Sidan 32 av 180 FörstaFörsta ... 2230313233344282132 ... SistaSista
Resultat 311 till 320 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #311
    Medlem M@ries avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Fick också höra att man skulle hålla en någorlunda hastighet när man kör grus och flytta sig på cykeln beroende på hur vägen svänger. På min uppkörning blev jag utsatt för en grusväg som är skyltad till 70 km/h. Jag körde dock i 50 eftersom det var många snäva kurvor. Inga problem. Däremot så hade uppkörningsnissen åsikter om min gruskörning - Han tyckte att jag skulle kört mycket långsammare. Typ 25-30km/h. Det hade ju varit bra om körskolorna och uppkörningsnissarna hade samma åsikter om hur grus ska köras

    Förövrigt har jag precis hämtat ut min kawa

  2. #312
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av M@rie Visa inlägg
    Förövrigt har jag precis hämtat ut min kawa
    Kul! Nu förväntar jag mig en flod av bilder och åkrapporter! =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #313
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Kör försiktigt tills du är vän med hojen!

    Vore tråkigt att lägga den. Många som gör så´nt innan dom är inkörda...
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #314
    Medlem M@ries avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Man skulle nog lugnt kunna definiera min körstil som extremt defensiv just nu. Vill känna att jag har koll på allt ordentligt innan jag börjar köra på riktigt Har idag hunnit med en sväng till Rosenhill och sedan en bit på Bulten. Så jag är nöjd. Riktigt nöjd!

  5. #315
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av M@rie Visa inlägg
    Man skulle nog lugnt kunna definiera min körstil som extremt defensiv just nu. Vill känna att jag har koll på allt ordentligt innan jag börjar köra på riktigt Har idag hunnit med en sväng till Rosenhill och sedan en bit på Bulten. Så jag är nöjd. Riktigt nöjd!
    Kanske ska du följa med till Österbybruk på lördag? Kommer gå på fina asfaltsvägar i behagligt cruisertempo, passande en nybörjare.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #316
    Medlem M@ries avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Det hade jag gärna gjort men tyvärr ska jag åka ner till Helsingborg på fredag. Får hoppas att ni åker dit fler gånger helt enkelt.

  7. #317
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Nu är det skriftliga provet klart!

    Körskolan skulle boka en uppkörning åt mig också!
    Nu gäller det att öva på varje ledig stund!!!

  8. #318
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Nu är det skriftliga provet klart!

    Körskolan skulle boka en uppkörning åt mig också!
    Nu gäller det att öva på varje ledig stund!!!
    Bara att gratulera och hålla tummarna för ett lika bra genomfört körprov!
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #319
    Medlem Malinhes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    19
    För mig börjar det närma sig, en vecka kvar. Har kvar lite utav säkerhetskontrollen att öva in, bromsningarna från 70 och 90 ska filas på samt försöka få lågfartsbanan att gå lite lite saktare.
    Börjar bli nervös för att bli nervös. Min första c uppkörning blåste jag för att jag var så nervös så jag fick black out och tappade växlarna, helt sjukt!! Det jag var så bra på redan från början tappade jag och han tyckte jag körde omotiverat sakta i vissa sträckor (ville inte röra om alltför mycket när jag inte hade koll riktigt.) Andra uppkörningen var jag mycket lugnare och fick tom den jobigaste funktionsbeskrivningen enl mig och klarade allt galant!!!
    Så jag skulle behöva lite piller mot nervositet känns det som...

  10. #320
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Nu är det skriftliga provet klart!
    GRATTIS! Nu är det bara resten kvar då. =)

    Citat Ursprungligen postat av Malinhe Visa inlägg
    Börjar bli nervös för att bli nervös. Min första c uppkörning blåste jag för att jag var så nervös så jag fick black out och tappade växlarna, helt sjukt!!
    Nervös är alla, även jag var skitnervös. Sov inte mycket den natten före jag skulle köra upp. Jag missade första uppkörnigen, tog också C för en del år sen. Jag hade allt klappat och klart i huvudet, kunde beskriva bromssystemet till punkt och pricka men när han började ställa frågor om just bromsarna var allt som bortblåst… Fy fan asså, så jag fick komma tillbaks för att beskriva nåt annat och då blev det frågor om last och vikter på en lastbil samt N-värde.
    Jag missade också första provet för mc men jag skyller på inspektör'n, det var en gris det. Inte alls normal så jag ringde Vägverket och sa: Vem som helst men inte HAN!! och fick en annan som var mänsklig. Lätt att skylla på inspektören när man kuggas men det var en elak jävel. T o m min lärare ifrågasatte kuggningen och tog upp det på högre nivå.

    Det är okej att vara nervös, de vet om att man kommer och är skitnervös och kan schabbla lite men i det stora hela ska de se hur du i övrigt hanterar hojen. Små missar kan man göra, jag fick motorstopp på hojen i låg fart på 90-bromsningen, jag råkade släppa ut kopplingen så farten var för låg för den höga växeln. Men det var bara att dra in kopplingen och starta den mitt i rullningen och fortsätta bromsa. Puh, han sa inget om det heller så jag antar jag skötte missödet bra. Tänk att man lyckas få motorstopp i hård 90-inbromsning, bara startar motorn igen och fortsätter sträckan som om inget hänt.

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •