Sidan 111 av 180 FörstaFörsta ... 1161101109110111112113121161 ... SistaSista
Resultat 1 101 till 1 110 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #1101
    Medlem paddyspubs avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av Silverado Visa inlägg
    Hej! Är ny medlem här på forumet men har "smygit" runt här ett tag nu.
    Hur som helst så gick jag igår och bokade in mig på riskettan och min första körlektion på MC. Finns en körskola här som har en inomhushall och jag är ivrig att komma igång. Första körningen är på måndag! Yikes! Nu är det på riktigt.

    /Pirrig
    Vilken körskola har inomhushall? Tog några lektioner i höstas och har längtat ihjäl mig efter att få köra mer hoj... Själv väntar jag på en heldag där jag kan köra riskettan och tvåan samma dag, då kan man drämma till med teorin senare samma vecka... Sen är det bara uppkörningen kvar =)

  2. #1102
    Medlem Silverados avatar
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    25
    Citat Ursprungligen postat av paddyspub Visa inlägg
    Vilken körskola har inomhushall? Tog några lektioner i höstas och har längtat ihjäl mig efter att få köra mer hoj... Själv väntar jag på en heldag där jag kan köra riskettan och tvåan samma dag, då kan man drämma till med teorin senare samma vecka... Sen är det bara uppkörningen kvar =)
    Söderorts Körkortsakademi heter skolan. De har basecamp i kärrtorp men gocarthallen är i hammarby sjöstad. Låter som att du har en bra plan där. Själv är jag rädd för att det kommer gå åt rätt många körlektioner = dyrt.

  3. #1103
    Medlem Foress avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    skåne
    Inlägg
    48
    Citat Ursprungligen postat av paddyspub Visa inlägg
    Vilken körskola har inomhushall? Tog några lektioner i höstas och har längtat ihjäl mig efter att få köra mer hoj... Själv väntar jag på en heldag där jag kan köra riskettan och tvåan samma dag, då kan man drämma till med teorin senare samma vecka... Sen är det bara uppkörningen kvar =)
    risk ettan är teori ca 3 timmar
    risk tvåan är teori/praktik och är en hel dag

  4. #1104
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    Nja, vi hade risktvåan med avfärd från körskolan 7:15 och åter till körskolan 13:00, varav ungefär en timme totalt var restid till och från banan (vi körde på en kartingbana). Samma körskola körde risktvåan 18-21 på kvällen. Så orkar man bara hålla sig vaken hade det nog funkat, förutsatt att dom anordnar riskett och risktvå samma dag förstås.

    Annars är det lite förvånansvärt att den här tråden är aktiv alls just nu, med tanke på rubriken.. :P

  5. #1105
    Medlem Foress avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    skåne
    Inlägg
    48
    beror nog på hur stor grupp det är på tvåan, för oss tog det från 7-16 och endast på fredagar
    risk ettan var på söndagar
    så det beror nog på hur er skola lagt upp det, (tänka även på att alla skolor är inte behöriga för risk tvåan)

  6. #1106
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    Ja, min tog aldrig mer än 4 på risktvå.

  7. #1107
    Medlem Silverados avatar
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    25
    Update:
    Första körlektionen flög förbi och jääääääää**ar vad kul det var! Fick helt klart mersmak.
    Eftersom jag är helt grön på tung hoj så var det bara uppstart, ettan och så småningom tvåans växel (vilket då kändes snabbt) som gällde idag. Måste säga att jag inte trodde att jag skulle köra runt på en snirklig gocartbana på min allra första lektion men nu känner jag mig väldigt hoppfull! Visst, jag kände vikten. Hojen kändes TUNG. Men det berodde nog mer på min körställning och att jag motarbetade den än att den skulle vara svårkörd. Gasen vågade jag knappt rulla på då den var superkänslig. Hojen i fråga var en Yamaha XJ6 och kändes riktigt schysst att köra.

    Hoppas bara att lärkurvan planar ut lite efter första lektionen, annars kommer det gå åt en handfull lektioner för "underhållskörning" innan snön försvinner och jag kan komma ut i trafik.



    Håll i hatten (hjälmen) alla bikers, snart är jag en av er!

  8. #1108
    Medlem pumpe3s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    142
    skoj, skulle oxå gärna vilja ta en sväng nu. Sett till att jag fått pilla på hojarna med det "mekandet" som vi planerat för vintern, blinkers, avgas osv men jämna mellanrum för att hålla sugen lite i trim.

  9. #1109
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271

    Sv: Vilka tar mc-kort nu??

    Citat Ursprungligen postat av Silverado Visa inlägg
    Finns en körskola här som har en inomhushall och jag är ivrig att komma igång. Första körningen är på måndag! Yikes! Nu är det på riktigt.

    /Pirrig
    Är det hallen i Hammarby, Stockholm? Med kontor i Kärrtorp?

    Skickat från min LT25i via Tapatalk 2
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  10. #1110
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271

    Sv: Vilka tar mc-kort nu??

    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Är det hallen i Hammarby, Stockholm? Med kontor i Kärrtorp?

    Skickat från min LT25i via Tapatalk 2
    Skojar! Läste vidare i tråden och fick frågan besvarad


    Skickat från min LT25i via Tapatalk 2
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •