få stoppa mig!
    Senast redigerat av pea_72 den 2009-06-02 klockan 21:27.

  3. #183
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av pea_72 Visa inlägg
    Klarade teorin i går
    Gratulerar! =)

  4. #184
    Medlem M@ries avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Hej hej

    Tog min första körlektion i lördags. Man kan väl påstå att jag är så grön man kan bli, men fasen så skoj det var! Längtar till lördag då lektion nummer 2 infinner sig Sedan var det det där med tålamod. Jag vill ha kort nu! Helst igår Just ja, har teorin inbokad nästa vecka....

    Tips på vägen mot A-kortet mottages med tacksamhet!

    (Varför började jag inte tidigare??)

  5. #185
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av M@rie Visa inlägg
    Hej hej

    (Varför började jag inte tidigare??)
    Halloj! Ja varför man inte börjat tidigare frågar sig nog de flesta som skaffar A-behörighet efter B (tillome ett analfabet ser ju att det är helt baklänges). Men det är som sagt aldrig försent som tur är, och så länge du behåller entusiasmen som du verkar besitta så kommer det att gå som en dans!

  6. #186
    Hilda
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av M@rie Visa inlägg
    Hej hej

    Tog min första körlektion i lördags. Man kan väl påstå att jag är så grön man kan bli, men fasen så skoj det var! Längtar till lördag då lektion nummer 2 infinner sig Sedan var det det där med tålamod. Jag vill ha kort nu! Helst igår Just ja, har teorin inbokad nästa vecka....

    Tips på vägen mot A-kortet mottages med tacksamhet!

    (Varför började jag inte tidigare??)
    Vad kul att du tyckte det var så skoj och ser fram mot det med sådan entusiasm, då är hälften vunnet
    Jag tog mitt kort för 5 år och har inte ångrat det en sekund, hoppas du kommer att känna detsamma.
    Bästa tipset är att köra så mycket som möjligt privat om du har möjlighet, för att mata mil är det enda som ger erfarenhet och känsla

  7. #187
    Medlem M@ries avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Citat Ursprungligen postat av Hilda Visa inlägg
    Bästa tipset är att köra så mycket som möjligt privat om du har möjlighet, för att mata mil är det enda som ger erfarenhet och känsla
    Jo, det där med att köra privat hade helt klart varit perfekt. Tyvärr känner jag ingen som har A-kort. Eller ja, jag känner ingen som kan köra/har hoj är väl mer korrekt att säga.

    Jag tänkte helt enkelt sätta min tilltro till att körskolan är grymma på att lära ut effektivt (och att jag lär mig effektivt).

  8. #188
    Medlem BanditJannes avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Småland
    Inlägg
    40
    Räknas det om man är handledare åt min fru. Över 25 år sen man tog körkort men dagen lågfartsbana är bra att träna på.
    Har man en fru som aldrig kört moppe så har det än så länge blivit många turer på banan och fler lär det bli.

  9. #189
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    17
    Ska skriva in mig på fredag. Har väl kört allt utom väghyvel :-)
    Fick min mc av frugan i 50 års present så nu är det bara ligga i och se till att jag klarar teori och uppkörning. Tänkte köpa ett paket med 10 lektioner och teori.

  10. #190
    Medlem M@ries avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Teoriprov idag! Kan inte klockan bli 12 så jag får det over and done with! Tjoho

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •