Sidan 74 av 180 FörstaFörsta ... 2464727374757684124174 ... SistaSista
Resultat 731 till 740 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #731
    Medlem oobums avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Sthlm Southside
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Börja redan nu...
    Haha, tro mig. jag har börjat smöra.

  2. #732
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av oobum Visa inlägg
    Haha, tro mig. jag har börjat smöra.
    "Det ska böjas i tid...."
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #733
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Det blir så snart Phaedre är mogen att köra ute i trafik. Vet inte riktigt hur många lektioner hon hunnit med ännu. Ska bli kul att ut och köra med henne. Tidigare har hon bara åkt bakpå min hoj och nu har hon en egen. Det rör på sig....!
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Grattis, nu är det bara ut och köra!
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Även jag har nu fått mitt handledarintyg. Det tog "bara" tre och en halv månad eller så...
    Tja, sakta men säkert... Ni som följt mina inlägg vet att jag gett mig in i hojandet utan någon som helst erfarenhet (ingen moppetid i tonåren, inte ens cykel som liten knodd!) Jag hade min 4:e lektion i måndags och körde mina första vänder krypkörning. Ganska ok tycker jag i alla fall, men läraren vågade inte ställa några koner i vägen! Ska köra i morgon bitti igen, så se upp alla koner, nu kommer jag! Om Christian säger ok förstås...

    Anledningen att det dröjde så länge för Mats att få handledarintyget var för att jag för några år sedan drabbades av kristallsjuka och laglydig som jag är svarade jag JA! på frågan om jag haft någon yrsel i ansökan om körkortstillståndet. Det resulterade i begärda journaler från läkaren och handläggning efter det. När jag sedan väl fått tillståndet tog det ett par påminnelser och sedan ramlade Mats handledarintyg ner i brevlådan. Inte för att det egentligen var någon panik med det, för inte är jag trafikmogen än på ett bra tag!

    Men jag lovar att jag kämpar på! 2 lektioner i veckan just nu.... $$$
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  4. #734
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av oobum Visa inlägg
    Jag lyckades faktiskt precis ta mitt efterlängtade A-kort.

    Tog ca 2 månader och kostade mig 12 000kr inkl allt.

    Men det är vad man får för att man inte har någon i sin direkta närhet som har mc-kort och hoj.
    Supergrattis!
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  5. #735
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Nu är det inte många dagar kvar tills uppkörningen 15/9.
    Någon som har lust att beskriva förfarandet som gäller från samling till avslut. Det enda jag vet är att vi ska samlas kl 8 där man har lågfartsproven osv och att min handledare måste vara med.
    Varför ska han vara med? Kollar dom så att det verkligen är min handledare t.ex?

    Börjar man med säkerhetskontroll eller är det banan först osv.. vore kul om någon kunde berätta lite.

  6. #736
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av MrFluke Visa inlägg
    …och att min handledare måste vara med.
    Varför ska han vara med? Kollar dom så att det verkligen är min handledare t.ex
    Han måste vara med dit men inte ut på banan, du får ju inte köra dit ensam utan honom. Annars kollas han väl inte så noga, de brukar ju åka dit fler gånger så alla känner nog alla utom eleverna. Lycka till den 15:e, vi är många här som håller våra tummar för dig och övriga som ska köra upp.

  7. #737
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Citat Ursprungligen postat av MrFluke Visa inlägg
    Nu är det inte många dagar kvar tills uppkörningen 15/9.
    Någon som har lust att beskriva förfarandet som gäller från samling till avslut. Det enda jag vet är att vi ska samlas kl 8 där man har lågfartsproven osv och att min handledare måste vara med.
    Varför ska han vara med? Kollar dom så att det verkligen är min handledare t.ex?

    Börjar man med säkerhetskontroll eller är det banan först osv.. vore kul om någon kunde berätta lite.
    Har beskrivit det där i en annan tråd tidigare:
    http://www.hojen.nu/forum/showthread...2888#post42888

  8. #738
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Han måste vara med dit men inte ut på banan, du får ju inte köra dit ensam utan honom. Annars kollas han väl inte så noga, de brukar ju åka dit fler gånger så alla känner nog alla utom eleverna. Lycka till den 15:e, vi är många här som håller våra tummar för dig och övriga som ska köra upp.
    Jo, men är det bara för att transportera dit hojen så har jag ju kompisar som kan köra dit den. Och sen till plats nr två där man börjar köra trafikdelen.

    Ska försöka lura med handledaren ut till Rörken på söndag och dra en knixkurs, kan ju inte skada tänkte jag.

    Tackar

  9. #739
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av gunther Visa inlägg
    Har beskrivit det där i en annan tråd tidigare:
    http://www.hojen.nu/forum/showthread...2888#post42888
    Aha, ögonen är det första man blir blind på! Tack Gunther

  10. #740
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Stockholm/Vällingby
    Inlägg
    15
    Mjaha. Första lektionen gjord och genomförd hos lötsjötrafikskola ( www.lotsjotrafikskola.se ) nere i jakan. Grymt skön lärare.

    Bakgrunden, jag har väl kört en totalt 5-6 mil , blandad körning och lite krypövningar med min handledare, och jag var sugen på att få risk2an klar innan säsongen e slut, så man kan rita lite teori i vinter. Dock var jag lite osäker på hur "bra" jag var, eller vad man ska säga.

    Verkar som läraren tyckte att jag va duktig, efter 2x60 minuter nere på barkaby flygfält, hade han flyttat mig från slalombana i 35, till 40, till 50km/h , till undan manöver i 35, 40 och sedan 50km/h .
    Eftersom jag av någon anledningen inte hade några större problem med det plocka han mig åt sidan
    och gick igenom lågfartsbanorna med mig.

    Till saken hör att jag aldrig kört med honom, eller i körskola, ändå fick jag köra både till och från skolan <-> flygfältet.

    På tillbakavägen, åkte han bakom mig, för att kunna ge lite pointers, och det enda han egentligen nämnde va placeringen. Så känndes kanon.

    Fick utskällning dock. Han tyckte jag va dum, som inte kommit dit en månad innan, för då hade jag hunnit ta lappen den här säsongen.

    Slutade med att han sa att ring för f-n o boka risk 2an så fort du bara kan, för jag ser inga hinder att du skulle kunna genomföra den. Sagt & Gjort.

    Gillinge imorgon 12:45 ska bli kul, intressant, och med lite tur hyffsat torrt

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •