Sidan 59 av 180 FörstaFörsta ... 949575859606169109159 ... SistaSista
Resultat 581 till 590 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #581
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Grattis Jonas! Som Ove skrev: välkommen till A-laget.

  2. #582
    Medlem fistkillers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    skåne
    Inlägg
    70

    Grattis grattis!!!

    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Tack Ellie för tummarna och råden!
    grattis Jonas till a-kortet känns skönt va blir gött till våren nu fick precis mitt kort den 29/7 så man längtar till nästa vår!! mvh fistkiller

  3. #583
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    stort grattis jonas och välkommen till A-gruppen
    Senast redigerat av leffa den 2009-10-01 klockan 14:20.

  4. #584
    Hej alla och GRATTIS Jonas ! Kul att forumet är igång igen.
    Den 29/9 var dagen D för min del undrar hur det gått för er andra, Jonas vet jag ju redan men (Gurrag?). Gick upp kl. 05.30 piiiip hade sovit katastrofalt dåligt och det hade även regnat som fasen under natten. Jag låg och tänkte mellan varven att jag skiter i det här. Men självklart var viljan och driven starkare än känslan av att bara strunta i att gå. Klart jag skulle gå på min uppkörning. Till saken var att jag hade kört min sista lektion i måndags och då var det ett väldigt behagligt och skönt väder. Denna morgon var det bara k a l l t! Jag åt frukost (försökte iaf) inte ett dugg hungrig. Mest trött frusen och spänd. Det var fortfarande mörkt ute när jag körde iväg mot körskolan. Tidiga mornar är lite mystiska och jag gillar dom när jag väl kommer upp såhär tidigt. Kl. 06.30 hade Lennart (min körskolelärare) och jag bestämt träff. Parkeringen som annars brukar vara smockfull stod gapande tom när jag kom. Gick mot körskolan och frös rätt duktigt. Väntade ca 5 minuter utanför då Lennart dök upp på MC´ n som jag skulle använda mig av på provet. Nervositeten eskalerade ett par steg till där. När jag blir nervös vill jag gärna prata av mig och jag började berätta om min dåliga natt för Lennart. Han sa att jag fick vara tyst så han kunde koncentrera sig på att larma av. Hehe, inte lätt att tänka på två saker samtidigt och ändå är han så duktig på att åka/köra motorcykel. ;Þ
    Gled in i kläderna tog hjälmen från hyllan och stegade ut mot cykeln. Vi åkte mot Tullinge och det var kallt!! Stannade vid två tillfällen för att värma händerna mot motorn, även fötterna var kalla men hur skulle jag få upp dom mot motorn?

    Jag spände mig ytterligare när jag såg frosten ligga på bilarna. Tänk om det var halt ute?
    Lennart lugnade mig med att det fortfarande var varmt på marken. Det var blött på övningsbanan när vi kom fram. Första gången jag körde på blött underlag eftersom det varit sol vid varje lektionstillfälle. Kalla händer och kalla fötter så hoppade både jag och Lennart runt innan jag började värma upp med krypkörningen. Körde igenom alla momenten några ggr innan det var dags att åka mot vv lokaler en bit bort. Då var jag riktigt, riktigt nervös och flykttankarna kom emot mig återigen. Att bara vända och åka ifrån allt. Men inte gjorde jag det. Kom fram till huset och parkerade min cykel bredvid Lennarts. En lastbilsuppkörning var på gång samt en till MC-förare som fick gå igenom en säkerhetskontroll.
    Lennarts sa till mig att jag skulle gå fram till Cristian som var min inspektör för dagen.
    Hjärtat slog och andningen var snabbare än vanligt. Han hälsade hjärtligt och hade en varm utstrålning och jag kände redan då att detta skulle gå bra.

    Han gick lugnt igenom vad jag skulle göra och påminde mig om att andas. Säkerhetskontrollen blev lagren så upp på centralstödet. Genomgången gick bra. Och nu var det dags för krypkörningen som gick långsamt och kontrollerat även om vändningen inte var helt klockren då jag kom en liten bit utanför linjen och jag glömde nästan bort att andas. Men han såg att jag hade kontroll över cykeln så det provet var avklarat på första försöket.
    Vidare till högfartsbanan som jag fick göra om 2 ggr. Jag var rätt spänd och kall och fick inte in svängarna så snyggt. Men blev godkänd och fick nu göra en bromsning från 70 och sen en från 90. När han sa att vi skulle ut i trafiken och att nu var det roliga kvar släppte en hel del av min nervositet och vi rullade iväg. Vi körde på alla ställen där jag redan tränat med körskolan och det var skönt att känna igen sig. Har ingen egentlig koll på hur länge vi var i trafik men det känns som om det kunde röra sig om en 20-25 min. Landsväg, villaområde, grusväg start från stillastående i backe. Sen tillbaks. Parkerade cyklarna och jag gick fram till Cristian som meddelade att nu var jag redo att få övningsköra själv på vägarna, Grattis! Mitt annars så allvarliga face sprack upp i ett stort leende. Jag kunde knappt fatta att det var sant att jag nått såhär långt. Lennart fick en kram och sen fick han värma mina händer. Vi satte oss ned och medans Crsitian fyllde i papper sa han att jag körde försiktigt. Och att det var viktigt att köra mycket så att jag inte blev rädd. Körde en liten tur den kvällen och har inte hunnit med att köra sen dess. Men jag kommer att hinna med ett par turer innan hojen ställs undan för vinterförvaring.

  5. #585
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    GRATTIS SOULCAT!!! Nu kan du hänga med oss på turer, det MÅSTE du göra.

  6. #586
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    GRATTIS SOULCAT!!! Nu kan du hänga med oss på turer, det MÅSTE du göra.
    Tack Nina!


    När blir nästa tur då? Har ni lagt ner för i år?

  7. #587
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Nej då inte än, vi kanske kan utlysa en tur till helgen kanske?

  8. #588
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Härligt! Stort grattis Soulcat!! Kul med ännu en medlem på våra turer! Själv kör jag gärna en tur på lördag, på Mats America. :-) Solen ska enligt prognosen skina och Nicke är säkert på också.

    Tack Soulcat för en målande berättelse av uppkörningstillfället.

  9. #589
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Grattis Jonas å soulcat! Njut av det som finns kvar av säsongen, och sen så får ni uppleva hur plågsam en vinter kan vara och hur obeskrivligt fantastisk våren känns när man är A-lagare.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  10. #590
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    stort grattis soulcat till styrlappen

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •