Sidan 69 av 180 FörstaFörsta ... 1959676869707179119169 ... SistaSista
Resultat 681 till 690 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #681
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271

    Handledarintyg

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Grattis!, kan se ditt breda leende framför mig!

    Fortfarande inget handledarbevis för min del! Hade du kollat med Transportstyrelsen?
    Japp, jag har mailat Transportstyrelsen men ännu inte fått något svar... Jag provade ringa först men det var typ en kvarts väntetid så jag mailade istället. Jag provar ringa igen.

    Jag skulle lägg till en bild på mitt flin här men jag kommer inte på hur man gör!

    Nu tror jag att jag fick till det!
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Phaedre den 2010-08-13 klockan 10:00.
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  2. #682
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Japp, jag har mailat Transportstyrelsen men ännu inte fått något svar... Jag provade ringa först men det var typ en kvarts väntetid så jag mailade istället. Jag provar ringa igen.
    Ringde till dom nu och hon lovade lägga ärendet på en kollega så att det skulle handläggas idag. Lustigt! Jag trodde andra var som jag och la det ärendet som det tjatas mest om underst i högen!
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  3. #683
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Nu tror jag att jag fick till det!
    Jo både med leendet och bildupplägg! Motorcykelkörning tillhör toppen av det som är kul här i livet!

  4. #684
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Nu tror jag att jag fick till det!
    Hahaha Phaedre, så där såg jag nog också ut i onsdags, sambon och hennes kompis kallade mig för jättebebis hehe

    Nu har jag bokat risktvåan kl 10:00 torsdag 19e augusti på gillingebanan. Har riskettan 17 på eftermiddagen samma dag samt teoriprov bokat 1a september. Nu är det bara till att börja plugga ännu hårdare. Ska försöka få en kompis att köra iväg min hoj till ett bra avskiljt privat område där jag kan köra omkring o träna i lugn och ro.

    Kör på Phaedre, detta är en baggis jämfört med saker vi klarar av i vardagen

  5. #685
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Ringde till dom nu och hon lovade lägga ärendet på en kollega så att det skulle handläggas idag. Lustigt! Jag trodde andra var som jag och la det ärendet som det tjatas mest om underst i högen!
    Märklig handläggning, skickades ju in redan i slutet på april, om jag minns rätt. Sen gör man inte mycket förrän folk klagar....
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #686
    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Ringde till dom nu och hon lovade lägga ärendet på en kollega så att det skulle handläggas idag. Lustigt! Jag trodde andra var som jag och la det ärendet som det tjatas mest om underst i högen!

    Haha, en klassiker

    Om folk bara visste att ju mer de gallskriker och/eller är allmänt dryga och beter sig, desto större är risken att de hamnar sist i kön så hade nog fler uppfört sig civiliserat.

    Men se´n finns det väl också de som är otrevliga av naturen, då spelar det ingen roll vad eller hur man säger och gör de är alltid så´na

  7. #687
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Pratade med dom i går måndag, handledargrejset är godkänt så det borde komma idag eller i morgon. Så galet sugen på att sticka ut och åka

    Teoriprovet 1/9 sen är det bara hoppas att det finns en tid till uppkörning.

    Någon som vet vad som väntar mig på risktvåan?

  8. #688
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Citat Ursprungligen postat av MrFluke Visa inlägg

    ...

    Någon som vet vad som väntar mig på risktvåan?
    Du kommer att få prova på lite olika sätt att manövrera bågen: motstyrning, höftvickning, bentryck, överkropp o.s.v. Vidare så kommer du få prova på inbromsningar, provocera fram ABSn. När jag körde R#2 så fick vi pulvra på så mycket vi ville, 70 km/h eller 140 km/h var inte huvudsaken - träningen på bromsningar var det som var relevant.

    Sen kanske det blir lite olika övningar i kurvtagning, vad som hjälper och inte hjälper om man upptäcker att kurvan nyper och man är på väg ut i spenaten.

    Det kan hända att det tillkommer en litet kapitel med bedömningar och myt-krossande. Allt mycket relevant skulle jag vilja påstå!

  9. #689
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Stockholm/Vällingby
    Inlägg
    15
    har hittat en 750gpz - 84 på nätet, som jag tänkte försöka övningsköra med.
    Inväntar svar från säljaren , huruvida cykeln är besiktad, och om det är något
    omedelbart som måste åtgärdas innan den funkar.

    Annars hittade jag en DR 750 åxå i uppsala. Tankar funderingar kring de olika övningsverktygen ?

  10. #690
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Lycka till alla som ska ta mckort!

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •