Sidan 157 av 180 FörstaFörsta ... 57107147155156157158159167 ... SistaSista
Resultat 1 561 till 1 570 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #1561
    Medlem BeSts avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    96
    Tack.
    Jag hoppas att körkortstillståndet dyker upp nu i veckan som kommer. Hoppas lika mycket på att jag lyckas fixa garageplats/vinterförvaring också i veckan, så hojen kan tas hem till kommande helg. Är det på plats så känns det som att privatkörningen kan komma igång. Tycker det skulle kännas bra att ha provat själv några gånger innan första körlektionen....
    En helt annan sak som spelar in nu är ju vädret, denna helg har varit blandad, uppehåll o regn om vartannat. Hur är det att köra i regn (sikten genom visiret, imma, hala reglage, etc) ?

  2. #1562
    Citat Ursprungligen postat av BeSt Visa inlägg
    Tack.
    Jag hoppas att körkortstillståndet dyker upp nu i veckan som kommer. Hoppas lika mycket på att jag lyckas fixa garageplats/vinterförvaring också i veckan, så hojen kan tas hem till kommande helg. Är det på plats så känns det som att privatkörningen kan komma igång. Tycker det skulle kännas bra att ha provat själv några gånger innan första körlektionen....
    En helt annan sak som spelar in nu är ju vädret, denna helg har varit blandad, uppehåll o regn om vartannat. Hur är det att köra i regn (sikten genom visiret, imma, hala reglage, etc) ?
    Brukar ha visiret så det finns en glipa längst ned, reglage har jag aldrig haft problem med. det största problemet är sikten, alltså imma. På sommaren är det ju inga problem men nu när det börjar bli lite kyligare så kan det väl tänkas bli dålig sikt ibland.

    Finns ju pinlockvisir, det är ingen 100% lösning men fungerar ganska bra.

  3. #1563
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Ale, 3 mil norr om Götlaborg
    Inlägg
    66
    Citat Ursprungligen postat av BeSt Visa inlägg
    Tack.
    Jag hoppas att körkortstillståndet dyker upp nu i veckan som kommer. Hoppas lika mycket på att jag lyckas fixa garageplats/vinterförvaring också i veckan, så hojen kan tas hem till kommande helg. Är det på plats så känns det som att privatkörningen kan komma igång. Tycker det skulle kännas bra att ha provat själv några gånger innan första körlektionen....
    En helt annan sak som spelar in nu är ju vädret, denna helg har varit blandad, uppehåll o regn om vartannat. Hur är det att köra i regn (sikten genom visiret, imma, hala reglage, etc) ?
    Jo, visst immar det lite när det regnar, men öppna visiret lite lagom så går det fint. Låt inte lite regn stoppa dig. Bara ta det lite lugnare

  4. #1564
    Medlem BeSts avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    96
    Fråga - vad är pinlockvisir ?

    På hjälmen jag köpte (Shoei) så monterades det ett extra visar på insidan av det ordinarie, skall tydligen förhindra imma då det framförallt är kyligt ute. Funkar det ?

  5. #1565
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Det är pinlock du beskriver...
    /Erik

  6. #1566
    Medlem BeSts avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    96
    Aha, ser där ja, har man lärt sej något idag också ... ;-)
    Som sagt - mycket nytt att ta tag i.
    Tack för svar.

  7. #1567
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Citat Ursprungligen postat av BeSt Visa inlägg
    Fråga - vad är pinlockvisir ?

    På hjälmen jag köpte (Shoei) så monterades det ett extra visar på insidan av det ordinarie, skall tydligen förhindra imma då det framförallt är kyligt ute. Funkar det ?
    Har pinlock på min shoei och det funkar skitbra, behöver inte öppna visiret alls,
    sen att köra i regn siktmässigt funkar bra tycker jag ialla fall. Har väl haft upp näven för att dra bort det värsta av regn dropparna men annars inga problem
    -håll bara tyst din fåntratt!!!

  8. #1568
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Vislanda, Kronoberg
    Inlägg
    276
    Ang regn på visiret så kan jag rekommendera Plexius.
    Jag köpte mitt hos Bollnäs Bilvård och det är gjort för att göra plexiglas vattenavstötande.
    Funkar kanon, även i hällregn.
    Using Tapatalk

  9. #1569
    Medlem BeSts avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    96
    Tack för svar.

    Det låter ju bra, jag har kanske köpt "rätt" hjälm där...

    Det där Plexius låter vara för intressant för att inte prova.

    fishbone: förstod hinten om din hoj, men jag passar, har inhandlat och hoppas den dyker upp i veckan.


    Som jag nämnt så jagar jag garageplats. Ser det som ett måste av framförallt en anledning - övningsköra ! Och det måste ske snabbt. Men jag håller tummarna för att mitt "sista" alternativ löser sej de närmaste dagarna, blir lite dyrare än garageplats i fastigheten där jag bor, men men....
    Att försöka ta lappen utan möjligheten att övningsköra privat - nja, det känns dyrt.
    Jag förstår mycket väl, att ta körkort oavsett bokstav är ju ytterst individuellt, men jag undrar ändå hur mycket ni här i detta forum övningskörde ? Körskola resp privat. Något moment under uppkörningen som granskades/påpekades speciellt ?
    Kan vara intressant att sätta era svar i perspektiv till mitt eget mc-körande - vilket är, inget/nada/noll/tomt papper/fågelholk..... ;-)
    Senast redigerat av BeSt den 2014-09-01 klockan 20:34.

  10. #1570
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Citat Ursprungligen postat av BeSt Visa inlägg
    Tack för svar.

    Det låter ju bra, jag har kanske köpt "rätt" hjälm där...

    Det där Plexius låter vara för intressant för att inte prova.

    fishbone: förstod hinten om din hoj, men jag passar, har inhandlat och hoppas den dyker upp i veckan.


    Som jag nämnt så jagar jag garageplats. Ser det som ett måste av framförallt en anledning - övningsköra ! Och det måste ske snabbt. Men jag håller tummarna för att mitt "sista" alternativ löser sej de närmaste dagarna, blir lite dyrare än garageplats i fastigheten där jag bor, men men....
    Att försöka ta lappen utan möjligheten att övningsköra privat - nja, det känns dyrt.
    Jag förstår mycket väl, att ta körkort oavsett bokstav är ju ytterst individuellt, men jag undrar ändå hur mycket ni här i detta forum övningskörde ? Körskola resp privat. Något moment under uppkörningen som granskades/påpekades speciellt ?
    Kan vara intressant att sätta era svar i perspektiv till mitt eget mc-körande - vilket är, inget/nada/noll/tomt papper/fågelholk..... ;-)

    Haha texten hänger med som signatur i alla inlägg som jag skriver
    var inte alls nån hint eller så, fast om du vill ha den så....

    kan nog skriva en hel novell om mitt förhållande med trafikinspektören (hade samma ALLA 3 gångerna) men kortet fick jag 19 augusti
    Senast redigerat av fishbone den 2014-09-01 klockan 23:03.
    -håll bara tyst din fåntratt!!!

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •