Sidan 135 av 180 FörstaFörsta ... 3585125133134135136137145 ... SistaSista
Resultat 1 341 till 1 350 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #1341
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Citat Ursprungligen postat av pepe1302 Visa inlägg
    Hej
    Ännu en som tänkte försöka sig på A-behörigheten på ålderns höst (46 år). Fick mitt intyg i fredags och ska gå riskettan på Lördag. Tänkte boka upp 5 lektioner på trafikskolan och övningsköra med min svåger så mycket som möjligt och boka in risktvåan ganska snart.

    Teorin tänkte jag plugga själv och försöka klara av innan augusti för att sedan köra, köra, köra och boka uppkörning redan i höst.

    Fortsättning följer.....
    Man blir aldrig för gammal. Bättre sent än aldrig!

    Tips, när du fått tid för risktvåan så boka uppskrivningstid så snart du kan efter risktvåan. Spar lite tid inför uppkörningen som det kan vara kö till

  2. #1342
    Medlem pepe1302s avatar
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    63
    Citat Ursprungligen postat av ThompaB Visa inlägg
    Man blir aldrig för gammal. Bättre sent än aldrig!

    Tips, när du fått tid för risktvåan så boka uppskrivningstid så snart du kan efter risktvåan. Spar lite tid inför uppkörningen som det kan vara kö till
    Tack för tipset! Kollade på nätet och tillgången på tider för teoriprovet är inga problem.

    Trafikskolan samlar visst ihop ett gäng och bokar sedan tid för uppkörning, förhoppningsvis hinner jag med detta redan i år

  3. #1343
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Jag gick också på körskola då jag saknade privat handledare med hoj... Med detta sagt så gjorde jag dock teorin på egen hand. Lånade mc-boken från en kompis och körde med iKörkort MC för tester, räckte fint. Med detta fick jag själv boka teoriprov och därefter även uppkörningstid. Enligt min körskola var detta vanligaste sättet och på flera sätt smidigare då jag själv kunde välja tider hos trafikverket, boka om och så vidare..

    Lycka till!

  4. #1344
    Citat Ursprungligen postat av Grusbusen Visa inlägg
    cbr600f: Jag körde upp idag i Kalmar och blev godkänd. Tänk på att inspektören vill se helheten så låt inte några enstaka missar låta dig tappa fokus på körningen. Jag gjorde några små missar på både manöverbanorna och i trafiken men helheten såg tydligen bra ut.

    Slappna av, tänk på att köra hoj hela tiden och var uppmärksam på allt som händer runt dig. Det är svårt att komma med konkreta råd men slappna av och lita på din egen förmåga.

    Märkte idag att jag fick ett mycket bättre flyt i min stadskörning när jag inte hade en lärare/inspektör efter mig. Man tappar lätt fokus på körningen om man hela tiden tänker på den som ligger bakom och observerar dig.

    Återkom gärna med rapport om hur det gick.

    Lycka till!
    Var det här du?

    https://www.youtube.com/watch?featur...&v=XCGaQMgkzw8

  5. #1345
    Hej!körde upp igår då kl 13:00 i katrineholm. Kom dit var toknervös men släppte lite under tiden !var sist ut av tre. Godkänd känns helt underbart! Grattis till alla andra som fixat kortet!mvh Daniel

  6. #1346
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av cbr600f Visa inlägg
    Hej!körde upp igår då kl 13:00 i katrineholm. Kom dit var toknervös men släppte lite under tiden !var sist ut av tre. Godkänd känns helt underbart! Grattis till alla andra som fixat kortet!mvh Daniel
    GRATTIS

    Tänk nu på att det farligaste är bilisterna som inte ser dig.

  7. #1347
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271

    Sv: Vilka tar mc-kort nu??

    Grattis till er som klarat körkortet och välkomna till forumet. Välkomna även till er som just påbörjat er resa mot det bästa i livet! :-)

    Via Tapatalk
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  8. #1348
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Grattis Danne!!

  9. #1349
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Kalmar (fel sida av järnvägen)
    Inlägg
    73
    Grattis cbr600f! Jag känner igen känslan.

  10. #1350
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Uppe i drygt 100 övningsmil nu och det är lite krypövning och uppkörning kvar. Underbar kväll ikväll om det inte vore för en sak... grus!

    En liten varning till alla som tänker köra i Uppsala län, vägfolket verkar ha vaknat sent ur idet. Det är massor av nygrusade vägar verkar det som. T ex vägarna till och från Fjärdhundra där det ligger mycket smågrus. Höll på sluta med att jag parkera i dörrsidan på en bil i en korsning. En fet grussträng gjorde att det understyrde rätt ordentligt när jag skulle svänga höger.

    Vägen 272 - Östfora - Järlåsa har de grusat upp kanterna vilket lett till att det på sina ställen ligger ett lager med grus stora som lecakulor...

    Vägen mellan Viks slott och Hammarskog har också nytt smågrus.

    Eller det är vad som observerats de senaste två tre veckorna iaf.

    /Freddo

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •