Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Hej! Ove är här.

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av jonas Visa inlägg
    Välkommen Ove!

    Berätta gärna om de fina vägarna i Skaraborg. Har bara kört där med bil tyvärr, men lagt märke till att där finns en del riktigt fina hojvägar.
    Det var en svår uppgift! Jag kör ofta först och försöker hitta nya vägar var gång jag guidar runt. Mitt tips är: Undvik stora vägar, sen finns det ett tätt asfaltsnät i så gott som hela Skaraborg. Favoriter: Kinnekulle och Valle Värad väster om Billingen.

    Säg till när du kommer så får jag ge tips som passar!

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Välkommen Ove. Jasååå... Du är lite äldre än min BSA?
    :-[ Då måste den vara född på hösten

  3. #13
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    et var en svår uppgift! Jag kör ofta först och försöker hitta nya vägar var gång jag guidar runt. Mitt tips är: Undvik stora vägar, sen finns det ett tätt asfaltsnät i så gott som hela Skaraborg. Favoriter: Kinnekulle och Valle Värad väster om Billingen.

    Säg till när du kommer så får jag ge tips som passar!
    Stora vägar vill vi alla undvika. Och jag ska absolut ha dig i åtanke när jag planerar en tur i trakterna.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Nu är Olle med.

    Hejsan. Fick tips av Ove om detta forum och det verkar ju OK. Bor i Borgvik Värmland . Har då tillgång till en massa mil grusvägar inpå knutarna här i södra Värmland och i norra Dalsland.
    Brukar anordna ett par grusturer per år och en eller två turer till Norge.
    Körde hoj som yngling, fick återfall för ca 8 år sedan. Körde då till och från jobbet hela året runt. Pensionär sedan ett par år och kör numera en Honda TransAlp.
    Gillar alltså småvägsturer på både grus och asfalt

  5. #15
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Hallå och välkommmen Olle, kul med fler grusbusar. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hejsan. Fick tips av Ove om detta forum och det verkar ju OK. Bor i Borgvik Värmland . Har då tillgång till en massa mil grusvägar inpå knutarna här i södra Värmland och i norra Dalsland.
    Brukar anordna ett par grusturer per år och en eller två turer till Norge.
    Körde hoj som yngling, fick återfall för ca 8 år sedan. Körde då till och från jobbet hela året runt. Pensionär sedan ett par år och kör numera en Honda TransAlp.
    Gillar alltså småvägsturer på både grus och asfalt
    välkommen hit ,en tur i norge vore kul nästa säsong

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Smile

    Kanske dags att presentera sig. Fick också tips av Ove om detta forum då det förra vi var med i ballade ur.

    Bor i sydnärke ned mot Östgötagränsen. Återfallare sedan -92 och sedan jag likt Ove blivit drabbad av en allvarlig sjukdom för något år sedan betyder hojandet väldigt mycket för välbefinnandet. De riktigt långa turerna har blivit mer sällsynta men desto fler kortare dagsturer med bästa kompisen som älskar att åka med. Har på senaste tiden tack vare Ove upptäckt V. Götaland också som har mycket trevliga mc-vägar. Skagern, Kinnekulle, Hornborgarsjön, finns massvis att se utmed kul vägar. Styr ofta kosan till Västmanland där jag är uppväxt och har en stuga däruppe. Är mycket naturintresserad och besöker gärna natureservat bl.a vilket är ett intresse som passar bra ihop med hojandet då man tar sig fram smidigt.
    Har tre hojar, en offroad, en liten touringmaskin och en scooter. Transalpen började kännas lite osäker att skjutsa med pga av den höga tyngdpunkten och bristande kroppskrafter så en XJ 600 Diversion införskaffades nyligen som är betydligt lätthanterligare när man åker två.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  8. #18
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Välkommen GeCe! Jag är säker på att du kommer trivas i vårat forum!

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Välkommen GeCe! Jag är säker på att du kommer trivas i vårat forum!
    Tack! Det verkar vara ett vänligt och trevligt klimat här så jag ska nog trivas.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •