Sidan 138 av 180 FörstaFörsta ... 3888128136137138139140148 ... SistaSista
Resultat 1 371 till 1 380 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #1371
    Medlem Silverados avatar
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    25
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Han körde en BMW med en massa väskor på. Ganska lång, ålder gissar jag på ca 45-50.
    Det är tjänstehojar som alla inspektörer kör. De parkerar hojarna där i Tullinge. Men ja, lång var han. Kändes som två meter lång men å andra sidan är jag kort.

    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Hmm? Fast visst är det märkligt att man adderar 10km/h över tillåten hdtighet så snart västen åkte av..? Det gjorde iaf jag :-). Hojen min går mycket bättre i 80 än i 70
    He he.. Jodå visst adderade man ett par siffror på mätaren men helt ärligt så gjorde jag det mest för att jag hade en lastbil i häcken på huddingevägen.

    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Skönt att höra att det finns bra inspektörer också,

    /Freddo
    De finns! Mannen i Tullinge var som klippt och skuren för sitt jobb. Skönt när det händer för omväxlings skull. Kämpa på, du tar det nästa gång!

  2. #1372
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    8
    Körde upp för två dagar sen och lyckades! Tokskönt!

    Var lite nervös då jag hade tagit en lektion det första jag gjorde och sen kört privat resten. Gjorde riskettan i våras innan jag reste bort en längre tid. När jag kom hem tog jag en lektion, började övningsköra privat och lyckades med uppkörningen 3 veckor senare. Känner verkligen att mitt mopedåkande fram och tillbaka till jobbet har gett mig både balans och trafikvana. Annars hade det nog tagit betydligt längre tid.

    Men fan, grattis alla som lyckats ta kortet!
    Och kämpa på ni som inte har det än.

    Kan tillägga att han jag hade som inspektör var jäkligt bra och lugnande! Körde upp på Gillinge.

  3. #1373
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Känner verkligen att mitt mopedåkande fram och tillbaka till jobbet har gett mig både balans och trafikvana.
    Samma här. Fick ihop ca 1000 mil på moppen innan jag började med A-kort.
    /Erik

  4. #1374
    Medlem Silverados avatar
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    25
    Citat Ursprungligen postat av martypatches Visa inlägg
    Körde upp för två dagar sen och lyckades! Tokskönt!
    ....
    ....
    Känner verkligen att mitt mopedåkande fram och tillbaka till jobbet har gett mig både balans och trafikvana. Annars hade det nog tagit betydligt längre tid.
    Stort grattis!

    Jag körde också moppe ett halvår innan och under hela MC-utbilningen. Bra sätt som sagt att få in trafikvana.

  5. #1375
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271

    Sv: Vilka tar mc-kort nu??

    Citat Ursprungligen postat av martypatches Visa inlägg
    Körde upp för två dagar sen och lyckades! Tokskönt!
    Stort grattis! Kör klokt nu :-)

    Via Tapatalk
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  6. #1376
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    8
    Tacktack! Det ska jag

  7. #1377
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    CONGRATZZ !!

    Redigt kul!

    "Let's be careful out there!"

  8. #1378
    Medlem bionics avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    9
    Hej allihopa,

    Jag har uppkörning på gillinge den tredje september och är lite nervös.

    Ville samtidigt berätta en liten sak för er, jag körde upp för ungefär 5 år sen på tullinge men olyckligtvis var jag med på en trafikolycka just på uppkörningen och det var inte mitt fel. skulle svänga på en vänsterkurva på landsvägen då dyker helt plötsligt en bil upp på en grusväg som leder in på landsvägen med dryga 70 km/h i motsatt riktning. Bilen hade naturligtvis väjningsplikt men ignorerade detta. Resultatet blir frontalkrock och sjukhusvistelse med många månaders rehabilitering för min del.

    Efteråt tänkte jag lägga drömmen om mc körkort på hyllan, vilket jag gjorde i fem år.
    Nu har jag kunnat lämna allt bakom mig och hittat nya krafter. Så det blir en uppkörning på gillinge, men jag ska inte ljuga, minnena av frontalkrocket sitter i, därav fjärilarna i magen men jag ger aldrig upp.

  9. #1379
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Citat Ursprungligen postat av bionic Visa inlägg
    Hej allihopa,

    Jag har uppkörning på gillinge den tredje september och är lite nervös.

    Ville samtidigt berätta en liten sak för er, jag körde upp för ungefär 5 år sen på tullinge men olyckligtvis var jag med på en trafikolycka just på uppkörningen och det var inte mitt fel. skulle svänga på en vänsterkurva på landsvägen då dyker helt plötsligt en bil upp på en grusväg som leder in på landsvägen med dryga 70 km/h i motsatt riktning. Bilen hade naturligtvis väjningsplikt men ignorerade detta. Resultatet blir frontalkrock och sjukhusvistelse med många månaders rehabilitering för min del.

    Efteråt tänkte jag lägga drömmen om mc körkort på hyllan, vilket jag gjorde i fem år.
    Nu har jag kunnat lämna allt bakom mig och hittat nya krafter. Så det blir en uppkörning på gillinge, men jag ska inte ljuga, minnena av frontalkrocket sitter i, därav fjärilarna i magen men jag ger aldrig upp.
    Låter oerhört obehagligt, men kul att du kommit upp i sadeln igen med fler lärdomar och erfarenheter än många andra som tar kortet. Lycka till, allt kommer gå fint!

  10. #1380
    Medlem bionics avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av ThompaB Visa inlägg
    Låter oerhört obehagligt, men kul att du kommit upp i sadeln igen med fler lärdomar och erfarenheter än många andra som tar kortet. Lycka till, allt kommer gå fint!
    Tack broder.

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •