Sidan 150 av 180 FörstaFörsta ... 50100140148149150151152160 ... SistaSista
Resultat 1 491 till 1 500 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #1491
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    9
    Tack så mycket för alla tipsen, ska ta till mig dem och testa nästa gång jag övar.

  2. #1492
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7
    Är själv i uppstart att ta A-kort i Täby i dagarna.
    Har precis köpt MC.
    Måste handledaren (privat) ha tillstånd när man övningskör, eller är det bara att bränna på tillsammans?

  3. #1493
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2014
    Ort
    Solna
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av Mojo Visa inlägg
    Är själv i uppstart att ta A-kort i Täby i dagarna.
    Har precis köpt MC.
    Måste handledaren (privat) ha tillstånd när man övningskör, eller är det bara att bränna på tillsammans?
    Du måste ha körkortsbehörighet för A-kort, och handledaren måste ha handledartillstånd (personen måste ha fyllt 24 och ska ha haft körkort i minst 5 år totalt.

    http://www.korkortsportalen.se

    Lycka till, jag har "bara" uppkörningen kvar....

  4. #1494
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköpings Län
    Inlägg
    4
    Tog kortet i morse trots totalt misslyckat första försök på krypkörningen, för låg hastighet första försöket på undanmanövern, diverse blinkmissar i trafiken och en kille på kickbike vid övergångsställe som jag såg alldeles försent o drog förbi istället

  5. #1495
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    81
    Citat Ursprungligen postat av Knappen Visa inlägg
    Tog kortet i morse trots totalt misslyckat första försök på krypkörningen, för låg hastighet första försöket på undanmanövern, diverse blinkmissar i trafiken och en kille på kickbike vid övergångsställe som jag såg alldeles försent o drog förbi istället
    Grattis, så man får tabba sig lite alltså? Har uppkörning om 2 veckor, sjukt nervös. Mest är det lågfartsdelen jag oroar mig för, hur fort/sakta ska man köra?

  6. #1496
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköpings Län
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av 666_Beast Visa inlägg
    Grattis, så man får tabba sig lite alltså? Har uppkörning om 2 veckor, sjukt nervös. Mest är det lågfartsdelen jag oroar mig för, hur fort/sakta ska man köra?
    Tackar, ja lite tabbar släpper dom nog oftast igenom, men en kille rev samma kon två gånger på undanmanövern o fick snällt sätta sig i bilen o åka hem.
    Jag var nervös så armarna skakade på krypkörningen, hur sakta det ska gå kan jag inte svara på men gångfart brukar dom vilja se. Har bara kört privat så har inte fått så mycket tips.

  7. #1497
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    81
    Citat Ursprungligen postat av Knappen Visa inlägg
    Tackar, ja lite tabbar släpper dom nog oftast igenom, men en kille rev samma kon två gånger på undanmanövern o fick snällt sätta sig i bilen o åka hem.
    Jag var nervös så armarna skakade på krypkörningen, hur sakta det ska gå kan jag inte svara på men gångfart brukar dom vilja se. Har bara kört privat så har inte fått så mycket tips.
    Det är just gångfart jag undrar vad det betyder, vissa säger att det är 3 km/h och vissa säger 5-7 km/h.
    Googlar man så står det att det är 5-7 km/h.

  8. #1498
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av Knappen Visa inlägg
    Tog kortet i morse trots totalt misslyckat första försök på krypkörningen, för låg hastighet första försöket på undanmanövern, diverse blinkmissar i trafiken och en kille på kickbike vid övergångsställe som jag såg alldeles försent o drog förbi istället
    Stort grattis! Bra jobbat. Men du, kör klokt därute :-)
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  9. #1499
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Låt någon gå bredvid en gång. Får dom småspringa går det för fort. Hastighetsmätaren går inte alltid att lita på i så låga hastigheter så gå på känsla. Körskolans mc som jag hade visade aldrig mindre än 6-7 km/h och innan jag kom på det så gick det nästan bara åt pipan.

    /Freddo

  10. #1500
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköpings Län
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Stort grattis! Bra jobbat. Men du, kör klokt därute :-)
    Tackar. Självklart, kände när jag va ute o körde själv idag att man kanske inte är världsmästaren som man gärna tror när man blir ivägsläppt från Trafikverket

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •