Sidan 151 av 180 FörstaFörsta ... 51101141149150151152153161 ... SistaSista
Resultat 1 501 till 1 510 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #1501
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Citat Ursprungligen postat av Knappen Visa inlägg
    Tackar, ja lite tabbar släpper dom nog oftast igenom, men en kille rev samma kon två gånger på undanmanövern o fick snällt sätta sig i bilen o åka hem.
    Beror nog på vilket intryck man ger totalt sett. Jag rev först konan på undanmanövern. Sedan andra försöket rev jag sista innan inbromsningen. Men jag fick ett tredje försök, då sista konan var en skitrivning. Också sjukt nervös, men det gick bra. Nu har jag haft hoj i ung. ett år, passerade 1000 mil för ca en månad sedan.
    /Erik

  2. #1502
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköpings Län
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Beror nog på vilket intryck man ger totalt sett. Jag rev först konan på undanmanövern. Sedan andra försöket rev jag sista innan inbromsningen. Men jag fick ett tredje försök, då sista konan var en skitrivning. Också sjukt nervös, men det gick bra. Nu har jag haft hoj i ung. ett år, passerade 1000 mil för ca en månad sedan.
    Gött ja allt handlar nog om helhetsintrycket, dom ser nog ganska snabbt om dom vill släppa ut personen i fråga i trafiken.

  3. #1503
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    9
    Då är uppkörningen bokad om ca 1 månad, känner redan pirret i magen.

  4. #1504
    Medlem Dannys avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    22
    Klarade uppkörningen tidigare idag
    Oerhört skön känsla att få ta sin första helt egna tur

  5. #1505
    Medlem Darkkys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    4
    Jag håller på med mitt också men det är ju väldigt ont om tider, men det kanske inte är så konstigt.
    Har det nog i augusti så jag får förmodligen hålla mig med åkningen till 2015 =/

  6. #1506
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Grattis till er med nya kort. Tänk bara på att det inte krävs någon större hjärna för att köra fort, men säkert kräver det.

  7. #1507
    Medlem Darkkys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    4
    Som jag skrev tidigare så håller jag också på med mitt mc kort och jag tänkte höra här om någon har gjort risk 2 och om det är något speciellt att tänka på? Vet knappt ens vad man ska göra.

  8. #1508
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Citat Ursprungligen postat av Darkky Visa inlägg
    Som jag skrev tidigare så håller jag också på med mitt mc kort och jag tänkte höra här om någon har gjort risk 2 och om det är något speciellt att tänka på? Vet knappt ens vad man ska göra.

    Risktvåan är rätt kul, men för att få ut något av den bör du kunna hantera motorcykeln rätt problemfritt. Dvs, starta, stanna och växla obehindrat. Har du provat Googla risktvåan eller kollat youtube gällande den kursen? Finns en del, lycka till!

  9. #1509
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Risktvåan var guld för mig. Hade bara två körlektioner innan den, så det blev lite som övningskörning. Men som ovanstående säger, man ska kunna hantera hojen bra för det är mycket bromsövningar och kurvtagning. En kör en övning och de andra tittar på, sedan diskuterar man vad som hände och varför.
    /Erik

  10. #1510
    Medlem Dannys avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    22
    Ni som har problem att få tider för uppkörning kolla på lediga tider på trafikverkets sida efter lediga tider som kan passa. Jag körde upp två gånger. Första gången 26 mil och andra 16 mil hemifrån. Väldigt enkelt att bara hyra en kärra och dra iväg.
    Man behöver ju inte köra upp i hemkommunen.
    Sen kanske inte alla är lika hetsiga som jag var när jag tog mitt kort

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •