Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Manuell scooter (Honda Innova)

  1. #21
    Cub, wave, innova...."same shit"

    Bubblan är väl den mest tillverkade bilen. Den passerade väl 50 mille innan den las ner för några år sedan. Cuben har väl passerat 60 miljoner.
    Hiskeliga siffror

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Det funkar bra utan ruta men jag använder en orginalruta som jag kapat något på höjden. På bredden slutar rutan där handtagen börjar så den är ganska smidig. Det går bra och är nästan skönare utan ruta som orsakar lite vibbar och skrammel på min hoj som jag inte kommit tillrätta med, men anledningen till rutan är att jag har skadade luftrör och vill i möjligaste mån skydda halsen som är känslig för kyla under vår och höst.
    Nu finns det ju folk som tycker att ruta ser mindre sportigt ut och är "gubbigt" men det kan man ju skita i om man som jag redan är gubbe.

    Sökte på Blocket och det verkar stå Innover lite varstan i landet men som beg. verkar de vara lätträknade.

    Pga att rutorna var kassa i kvaliten, så är dom sen ett par år sedan borttagna ur sortimentet.

  3. #23
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Ja vissa modeller har olika namn i olika länder.

    OT: Jag vet att Honda för några år sen kom ut med en ny bilmodell, den fick absolut under inga omständigheter heta Honda F*tta.
    Det blev kostsamt för Honda för reklambroschyrer och reklamfilmer var redan gjorda. Det fanns slogans som sa bl a ”Honda F*tta är liten på utsidan men stor när du väl kommit in” och ”Honda F*tta är ett dagligt nöje”…
    Till japanernas stora förvåning bytte Honda utan omsvep eller förklaring namnet till Fit, och här i Europa fick bilen heta Jazz istället.

    Om ingen sagt något skulle det vara en något knepig situation i Sverige att försöka marknadsföra bilen och jag tror framför allt att inga kvinnor hade köpt den.
    FIAT hade en modell som i hemlandet hette "Regata". Här i Sverige var man rädda för att den skulle komma att kallas "Ragata", så man la till ett T och kallade den i stället "Regatta". Knepigt det där med att döpa fordon, går alltid att få till någon oönskad vinkling på något språk.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Pga att rutorna var kassa i kvaliten, så är dom sen ett par år sedan borttagna ur sortimentet.

    Tack för upplysningen vilket får mig att värdesätta att jag hann skaffa en innan de försvann.

    Ska måttet på tjockleken på glaset vara måttstock på kvaliteten kan jag förstå det då den inte är mer än 3,2 mm vilket är tunt för en så pass stor ruta men jag har inte något problem med det och infästningen verkar mycket stabil.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Tack för upplysningen vilket får mig att värdesätta att jag hann skaffa en innan de försvann.

    Ska måttet på tjockleken på glaset vara måttstock på kvaliteten kan jag förstå det då den inte är mer än 3,2 mm vilket är tunt för en så pass stor ruta men jag har inte något problem med det och infästningen verkar mycket stabil.
    Tror mer att det var den ojämna kvaliten på monteringssatserna som gjorde att dom slutade med rutan?
    När dom väl satt där så var det så mycket spänningar(krokiga fästen) att rutorna sprack efter ett tag vid infästningarna.

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Ok, ska kolla upp det! Tack för upplysningen!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #27
    Blev lite fel bara....
    Senast redigerat av V Saarela den 2012-05-23 klockan 21:48. Anledning: Fel forum

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Har inte fått klart för mig vad som är snitthastigheten eller känslomässigt lämplig hastighet på 90-väg för en Innova. Börjar bli lite intresserad av den.
    //Håkan

Liknande ämnen

  1. Pimp my scooter
    Av rolfmm i forum Scooter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-07-02, 22:49
  2. Scooter, riktig hoj?
    Av Reject i forum Scooter
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2011-12-28, 18:09
  3. Scooter på vintern?
    Av Ove i forum Scooter
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 14:39
  4. MINI E Scooter
    Av Nina i forum Scooter
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 07:32
  5. Ny forumdel - Scooter
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-23, 22:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •