Sidan 56 av 180 FörstaFörsta ... 646545556575866106156 ... SistaSista
Resultat 551 till 560 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #551
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Hoppla.
    Jag fick reda på igår att jag tydligen var den enda som klarade uppkörningen somras i min uppkörningsgrupp. Jag var den enda av oss som inte gått på skola. Det är nästan så man slår sig för bröstet
    Och det tycker jag du ska göra, gratulerar!

  2. #552
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Nu kan Marie och alla andra vila era tummar ett tag till det är dags för mig att köra upp.
    Stort fett GRATTIS!!

  3. #553
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Tack, det känns väldigt bra att vara ett stort steg närmare A-kortet.

  4. #554
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Tack, det känns väldigt bra att vara ett stort steg närmare A-kortet.

    Så kände jag med och känslan höll i sig ett bra tag.
    Det jag känner när jag tänker på min kommande uppkörning är att jag kommer att sakna erfarenheten med att köra mycket på vägar (som du fått med din 3 hjuling). Det kan jag tänka mig ger en grundtrygghet. Jag känner mig så ruskigt färsk fortf. (är ju färsking) men privatister som har en handledare och kan köra längre stunder och sträckor i trafik får ju lite mer rutin. Känns som om jag ALDRIG kommer att klara det och jag VET att jag ska tänka tvärtom men emellanåt ät det svårt.

  5. #555
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av soulcat Visa inlägg
    Så kände jag med och känslan höll i sig ett bra tag.
    Det jag känner när jag tänker på min kommande uppkörning är att jag kommer att sakna erfarenheten med att köra mycket på vägar (som du fått med din 3 hjuling). Det kan jag tänka mig ger en grundtrygghet. Jag känner mig så ruskigt färsk fortf. (är ju färsking) men privatister som har en handledare och kan köra längre stunder och sträckor i trafik får ju lite mer rutin. Känns som om jag ALDRIG kommer att klara det och jag VET att jag ska tänka tvärtom men emellanåt ät det svårt.
    Visst har jag fått väldigt mycket värdefull erfarenhet i sommar. Det hoppas jag förstås ska betyda något när jag gör mina spårval på uppkörningen. Men vad jag har förstått, när jag pratat med min instruktör, är att provförrättarna (heter det så?) normalt inte är så petnoga utan tittar på helheten. De vet också att vi är nervösa och kan glömma en blinkers osv. Däremot kanske man inte ska vingla mellan filerna och köra på folk som går över gatan. Vilket jag inte tror att du gör. Men som jag föreslagit tidigare är du välkommen att åka med oss. Bakpå iofs, men det ger också erfarenhet. Inte minst också när de erfarna pratar vid fikabordet vid Rosenhill eller var vi nu befinner oss. Då suger man i sig. Jag vet att du ordnar det här. Du är redan en bra bit på väg och har en riktig morot nu som väntar i garaget.

  6. #556
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av soulcat Visa inlägg
    Så kände jag med och känslan höll i sig ett bra tag.
    Det jag känner när jag tänker på min kommande uppkörning är att jag kommer att sakna erfarenheten med att köra mycket på vägar (som du fått med din 3 hjuling). Det kan jag tänka mig ger en grundtrygghet. Jag känner mig så ruskigt färsk fortf. (är ju färsking) men privatister som har en handledare och kan köra längre stunder och sträckor i trafik får ju lite mer rutin. Känns som om jag ALDRIG kommer att klara det och jag VET att jag ska tänka tvärtom men emellanåt ät det svårt.
    Visst är det svårt när man inte har kunnat skaffa sig den så nödvändiga rutinen. Var själv alldeles för grön när jag körde upp de första två gångerna och misslyckades, säkert välförtjänt, på körningen i trafik. Däremot klarade jag den tidens manöverbana på ett bra sätt. Den var säkert mycket lättare än dagens prov. Om det nu skulle bli så att det inte går vägen i höst så är det inte "jordens undergång". Den här säsongen är ändå snart över och funkar det inte den här gången har du i alla fall skaffat dig erfarenheten av vad som krävs vid en uppkörning. Om du vill, ställer jag gärna upp som handledare för dig i vår. Är helt övertygad om att du klarar av det, bara du får mängdträningen som krävs.
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #557
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Igår släppte det för frun på högfartsbanan. Receptet var V3:an.
    En lättare cykel med lägre tyngdpunkt. Då började hon plötsligt "gunga" med cykeln som hon aldrig gjort något annat.

    Tillbaka på Kawasakin så efter par körning i enbart slalomdelen så satt även tekniken där.
    Nu skall hon få finslipa under helgen och förhoppningsvis tuffa till sig i väjningsmomentet så kommer det säkert att gå som smort.

  8. #558
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Igår släppte det för frun på högfartsbanan. Receptet var V3:an.
    En lättare cykel med lägre tyngdpunkt. Då började hon plötsligt "gunga" med cykeln som hon aldrig gjort något annat.

    Tillbaka på Kawasakin så efter par körning i enbart slalomdelen så satt även tekniken där.
    Nu skall hon få finslipa under helgen och förhoppningsvis tuffa till sig i väjningsmomentet så kommer det säkert att gå som smort.
    Va kul att det kinesiska automatväxlade underverket kunde vara till hjälp!

  9. #559
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    -Nu är det mindre än en vecka kvar och det börjar bli lite nervigt för min del =)

    Bara en lektion kvar och känner att det kan gå hur som helst. Hur känns det för de andra på forumet som också skulle ta den 29onde

  10. #560
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    -Nu är det mindre än en vecka kvar och det börjar bli lite nervigt för min del =)

    Bara en lektion kvar och känner att det kan gå hur som helst. Hur känns det för de andra på forumet som också skulle ta den 29onde
    Hua, det börjar pirra en del. Det borde dock gå bra. Känner mig ordentligt förberedd, men man vet ju aldrig. Kan ju få en blackout och glömma allt eller bara få en sur inspektör med nageltrång.

    Vi fixar det här, Gurrag!! Om inte så är det bara att snabbt som attan beställa ny tid.

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •