Sidan 175 av 180 FörstaFörsta ... 75125165173174175176177 ... SistaSista
Resultat 1 741 till 1 750 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #1741
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Arvidsjaur
    Inlägg
    33
    Stort grattis Ernst!

    På de 3 senaste testerna jag gjort har jag haft 66, 68 och nu sist 69 av 70 möjliga..
    Surt, jag vill ju ha alla rätt :-)

    Jag har även mellan snöfallen hunnit köra kanske 4-5 timmar hittills i veckan, det mesta krypkörning, undanmanöver och inbromsningar.
    Det är bara 1,5 vecka till min utbildning börjar och 2,5 vecka till teoriprovet.
    Jag börjar vara lite nervös... :-)

  2. #1742
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2015
    Ort
    Täby
    Inlägg
    27
    Bra Con! Om du ligger så högt på testerna borde du inte ha något problem att klara teoriprovet! Jag har legat på godkänt när jag har övat men inte så många rätt som du hade! Jag tror på dig, du kommer klara det galant!

  3. #1743
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Con Visa inlägg
    Stort grattis Ernst!

    På de 3 senaste testerna jag gjort har jag haft 66, 68 och nu sist 69 av 70 möjliga..
    Surt, jag vill ju ha alla rätt :-)

    Jag har även mellan snöfallen hunnit köra kanske 4-5 timmar hittills i veckan, det mesta krypkörning, undanmanöver och inbromsningar.
    Det är bara 1,5 vecka till min utbildning börjar och 2,5 vecka till teoriprovet.
    Jag börjar vara lite nervös... :-)
    Verkar som 0om du är väl förberedd, så det går säkert bra. Lycka ill

  4. #1744
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2015
    Ort
    Täby
    Inlägg
    27
    Den här veckan har jag haft en lektion på bana (Gillinge) och en Landsvägslektion. Landsvägskörningen var kul! Vi körde ut mot Brottby och testade mindre landsväg ute på landet med 70 som hastighetsgräns. Provade även att köra på grusväg. Märkte att jag kunde bli ännu bättre på att läsa av vägen så långt fram man ser. T ex för att hitta rätt spår inför svängar, ev mötande trafik som närmar sig långt bort mm. Riktigt roligt att köra på slingrande vägar i fint solväder! På måndag har jag en Trafiklektion, sedan skall jag köra privat med en granne två ggr. Känner att jag behöver träna mer på högfartsbanan för att bli säkrare och även lite krypkörning kan vara bra. Har ännu inte fått tid för en sista lektion innan uppkörningen, men hoppas på att körskolan lyckas hitta någon tid till mig! Igår körde jag från Täby till Gillinge på en 125:a i snöfall, det var inte så skönt! Visiret fylldes snabbt med blötsnö, så jag fick dra bort det med handen hela tiden. På plats på Gillinge hade snöandet gått över till regn. Jag kände mig lite osäkrare när jag skulle köra högfartsbanan, så det gick inte alls bra! Riktigt besviken på mig själv! Nej idag var det betydligt skönare med ca 13 grader och sol på Landsvägskörningen! Att hålla upp blicken är viktigt både vid körning på väg för att läsa av vad som kommer härnäst och vid krypkörning för att lättare hålla balansen.

  5. #1745
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2015
    Ort
    Stallarholmen
    Inlägg
    69
    Kommer gå bra, vill man så kan man vi tror på dig Ernst

  6. #1746
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Arvidsjaur
    Inlägg
    33
    Jag håller en tumme för dig Ernst!
    Själv har jag fått köra mycket de senaste dagarna, 2-3 timmar per dag.
    Jag har en bekant som handledare och han tycker det är lika skoj som jag. Dessutom tar han handledargrejen på allvar och säger till vad jag ska öva mer på.
    På onsdag börjar min "riktiga" utbildning, det ska bli riktigt kul :-)

  7. #1747
    Lycka till Con och Ernst, det kommer säkert gå bra för er båda!

    (Jag var också intresserad av att gå intensivkurs upp i Arvidsjaur för 2 år sedan men han svarade aldrig på mejlet (eller så kanske det hamnade i spammappen) så det blev inget utav det, men det sägs vara riktigt bra!)

  8. #1748
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2015
    Ort
    Täby
    Inlägg
    27
    Härligt Con med egen handledare! Du kommer kunna spara mycket pengar på det! Jag vill inte ligga på min granne för mycket, då jag vet att han har mycket själv att stå i. Då jag känner mig lite osäker på höghastighetsbanan, har jag hittat en avspärrad raksträcka på Täby Galopp där jag kan träna. Har köpt 20 st låga koner som jag ställer ut. Igår körde jag med moppen för att memorera hur man kör. Förstår inte varför jag har så fruktansvärt svårt att komma ihåg hur jag skall köra. I alla fall tänker jag nöta den på moppen först, sedan skall jag åka dit med grannen på riktiga hojen och träna. Jag har varit där och mätt upp och målat markeringar på asfalten, så det går fort att ställa ut konerna och att få dem exakt på rätt plats. Vägen är lite för smal så vändningen blir inte helt optimal, men det funkar ändå att träna på! Jag smiter också ut och tränar på krypkörning på gatan utanför där jag bor. Vi har en gata med lite trafik, så det funkar att träna där.

  9. #1749
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ernst Visa inlägg
    Härligt Con med egen handledare! Du kommer kunna spara mycket pengar på det! Jag vill inte ligga på min granne för mycket, då jag vet att han har mycket själv att stå i. Då jag känner mig lite osäker på höghastighetsbanan, har jag hittat en avspärrad raksträcka på Täby Galopp där jag kan träna. Har köpt 20 st låga koner som jag ställer ut. Igår körde jag med moppen för att memorera hur man kör. Förstår inte varför jag har så fruktansvärt svårt att komma ihåg hur jag skall köra. I alla fall tänker jag nöta den på moppen först, sedan skall jag åka dit med grannen på riktiga hojen och träna. Jag har varit där och mätt upp och målat markeringar på asfalten, så det går fort att ställa ut konerna och att få dem exakt på rätt plats. Vägen är lite för smal så vändningen blir inte helt optimal, men det funkar ändå att träna på! Jag smiter också ut och tränar på krypkörning på gatan utanför där jag bor. Vi har en gata med lite trafik, så det funkar att träna där.
    Alla sätt är ju bra utom de dåliga. Det enda som hjälper vid osäkerhet är träning och lite coaching.
    Som jag nämnt förut. Fixera dig inte vid konerna, utan tänk på att de bara skall visa vägen du skall köra, så försvinner ett tankemoment där.

  10. #1750
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2015
    Ort
    Täby
    Inlägg
    27
    Tack för tipset Olle! Skall försöka släppa tankarna på konerna nästa gång och bara njuta! Skall nöta in hur banan går så att jag inte behöver tänka utan bara kan köra och njuta!

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •