Sidan 23 av 180 FörstaFörsta ... 1321222324253373123 ... SistaSista
Resultat 221 till 230 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #221
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av M@rie Visa inlägg
    Gnistvändaren - Grymt skoj att läsa om uppkörningen, blir ordentligt peppad här

    En dryg vecka kvar för mig nu innan den stora dagen infinner sig. Får se hur många lektioner till jag ska kosta på... funderar på att ta tre stycken bara för att vara på säkra sidan. Den där krypkörningen är ju inte lätt när man darrar som ett asplöv av nervositet

    Vill bara ha det överstökat, nu... nyss!
    Håller alla tummar!!! Känslan när du fattar att du kört körskolecykeln för sista gången är härlig!!!

  2. #222
    Medlem ellies avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    38
    Vill bara återigen tacka för svar och tips =) Tänkte stenhårt på era ord idag när jag körde manövrering - och gissa vad =) Jag klarade lågfartsbanan felfritt flera gånger =)

    Så stort tack! Nu hoppas jag att jag kan behålla den här känslan när jag ska köra i eftermiddag =)

  3. #223
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ellie Visa inlägg
    Vill bara återigen tacka för svar och tips =) Tänkte stenhårt på era ord idag när jag körde manövrering - och gissa vad =) Jag klarade lågfartsbanan felfritt flera gånger =)

    Så stort tack! Nu hoppas jag att jag kan behålla den här känslan när jag ska köra i eftermiddag =)
    Se där ja! Du har snart körkort ju!

  4. #224
    Ny här på detta forum, men tänkte skriva i denna tråd jag med.. Klarade mitt kort förra fredagen! Kan säga att det var riktigt skönt att äntligen få övningsköra på egen hand!

  5. #225
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Daniel Larsson Visa inlägg
    Ny här på detta forum, men tänkte skriva i denna tråd jag med.. Klarade mitt kort förra fredagen! Kan säga att det var riktigt skönt att äntligen få övningsköra på egen hand!
    Välkommen till sveriges bästa mc-forum!

    Jag hade känslan den 28 maj! http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=2211 uppkörningen på sidan 8.

  6. #226
    Medlem Wolfies avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    40
    Har vart ute och övningskört för ett par dar sen med en lånad yamaha xt600.
    Blev ju inte mindre sugen på att ta kortet direkt.
    Måste bara få tag i en hoj som man kan köra upp på.
    För det får bli privat.
    Har hittat en jävligt fräck yamaha dragstar 650 men den är ju för liten för att köra upp på.

  7. #227
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87
    Jag är tillbaka i Bollnäs och min intensivkurs och skall köra i fyra dagar. Har tränat som en idiot på krypkörningen hemma och nu i morse sa läraren "nu kan vi boka en uppkörnings tid", "och kör du såhär bra på uppkörningen kommer du klara dig"!!!! Fan vad jag känner mig duktig nu...nu handlade det ju iofs bara om krypkörning och bromsprov men bättre att man är bra på det än inget.
    I eftermiddag skall vi ge oss på höghastighets banan...den tycker jag fortfarande är läskig men skam den som ger sig!

  8. #228
    Mc-Bosse
    Gäst
    Fan vad jag känner mig duktig nu...
    Det ska du göra! Mitt ego fick en turboboost när jag fick beskedet att uppkörningstid var bokad!

  9. #229
    Nästan så att man får lust att ta kortet en gång till när man läser här, men bara nästan, rätt skönt att ha det också Men jag minns känslan när uppkörningen gick vägen, helt underbar!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  10. #230
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ja ibland blir man lite nostalgisk när man ser skylten Övningskör på ryggar här och där. Lite så man saknar det där faktiskt.

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •