Sidan 166 av 180 FörstaFörsta ... 66116156164165166167168176 ... SistaSista
Resultat 1 651 till 1 660 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #1651
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Tur att man fick kortet gratis liksom...

  2. #1652
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Ale, 3 mil norr om Götlaborg
    Inlägg
    66
    Citat Ursprungligen postat av _marie_ Visa inlägg
    Verkar ha stått stilla lite i den här tråden - så jag kliver väl helt sonika in här och räcker upp en hand
    Jag har efter 26 år på 4 hjul äntligen bestämt mig för att prova hur det är med 2 hjul. Har väl alltid velat ta MC-kort men aldrig riktigt kommit till skott - och bättre sent än aldrig!
    Både jag och sambon har fått det här infallet nu och införskaffat varsin hoj för att köra igång. Eftersom jag är helt ny på det här med 2 hjul så har jag riktat in mig på att köra så mycket som möjligt i sommar för att nästa år satsa på att ta kortet.
    Hej Marie!

    Välkommen skall du vara, lycka till skall du ha och kul du sparkar liv i denna tråden igen Jag tog mitt kort förra sommaren och jag hade exakt samma approach som du har, jag övningskörde en hel sommar och tog det lugnt och sen tog jag det sommaren efter. Man kan säkert göra det mycket snabbare, men det funkade fint för mig.

    Det som jag tyckte krävde mest övning var krypkörningen. Utan att sänka motivationen kan jag säga att det är galet trist... men börjar man nöta det lite då och då i tid så går det fint!

    Lycka till och glöm inte återkomma med dina framsteg

    /Pin

  3. #1653
    Medlem _marie_s avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    56
    @erikn - Samma här. Nu har jag jobb och dottern har blivit äldre så det är nu som det är läge liksom Dottern har redan börjat prata om att när hon är 16 ska hon ta kort för lätt hoj. Hon är 9 år nu!

    @Benny intruder - Vissa har det bra

    @Pin - Tack! Jag har varit in och kikat på krypkörningen - inget jag längtar efter direkt. Återkommer med alla framsteg och missar

  4. #1654
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Benny intruder Visa inlägg
    Tur att man fick kortet gratis liksom...
    Samma tur här. Hoppas det blir verklighet för tjejerna att kunna ta kortet utan att vara hindrad av en för dem en olämplig hoj.

  5. #1655
    Medlem _marie_s avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    56
    @Olle Å - Jaha, du är också såndär turknutte (ja, jag vet - urusel vits!)
    Visst är det tacksamt att vissa moment blir enklare för alla som tar kortet
    Själv är jag knappt 165 och hade vissa problem att hitta hoj med bra sitthöjd. Men det finns sänkningssatser till de flesta och jag köpte en äldre lägre hoj för att just övningsköra på och känna att jag når ner. När balansen väl sitter som den ska och körkänslan infunnit sig så har det nog inte lika stor betydelse. Jag är inne på att skaffa en custom längre fram - och där räcker även mina korta ben ner på de flesta.
    Men det är inte bara hojarna som är problemet. Det är inte så himla lätt att hitta ställ heller. Visst, är man lång och smal kanske det funkar. Men är man i min längd och har lite stoppning så är det svårare. Men det är bara att leta så hittar man nåt som funkar. Kompenserar min längd med ett jäkla humör och en stor dos envishet
    Jag ser iaf fram emot att få hojen klar och ge mig ut och få några mil i däcken!

  6. #1656
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    De e rätt..påt bara...hoj e kul..

  7. #1657
    Medlem BeSts avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    96
    Citat Ursprungligen postat av _marie_ Visa inlägg
    Verkar ha stått stilla lite i den här tråden - så jag kliver väl helt sonika in här och räcker upp en hand
    Jag har efter 26 år på 4 hjul äntligen bestämt mig för att prova hur det är med 2 hjul. Har väl alltid velat ta MC-kort men aldrig riktigt kommit till skott - och bättre sent än aldrig!
    Både jag och sambon har fått det här infallet nu och införskaffat varsin hoj för att köra igång. Eftersom jag är helt ny på det här med 2 hjul så har jag riktat in mig på att köra så mycket som möjligt i sommar för att nästa år satsa på att ta kortet.
    Hej Marie !
    Varför inte utmana dej själv lite o sikta på att ta lappen under denna säsong ?
    När du väl kommit igång o blivit varm i kläderna, så ös på o fixa lappen

  8. #1658
    Medlem Nysses avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    32
    När jag tog kortet för tre år sedan, efter att aldrig kört MC, så hade jag kortet på två månader. Så det går om man vill. Dessutom var jag 50 år

  9. #1659
    Medlem _marie_s avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    56
    @BeSt och @Nysse - Tack för peppet!
    Ja det kanske går kanonbra så den extra bokstaven på körkortet hamnar där i år redan man får väl se hur det går. Vem vet - jag kanske är en jäkla naturbegåvning på 2 hjul

  10. #1660
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Ale, 3 mil norr om Götlaborg
    Inlägg
    66
    Citat Ursprungligen postat av _marie_ Visa inlägg
    @BeSt och @Nysse - Tack för peppet!
    Ja det kanske går kanonbra så den extra bokstaven på körkortet hamnar där i år redan man får väl se hur det går. Vem vet - jag kanske är en jäkla naturbegåvning på 2 hjul
    Helt rätt inställning! Precis som Pippi Långstrump. "Det där har jag aldrig gjort, så det är jag säkert bra på".

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •