Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Andra sommaren

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Andra sommaren

    Det här är andra sommaren jag kört Trajjan och det är också andra gången jag tycker den blir slöare och slöare vartefter sommaren går. När jag tog ut den i våras och skulle serva den tyckte jag det var en riktig raket, hur tusan har jag kunnat fundera på mer effekt förra året?? undrade jag. Men snart var den i sitt forna jag igen, det tog ungefär 2 km. Igår tyckte jag den var slö, jag satt och funderade på om tändstiften är som de ska. Om tändningen ändrats… Eller om förgasarna strypts på nåt vis, typ en slang som vikt sig dubbel. Eller nåt.

    Det är inget fel på hojen, det är bara jag som vill ha mer.

    Jag har kört BMW:n sista gångerna, den är verkligen lättsvängd den. Man behöver inte ens motstyra nämnvärt, den bara svänger av enbart tanken och blicken dit den ska. Lite lätt lutande så svänger den så fint. När jag började köra den var jag van med Trajjan, jag tog i lite under första svängen och höll på att svänga av istället. ”Oj så lättsvängd den är!” tänkte jag.
    I går när jag tog Trajjan och skulle svänga blev svängen något vidare än jag hade tänkt. Jag fick ta i lite mer och motstyra, att det är en så pass skillnad på dom båda har jag inte tänkt på förut men nu har jag noterat det.

    Ikväll är det Röda Cafét, vädret är okej och batteriet till BSA:n laddat. Funderar på om man ska ta den, på med crosstövlarna så slipper jag sparka av vristen igen för den är fortfarande inte bra. Gamla tanter läker långsamt, så är det.

  2. #2
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Det här är andra sommaren jag kört Trajjan och det är också andra gången jag tycker den blir slöare och slöare vartefter sommaren går. När jag tog ut den i våras och skulle serva den tyckte jag det var en riktig raket, hur tusan har jag kunnat fundera på mer effekt förra året?? undrade jag. Men snart var den i sitt forna jag igen, det tog ungefär 2 km. Igår tyckte jag den var slö, jag satt och funderade på om tändstiften är som de ska. Om tändningen ändrats… Eller om förgasarna strypts på nåt vis, typ en slang som vikt sig dubbel. Eller nåt.

    Det är inget fel på hojen, det är bara jag som vill ha mer.)
    Ett återkommande problem varje år.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

Liknande ämnen

  1. Örebro till Nice sommaren 2013
    Av whiskeythrottle i forum Touring
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-01-23, 10:38
  2. Skaffa en hojen-tröja till sommaren
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-02, 15:47
  3. Andra sommaren
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 18:10
  4. Första sommaren
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 18:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •