Sidan 126 av 180 FörstaFörsta ... 2676116124125126127128136176 ... SistaSista
Resultat 1 251 till 1 260 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #1251
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271

    Sv: Vilka tar mc-kort nu??

    Citat Ursprungligen postat av paddyspub Visa inlägg
    ... Ser fram emot att glida runt i stockholm under sommaren nu! Syns på vägarna!
    Bra jobbat! Vi lär synas! :-)

    Via Tapatalk
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  2. #1252
    Medlem Foress avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    skåne
    Inlägg
    48
    Citat Ursprungligen postat av paddyspub Visa inlägg
    Grejade det shysst kille från vv. Var sjukt nervös och fick köra lågfart 3 ggr. Resten gick som smort nu har jag en helg utan planer som väntar! Tack som fan alla på forumet. Sjuky skönt stöd under resan till kortet.

    Ser fram emot att glida runt i stockholm under sommaren nu! Syns på vägarna!
    Grattis!

  3. #1253
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218

    Sv: Vilka tar mc-kort nu??

    Stort grattis! Tippar på att du önskar det vore morgon redan!

  4. #1254
    Medlem paddyspubs avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    18
    Åkte runt i storstaden hela kvällen idag. Åkte förbi ett antal syskon som bor lite utspridda och skyltade med nya förmågan. Åkte till bolaget och köpte alkoholfria öl och satte mig på strandvägen och njöt! Böttre kväll var det länge sen jag haft.

    Rolig kuriosa är att jag glömde bort att det var tvåvägskommunikation mellan mig och provförättaren. Muttrade saker som: "kom ihåg att blinka nu förfan" och "grus,hatar grus på vägen" i början på provet. Han skrattade till och jag blev omedelbart påmind om att han kunde höra mig. Resten av körprovet utfördes i tystnad!

  5. #1255
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Bael Visa inlägg
    idag blev jag glader för idag klarade jag körkorte för a =)
    Citat Ursprungligen postat av paddyspub Visa inlägg
    Grejade det
    Grattis!
    Ove

  6. #1256
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Grattis till er alla som fixat lappen i år.

    Det var lite skillnad för då man fick vänta på att Länsstyrelsen behagade skicka ut körkortet. Innan man hade det i handen fick man absolut inte köra. En kompis kunde inte vänta utan ringde och kollade och lappen fanns att hämta på Länsstyrelsen. Han tog bilen och åkte dit. På hemvägen blev han stoppad av polisen för bla. körkortskontroll........

    Den där känslan att kunna åka när man vill och kanske i viss mån dit man vill är ju obetalbar, så ta det lugnt, så kanske vi ses någon gång.

  7. #1257
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    51
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Grattis till er alla som fixat lappen i år.

    Det var lite skillnad för då man fick vänta på att Länsstyrelsen behagade skicka ut körkortet. Innan man hade det i handen fick man absolut inte köra. En kompis kunde inte vänta utan ringde och kollade och lappen fanns att hämta på Länsstyrelsen. Han tog bilen och åkte dit. På hemvägen blev han stoppad av polisen för bla. körkortskontroll........

    Den där känslan att kunna åka när man vill och kanske i viss mån dit man vill är ju obetalbar, så ta det lugnt, så kanske vi ses någon gång.
    hoppas att man kommer träffa mycket folk problemet just nu är att man känner så lite folk som kör mc här uppe så man har ingen att köra med för tillfället.

  8. #1258
    Medlem paddyspubs avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    18
    Fick ni också ett oklart dokument där det står "lycka till med din fortsatta träning!" Efter att ni klarat uppkörningen? Ni som tog nu i vår alltså, allt var ju digitalt nu...

  9. #1259
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    50
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAA

    Shit va nice!!! Klarade uppkörningen idag - 18 års väntan är över!! Krypkörning i Stockholm citys innerstad - here I come!!

    Underbart forum - mkt tips o trix inför uppkörningen fick man. Tack till alla som delar med sig.

    Själv började dagen med en säkerhetskontroll av fjädring och stötdämpare (fattade ingenting - satte mig på cykeln o studsade fram o tillbaka för att därefter gå runt och kika lite på dämparna). Körde lågfart med 4koner i rad - tog tydligen ut sista svängen för mkt ("ja, jag vet, det finns inga linjer där men du får inte svänga ut hur mkt som helst"). Nåväl gjorde högfart o bromsarna för att sedan testa konerna igen och då gick det galant. Sedan fick jag vänta i ca 70 min på att få komma ut i trafik. Hela min trafikdel var landsvägskörning (jag var sist ut så kanske ville han bara ut o glida lite?).

    Återigen, JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

  10. #1260
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Jamen stort stort stort GRATTIS då. Hela långa härliga sommaren bara väntar på dig nu.

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •