Sidan 159 av 180 FörstaFörsta ... 59109149157158159160161169 ... SistaSista
Resultat 1 581 till 1 590 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #1581
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Ale, 3 mil norr om Götlaborg
    Inlägg
    66
    Ja vi får hoppas på en väldigt mild höst så MC säsongen kan fortsätta länge än. Dels så alla hinner ta kortet och dels så vi kan njuta mc-åkning längre.

    På tal om att du (cola500) är nöjd med körlärarna. Det är kul! Jag körde på Forsbergs i Kungälv och tyckte med de var otroligt bra. Förutom på en sak... och det var krypkörningen. Här fick jag nästan inga "tips" alls. Enda de visade var vilket spår man skulle följa. Jag var USEL på detta moment dessutom. Till slut tröttnade och googlade hur man skulle göra. Inte riktigt så det borde gå till, men det funkade.

  2. #1582
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    101
    Klarade uppskrivningen i måndags (3 fel = lagom nöjd eftersom jag knappt pluggat/öppnat boken), nu väntar bara uppkörningen.. blir en lång väntan och en lång dag när det väl är dax.. men det ska nog gå vägen

  3. #1583
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    5

    Cool

    Citat Ursprungligen postat av Pin Visa inlägg
    Ja vi får hoppas på en väldigt mild höst så MC säsongen kan fortsätta länge än. Dels så alla hinner ta kortet och dels så vi kan njuta mc-åkning längre.

    På tal om att du (cola500) är nöjd med körlärarna. Det är kul! Jag körde på Forsbergs i Kungälv och tyckte med de var otroligt bra. Förutom på en sak... och det var krypkörningen. Här fick jag nästan inga "tips" alls. Enda de visade var vilket spår man skulle följa. Jag var USEL på detta moment dessutom. Till slut tröttnade och googlade hur man skulle göra. Inte riktigt så det borde gå till, men det funkade.
    Jag har fått en del tips om viktfördelning och balans även till krypkörningen, sen att utföra det är ju en annan sak. Men det ska gå, jag börjar bli riktigt kompis med hojen nu. Jag körde Risk2 igår och fick köra lite sköna kurvor på bana. Det var sjukt kul och jag börjar känna mig ett med hojen på ett helt annat sätt än i början på utbildningen.

    Jag fick också reda på att man kommer kunna köra upp tom runt den 15e Oktober. The race is on så att säga. Teori på tisdag, sen är det bara att köra ända in i kaklet med en undanmanöver i sista sekunden.

  4. #1584
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Ale, 3 mil norr om Götlaborg
    Inlägg
    66
    Gött att höra att ni kämpar på! Teorin känns det som de flesta fixar utan större problem. Hoppas ni kan boka in uppkörningen nu då jag antar att många vill avsluta det iår.

    Jag tyckte Risk 2an var kanon. Både informativ och kul. Man lär sig mycket. Dock är den ju rätt dyr...

    Japp nu är det bara maxa! Rätt i kaklet. Frist vågat hälften brunnet som vi it-muppar säger!

  5. #1585
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av Pin Visa inlägg
    Gött att höra att ni kämpar på! Teorin känns det som de flesta fixar utan större problem. Hoppas ni kan boka in uppkörningen nu då jag antar att många vill avsluta det iår.

    Jag tyckte Risk 2an var kanon. Både informativ och kul. Man lär sig mycket. Dock är den ju rätt dyr...

    Japp nu är det bara maxa! Rätt i kaklet. Frist vågat hälften brunnet som vi it-muppar säger!
    Uppkörningen är spikad.. men klarar man inte den i år kommer det en sommar/vår nästa år oxå .. spelar inte så stor roll då säsongen ändå lider mot sitt slut och snart lyser solen med sin frånvaro

    Håller med dig om risk2an.. jag var skeptisk mot den innan jag gjorde den,men blev positivt överraskad över hur jäkla kul o bra den var.

    Ska jag vara helt ärlig var jag mer nojig över att klara skrivningen än körningen.. gillar inte att plugga o läsa inför prov.. känner mig säkrare på den praktiska biten..

  6. #1586
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    9
    Borde kanske ha skrivit här redan i torsdags, för i fredags fick jag kortet!
    Önskar 'lycka till' till de som håller på å ta det.

  7. #1587
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Det såg inte så varmt ut för de som körde upp i Uppsala igår...

    /Freddo

  8. #1588
    Medlem BeSts avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    96
    Citat Ursprungligen postat av Scrambler Visa inlägg
    Borde kanske ha skrivit här redan i torsdags, för i fredags fick jag kortet!
    Önskar 'lycka till' till de som håller på å ta det.
    Grattis till kortet !
    Hur var det att köra upp, gissar att du gjorde det i Malmö, eller någon annanstans i södern ?

    Gjorde 2:an igår och som några redan skrivit - en kanonutbildning. Den hölls på Åsum Ring, en gokartbana utanför Kristianstad. Skitkul att för första gång köra på en bana. Lär bli mer av bla det då jag tänker gå SMC:s utbildningar framöver. När väl lappen är i hamn, vill säga...
    Men att det finns olika varianter blev vi klara över då vi på hemvägen kikade på den bana som en konkurrerande körskola använder - sicket skämt ! Att man har mage att ta betalt för det..!?
    Nåväl, teorin bokad i slutet av veckan. Tid för uppkörning verkar bli snärjigt. Säsongen, för körprov, lider mot sitt slut. Hade ju varit så jäkla gött om lappen blev klar så att man kan utnyttja några fina höstdagar framöver.

  9. #1589
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    9
    Tack BeSt!

    Körde upp i Malmö ja, det gick förvånansvärt smidigt och det var min första uppkörning.

    Körde i grupp om 5pers. Jag var nr 3 i turordningen, såg båda två som var före mig kugga redan på manöverbanorna, men bestämde mig för att det inte skulle påverka min körning. Försökte intala mig själv att det till och med är bra statistiskt sett att ha en så stor del av gruppen redan kuggade. Enda felet för min del var att jag rev en kona på högfartsbanan, men fick en andra chans där jag kunde rätta till mitt misstag. Supertrevlig inspektör hade vi också, han ville hela tiden trycka på hur kul det faktiskt är att köra MC och att han förstår att vi är nervösa.

    Det ironiska är att jag, inför uppkörningen, kände mig som säkrast med högfartsbanan och som Minst säker med 90km/h bromsningen... Så visar det sig att jag gör ett misstag på högfarten och en grym runda på 90 bromsen! Ibland blir det tvärtom i livet hehe

    Lycka till på din uppkörning, och glöm inte att det viktigaste är att få inspektören att känna sig säker. Din körning ska vara stabil, ha flyt, du ska 'tänka säkerhet' utan att vara mesig. Var bestämd! Och glöm för Guds skull inte döda vinkeln!

  10. #1590
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Ale, 3 mil norr om Götlaborg
    Inlägg
    66
    Citat Ursprungligen postat av Scrambler Visa inlägg
    Borde kanske ha skrivit här redan i torsdags, för i fredags fick jag kortet!
    Önskar 'lycka till' till de som håller på å ta det.
    Woo, bara att grattulera! Kul att flera här på "hojen" fixar det innan säsongen är slut! Den biten med att sitta och vänta på övriga i gruppen... det är mentalt jobbigt. Jag fick faktikst plats 1, medans kompisen på samma skola fick sista platsen. Han var lätt skakig innan det var dags. Men vi klarade det båda två.

    Själv kollar jag på SMHI.se nästan varje dag och blänger då vädret blir kallare alldeles för snabbt. Hade hoppats (fortfarande hoppas) på en riktigt lång säsong.

    Kör försiktigt!

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •