Sidan 163 av 180 FörstaFörsta ... 63113153161162163164165173 ... SistaSista
Resultat 1 621 till 1 630 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #1621
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    5
    Så var jag uppe kl 0400 imorse och som belöning fick jag godkänt A-kort! En helt ok deal, men oj vad jag ska sova inatt. Det kan vara så att jag drömmer om att köpa hoj men ekonomin säger till våren. Dessa lyxproblem!

    Det var för övrigt fina förhållanden men lite kallt i Göteborg idag. Känslan att få köra själv tillbaka till trafikskolan, oj oj oj. Man säger om att det är en frihet att köra hoj. Nu kändes det på riktigt!

    Fick reda på att de kommer hålla förarprov i 2 veckor till här. Jag hörde att de kommer hålla på fram till i början på november nere i Malmö om det är hyfsat väder en stund till. Vet ej hur det står till med tillgången på tider, men chansen finns än i år.

  2. #1622
    Medlem BeSts avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    96
    Citat Ursprungligen postat av cola500 Visa inlägg
    Så var jag uppe kl 0400 imorse och som belöning fick jag godkänt A-kort! En helt ok deal, men oj vad jag ska sova inatt. Det kan vara så att jag drömmer om att köpa hoj men ekonomin säger till våren. Dessa lyxproblem!

    Det var för övrigt fina förhållanden men lite kallt i Göteborg idag. Känslan att få köra själv tillbaka till trafikskolan, oj oj oj. Man säger om att det är en frihet att köra hoj. Nu kändes det på riktigt!

    Fick reda på att de kommer hålla förarprov i 2 veckor till här. Jag hörde att de kommer hålla på fram till i början på november nere i Malmö om det är hyfsat väder en stund till. Vet ej hur det står till med tillgången på tider, men chansen finns än i år.
    Stort Grattis !!
    Hoppas du får sköna hoj-drömmar

  3. #1623
    Medlem BeSts avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    96
    Hämtade nya körkortet på posten igår kväll.
    Ja, vad hände, har inte hunnit sjunka in riktigt ännu - kan knappt fatta att nu är det i hamn. På riktigt !..... :-)

  4. #1624
    Medlem A76s avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    17
    Jag kör upp på tisdag :-) Supernervös.. Men taggad!!

  5. #1625
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Ale, 3 mil norr om Götlaborg
    Inlägg
    66
    Citat Ursprungligen postat av A76 Visa inlägg
    Jag kör upp på tisdag :-) Supernervös.. Men taggad!!
    Tjooo!

    Lycka till, det går fint skall du se. Noja inte för mycket utan kör som vanligt Ser att du bor i Mölndal? Är det Säve du kör upp i?

  6. #1626
    Medlem A76s avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    17
    Ja, visst är det på säve jag kör upp :-) Ska intensivköra koner i frihamnen i helgen, och så får det bli ett "genrep" på måndag. Vill såååå gärna klara kortet, men försöker tänka att det är okej att missa - jag har ju hela våren på mej att köra mer och sen köra upp igen. Och dessutom har jag gott om tid att smälta ett misslyckande nu :-P Alternativt: bli rejält frustrerad över att ha kortet men inte kunna köra ;-) Föredrar såklart det sistnämnda!! :-)

  7. #1627
    Medlem BeSts avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    96
    Citat Ursprungligen postat av A76 Visa inlägg
    Jag kör upp på tisdag :-) Supernervös.. Men taggad!!
    Önskar dej Lycka till !

    Fundera inte så mycket i manöverproven, visa vilja.
    Körningen ute i trafiken - visa bestämdhet (vilja) och var gärna "övertydlig".

    Inspektören vi hade var kanon ! Lugn som en filbunke, berättade klart å tydligt vad han ville se och hur han gjorde sin bedömning. Flera gånger sa han att det är helheten som avgör. Någon riven kon där, någon liten dutt med foten här...... fortsätt å gör manövern klar. Visa vilja !
    I högfarts manövern så fick jag kommentaren " det är ingen moppe-körning jag vill se", han var juste och på 3:e satt den. Vilja och "jobba" med hojen, så gick det hem. Resten var det bättre flyt i....

    Vi fick tipset av körläraren innan det var dags, att fråga gärna inspektören om det är något man funderar på. Blir lite mer avslappnat om man kan diskutera dagens övningar på ett avslappnat sätt. Nervositeten släpper lite.
    Det kommer gå galant på tisdag !

  8. #1628
    Medlem A76s avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    17
    Åh, tack snälla för ett utförligt svar, och all pepp! Jag är motiverad och taggad, och jag vet att jag kommer fixa det - om jag lyckas hålla nerverna i styr. Min körlärare tycker inte att jag behöver köra mer på skolan - tar det som ett bra betyg! Och en kompis körde upp för ett tag sen och klarade det på första försöket. Vilja har jag - och köra kan jag - så jag har gott hopp! :-)
    Tack för lyckönskningarna :-) 👍

  9. #1629
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av A76 Visa inlägg
    Åh, tack snälla för ett utförligt svar, och all pepp! Jag är motiverad och taggad, och jag vet att jag kommer fixa det - om jag lyckas hålla nerverna i styr. Min körlärare tycker inte att jag behöver köra mer på skolan - tar det som ett bra betyg! Och en kompis körde upp för ett tag sen och klarade det på första försöket. Vilja har jag - och köra kan jag - så jag har gott hopp! :-)
    Tack för lyckönskningarna :-) 👍
    De är sköna lirare ute i Säve, antar att du ska köra upp där. Jag var mest nervös över lågfart 1, men fick köra 2an så då kändes det mer eller mindre klart. Trafiken gick jättebra, har du ett bra grundbeteende så klarar du det!

    Som BeSt sa, de säger vad de vill se och trycker ganska mycket på att det är en helhetsbedömning.

    Lycka till, vi var två från vår skola på min uppkörningsdag som klarade det på första försöket. Det löser du!

  10. #1630
    Medlem A76s avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    17
    Låter grymt :-) Vi är fyra från min skola, så det blir ett gott gäng att hänga med på tisdag. Nu när jag läst era kommentarer så känner jag mig lite lugnare :-) Tack!!!

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •