Sidan 7 av 180 FörstaFörsta ... 567891757107 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #61
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Vilka tar mc-kort nu??

    Citat Ursprungligen postat av stefanistockholm
    Hur många försök får man?
    Du får köra upp hur många gånger du vill. Men helst vill man ju klara det på första försöket, jag körde upp två gånger. Första gången hade jag en gris, riktigt elak j*vel som utövade sin makt men andra gången hade jag en yngre kille som var human och mänsklig och fick mig att slappna av. Jag hade innan ringt Vägverket och sagt ”Vem som helst men inte HAN!” och fick då en annan till andra försöket.

  2. #62

    SV: Vilka tar mc-kort nu??

    Många räkmackor har jag ätit men också betalat dem själv.
    Nilsson gav min EN chans!!!

    Jag har läst hela tråden och jag tog ju kortet förra sommaren, vi hade då en liknande tråd på ett annat forum och jag känner igen en del inlägg här som mina egna.
    Ena dagen då är man Kung, Kung, Kung på banan, nästa körning anar man att man stod i fel kö då Gud delade ut hjärnor.
    Ingenting, ABSOLUT INGENTING fungerar, det är inte övningskörning utan vägkonsbowling man håller på med och det värsta av allt är att jag VET vad jag gör för fel men fortsätter lik förbålt som om det var ett vinnande koncept. Smärtan efteråt var i mitt fall ofantlig, jag kände mig misslyckad, dum i huvvet, värdelös och jag betalade för att förnedra mig på det sättet... Hemskt.

    Körläraren, PerErik Persson i Älmhult, var ett under av tålamod och peppede mig med goda råd och sökte ingjuta mod i mig.
    Nästa gång funkade allt som vanligt igen, konerna stod kvar där de skulle vara och PerErik hade sitt trevliga leende på plats, "Du ser, du kan ju" eller "Varför kör du inte så hela tiden"

    Min uppkörning blev knas (och det kostade mig räkmackan), visst körde jag ner en del koner men uppkörningsmannen var ett Zatanz zurkart och det hjälpte ju inte mot min nervositet.
    Jag fick en ny uppkörning och då blev allt bra, jag klarade kortet och VIPS så var alla månader av tragglande som bortblåst. Helt plötsligt fick jag lön för mödan och har sedan dess kört 1000 mil på en Suzuki VZ Marauder och 1000 mil på min Kawa VN 1500 CT.

    Lycka till allihop som genomlider övningarna just nu, en dag är det klart och då är det värt alltihop.
    8) Printer


    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  3. #63
    Medlem stefanistockholms avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293

    SV: Vilka tar mc-kort nu??

    Citat Ursprungligen postat av Nilsson
    fråga din bror , har har inte fått någon än


    Nähä du... och han skriver att han fick EN chans att köra upp anständigt så att han fick sin erbjudna räkmacka...

    Vi gör så här att jag kör upp för att få mitt körkort (och så köper jag mina egna mackor, föredrar hellre köttbullar eller rostbiff eller sillmacka på rågbröd,) så kan vi väl sörpla i oss en till glass istället nästa gång jag åker till Skaunelann. Vilket kommer att ske snart, efter tisdag så har jag ju alla skäl...
    Glassen kan jag bjuda på som tack för att du håller tummarna!!!

  4. #64
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689

    SV: Vilka tar mc-kort nu??

    Citat Ursprungligen postat av Printer
    ...och det värsta av allt är att jag VET vad jag gör för fel men fortsätter lik förbålt som om det var ett vinnande koncept.
    Hehe, exakt. ;D
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  5. #65
    Nilsson
    Gäst

    SV: Vilka tar mc-kort nu??

    det löse3r sig nog , bara du tar dej samman och gör vad du ska :-X

  6. #66

    SV: Vilka tar mc-kort nu??

    Idag var det ett 'Hallelulja Moment' i lågfartsbanorna. Både gick utan probem och satte de varje gång.

    Vet inte vad jag gjorde som skillde mot i fredags men allt gick lungt och fint.

    Nästa lektion är stadstrafik och efter det landsväg. Sedan är det dags


  7. #67
    Medlem stefanistockholms avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293

    SV: Vilka tar mc-kort nu??

    Sedan är det dags


    [/quote]

    När är det dax?

  8. #68

    SV: Vilka tar mc-kort nu??

    Citat Ursprungligen postat av stefanistockholm
    Sedan är det dags

    När är det dax?
    [/quote]

    Slutet av månaden. Datum inte helt spikat ännu Men efter den 23e i alla fall eftersom jag kör landsväg då.

    Tror jag får datum på onsdag då jag kör min nästa lektion.

    Idag fuskkörde jag faktiskt lite på våra småvägae hemma.... Kunde inte låta bli faktiskt..

  9. #69
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689

    SV: Vilka tar mc-kort nu??

    Då har du gjort allt det knepiga (förutom vänstersväng på landsväg, kanske inte dundersvårt men en del vänstersvängar kan vara lite stressande). Har blivit godkänd på alla moment nu av körskolan, uppkörning på torsdag nästa vecka. Känner själv att jag måste nöta en hel del för att tuffa till mej och bli mer säker, bokade in ett extra pass dan innan uppkörningen för att putsa å få några sista korrigeringar.

    Förresten, angående ABS: Har övat bromsning med DR'en som saknar ABS, jämförde bromssträckan mot den jag brukar få med körskolehojen och, det skiftar ju en del men, jag får uppenbart kortare bromssträcka med doktorn. 1,5-2 meter, och DR'en är väl inte känd för sina rappa bromsar heller..
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  10. #70
    Medlem Fjerrens avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Göingebygden, skåne
    Inlägg
    38

    SV: Vilka tar mc-kort nu??

    Själv fick jag två försök på lågfarten. Misslyckades totalt första gången, men läraren var framme direkt o sa att jag inte skulle tänka så mycket på avgränsningarna för det är helheten som räknas o på andra försöket gick det som en dans. Det gjorde att jag fick självförtroendet o resten på banan, högfarten o bromsningen gick hur bra som helst. Jag hade kört mycket privat med handledare så landsvägskörningen var jag säker på att jag skulle klara o gjorde det också. Viktigt att tänka på är att ha blicken långt fram o dessutom att inte ha fulltankat för då får du högre tyngdpunkt med sämre balans som följd. Nerrvösa är ju alla. Själv svettades jag nog ett par liter, kändes det som, pga nerositet o värmen veckan innan midsommar ifjol.
    Lycka till alla ni som har det framför er.

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •