Sidan 147 av 180 FörstaFörsta ... 4797137145146147148149157 ... SistaSista
Resultat 1 461 till 1 470 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #1461
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2014
    Ort
    Solna
    Inlägg
    41
    MC Varuhusert ska hämta hojen idag (tisdag), och de lovade snabb hantering.... så med lite tur blir det kanske en tur i helgen.

    Teoriprovet gick bra idag (61/65), så det är bara körprovt som återstår, riktar in mig i mitten av maj så att kunna öva in momenten innan.

    Tullinge/Uppsal/Västerås? Iofs det bör kvitta men enligt trafikskolan är Stockholmsinspektörerna mer kinkiga än på landet...

  2. #1462
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Finns åtminstone en surmupp i Uppsala, så det är 50% chans att få den andra som å andra sidan är bra.

  3. #1463
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Körde upp i Norrköping på hojskolans rekommendation. Tre körde upp, tre godkända. Men så var vi ju himla duktiga också ;-)
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  4. #1464
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Citat Ursprungligen postat av Attila Visa inlägg
    MC Varuhusert ska hämta hojen idag (tisdag), och de lovade snabb hantering.... så med lite tur blir det kanske en tur i helgen.

    Teoriprovet gick bra idag (61/65), så det är bara körprovt som återstår, riktar in mig i mitten av maj så att kunna öva in momenten innan.

    Tullinge/Uppsal/Västerås? Iofs det bör kvitta men enligt trafikskolan är Stockholmsinspektörerna mer kinkiga än på landet...
    Hoppas det börjar rulla på för dig snart igen.

    Grattis till avklarat teoriprov. Nu är det bara mängdträning på bana och trafik.

    Har säkert nämnt det i denna eller någon annan tråd, men jag körde upp i Västerås. Oavsett var du kör upp så kan det vara bra att ta en tur dit innan för att bekanta sig med vägar och skyltar, om inte för att lugna nerverna lite... Tro mig, dem kan ligga utanpå kroppen rentav. Gäller bara att hålla huvudet kallt och ta det lugnt utan att ta några dumma snabba beslut.

    Lycka till!

  5. #1465
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2014
    Ort
    Solna
    Inlägg
    41
    Tack för era råd o tips!

    Började kolla på uppkörningstider och de ligger mitten/slutet av maj, så jag har ca 2 månader på mig att öva upp mina färdigheter. Valde Tullinge till sist av logistiska skäl....

    Man är så ivrig men vill gärna ge den tid det behöver...

  6. #1466
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    81
    Hur svårt är det att få en tid för uppkörning? Lång väntetid? Har intensivkurs nästa vecka, teorin veckan därpå, så förhoppningsvis kan man boka uppkörning efter det. Beror på om man är duglig på att köra.

  7. #1467
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Boka uppkörning kan du väl göra så snart teorin är godkänd. Bästa motivationen är att boka in uppkörning så fort teorin är klar, även om den så ligger ett par månader framåt så måldatumet är satt. Sen kan man ju ändra hur man vill och kanske hitta återbudstider med kort varsel.

    En sak jag tänkte på när jag bokade uppkörning var att ta den i början på juni innan högsommarvärmen slår till. Jag hatar att svettas och ja, en del väntan blir det på uppkörningsdagen...

  8. #1468
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2014
    Ort
    Solna
    Inlägg
    41
    Jag har en tid nu 27 maj, valde Tullinge av logistiska skäl. Många dagar kvar men svårt att få loss min handledare, så möjligen köper jag till några timmar hos körskolan.

    666_Best: Vad jag kan se hos Trafikverket finns lediga tider i Uppsala från 15 maj.

  9. #1469
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    81
    Citat Ursprungligen postat av Attila Visa inlägg
    Jag har en tid nu 27 maj, valde Tullinge av logistiska skäl. Många dagar kvar men svårt att få loss min handledare, så möjligen köper jag till några timmar hos körskolan.

    666_Best: Vad jag kan se hos Trafikverket finns lediga tider i Uppsala från 15 maj.
    Va bra, men måste fixa teoriorovet innan jag kan boka körningen. Men det ska bokas så fort jag klarat provet, längtar till den dan man har kortet i handen.

  10. #1470
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Att tänka på i Uppsala är att det är bara två stycken om de inte fått tillökning. Tiderna ryker snabbt, i synnerhet som de två också är på semester...

    /Freddo

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •