Sidan 140 av 180 FörstaFörsta ... 4090130138139140141142150 ... SistaSista
Resultat 1 391 till 1 400 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #1391
    Medlem bionics avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Jag har skrivit det förut men det tål att upprepas. För mig är det inte den höga farten utan accelerationen som ger ruset. Och härliga turer på mysiga vägar i goda vänners lag förstås!
    Ser fram emot att få se en riktigt glad smiley här på tisdag


    Via Tapatalk
    Jag ska göra mitt bästa för å underteckna mitt inlägg med en massa smilies den tredje!

  2. #1392
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    5
    Har uppkörning på torsdag eller något nervös men känner mig ändå rätt säker :S

    Men jag funderar på det här med kontrollerad inbromsning vid höghastighetsbanan och bromsprovet, har ju abs så jag brukar ju bara klämma rejält och hålla blicken upp å fram och så, men vissa har nu sagt att abs'en inte ska gå igång för då är det okontrollerat om man då är utan abs.

    Så då ska man bromsa så bra man kan utan att abs'en inte går igång på proven men ändå så effektivt som möjligt? Tycker det är väldigt lätt hänt att abs går igång på bakhjulet vid kraftigt inbromsning, är tacksam vid svar så jag vet om det är nått jag ska öva på imorgon kväll.

    Ni får ursäkta mig om det har tagits upp innan men jag tycker jag har googlat en hel del på det utan att få ett klart svar.

  3. #1393

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av Calle_C Visa inlägg
    Har uppkörning på torsdag eller något nervös men känner mig ändå rätt säker :S

    Men jag funderar på det här med kontrollerad inbromsning vid höghastighetsbanan och bromsprovet, har ju abs så jag brukar ju bara klämma rejält och hålla blicken upp å fram och så, men vissa har nu sagt att abs'en inte ska gå igång för då är det okontrollerat om man då är utan abs.

    Så då ska man bromsa så bra man kan utan att abs'en inte går igång på proven men ändå så effektivt som möjligt? Tycker det är väldigt lätt hänt att abs går igång på bakhjulet vid kraftigt inbromsning, är tacksam vid svar så jag vet om det är nått jag ska öva på imorgon kväll.

    Ni får ursäkta mig om det har tagits upp innan men jag tycker jag har googlat en hel del på det utan att få ett klart svar.
    På min uppkörning fick jag göra om broms provet 2 gånger för hon gillade inte att det låste till lite på slutet..
    Så på tredje försöket så bara la jag foten på pedalen då tyckte hon det såg snyggt ut så då va det ok
    Senast redigerat av Danne86 den 2013-09-03 klockan 23:19.

  4. #1394
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271

    Sv: Vilka tar mc-kort nu??

    Citat Ursprungligen postat av bionic Visa inlägg
    Jag ska göra mitt bästa för å underteckna mitt inlägg med en massa smilies den tredje!
    Kan jag släppa tummarna nu? :-)

    Via Tapatalk
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  5. #1395
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Kan jag släppa tummarna nu? :-)

    Via Tapatalk
    Ute å kör förhoppningsvis.

  6. #1396
    Medlem bionics avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Ute å kör förhoppningsvis.
    fick inte kortet...
    klarade banan dock...sen klagade han på kedjan att den var för lös. Fick låna cykel från trafikskolan måste tilläggas. Han vägrade köra ut i trafik med mig, så mitt i det hela fick jag leta reda en verkstadskille på gillinge som spände kedjan. Till slut så fick jag köra i trafik!
    konstigt nog så underkände han mig på alla moment i protokollet som jag fick i mail. Men när han skulle gå igenom varför jag inte blev godkänd så klagade han på landsvägskörningen.
    En stressig dag med en jävla masssa krångel.
    Nåväl jag får ta om det här......man kan inte alltid lyckas!

  7. #1397
    Det där med låsning har jag aldrig fattat att det skulle vara grund för kuggning. Råkar man göra en pytteliten låsning och lättar på bromsen så har man ju visat att man har både känsla och sinnesnärvaro jämfört med att bromsa kanske 94% av teoretiskt optimum för att vara på säkra sidan. Alltså man har ju visat att man har kontroll.

  8. #1398
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av bionic Visa inlägg
    fick inte kortet...
    klarade banan dock...sen klagade han på kedjan att den var för lös. Fick låna cykel från trafikskolan måste tilläggas. Han vägrade köra ut i trafik med mig, så mitt i det hela fick jag leta reda en verkstadskille på gillinge som spände kedjan. Till slut så fick jag köra i trafik!
    konstigt nog så underkände han mig på alla moment i protokollet som jag fick i mail. Men när han skulle gå igenom varför jag inte blev godkänd så klagade han på landsvägskörningen.
    En stressig dag med en jävla masssa krångel.
    Nåväl jag får ta om det här......man kan inte alltid lyckas!

    Trist! Men du har helt rätt inställning! "På'n igen! Han blör i näsa"

    Du sätter det nästa gång, och förhoppningsvis slipper du allt strul!

  9. #1399
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271

    Sv: Vilka tar mc-kort nu??

    Citat Ursprungligen postat av bionic Visa inlägg
    Nåväl jag får ta om det här......man kan inte alltid lyckas!
    Men galet vilken osis! Hoppas att du snart kan få en ny uppkörningstid så snart som möjligt. Verkar ju som det mer berodde på att förarprövaren hade en dålig dag än du hade det :-/

    Via Tapatalk
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  10. #1400
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271

    Sv: Vilka tar mc-kort nu??

    Min mc-skola bokar inga tider på Gillinge längre för de är så lynniga där. Jag körde upp i Norrköping och de var jättebra! :-)

    Via Tapatalk
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •