Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Hej på er!

  1. #1
    Medlem Tinas avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    8

    Hej på er!

    Hej,
    har tjuvkikat på diskussionerna ett tag men nu är det nog dags att kliva fram o säga Hej! Är inte bara ny i forumet utan allt inom mc-världen är helt nytt för mig, har varit lockad att prova på i många år men har inte kommit till skott. Men så en dag stod han där, glänsande och fin, som en ädel japansk samuraj... det var kärlek vid första ögonkastet och jag insåg att skulle det bli nåt mer var det bara att lära sig köra! Jag har njutit av varenda mil med min Intruder (ville lägga in honom som avatar, men har inte lyckats än) och det enda vi egentligen varit oense om är om de små kurviga grusvägarna hemma på ön faktiskt är att betrakta som farbara vägar... Det gick bra, men magmusklerna fick ett rejält träningspass varje gång!

    Har inte så många mc-burna vänner så jag har mest kört ensam, det är ok det också, men det är ju ännu roligare med sällskap så jag hoppas jag kan hänga med på era turer nån gång! Och tack för att jag fått tjuvläsa diskussionerna, det har varit kul och jag har lärt mig en hel del på köpet!
    Vi ses - både virtuellt och på riktigt - hoppas jag!
    /Tina

  2. #2
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Hejsan och välkommen till forumet!
    Har själv inte fått körkortet än men det är på g. Vad jag har förstått ur de forumposter jag läst både anordnar hojens folk egna turer och åker tillsammans på andra större evenemang.

    Jag är övertygad om att du kommer trivas och vill du ha hjälp är det bara att skicka in en forumpost så försöker vi alla hjälpa efter bästa förmåga.

  3. #3
    Mc-Bosse
    Gäst
    Godmorgon och välkommen hit!

    Jag har samma förutsättningar som du, ny och färsking sen i våras med A-kort, mc och medlemskap här på forumet. Jag suger i min alla tips och råd här på forumet. Det abssolut bästa med detta forumet är att du kan ställa vilken fråga du vill utan att på något vis bli hånad för att du skulle vara dum. Oftast inga ovidkommande svar heller. Har man inget vettigt att säga så håller man oftast tyst för det finns andra som vet bättre.

    Hjälpsamhet tycker jag är ledordet här oavsett vad du har för hoj, hur gammal du är eller om du är man eller kvinna. Själv ska jag på min första gruppkörning på lördag här nere i Skåne och det ska bli kul. 200+ hojar ska det visst bli. Bara känslan och ljudet när 200 mc startar sina motorer samtidigt i Marieholm på lördag ska bli en höjdare!

    Nu börjar solen titta fram så Kawasakin får ju rulla idag med!

  4. #4
    Medlem christiankas avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    42
    Välkommen Tina! Instämmer med föregående talare : o)

  5. #5
    Hilda
    Gäst
    Välkommen Tina

    Visst är det skönt att köra ensam ibland, i sitt eget tempo och sina favoritvägar.
    Men som du skriver är det roligare att även ha sällskap någon gång, speciellt när man skall fika och det är viktigt när man kör motorcykel

    Hoppas du får fortsatt många goa turer på din Intruder, med och utan sällskap

  6. #6
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Välkommen Tina! Jag är säker på att du kommer att trivas här och tillsammans med oss på turer i framtiden.

  7. #7
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Välkommen.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Välkommen! =)

  9. #9
    Välkommen Tina och du har gjort ett riktigt bra val av hoj ( Intruder )

    Passar på att tipsa dig om SCCS, Suzuki Chopper Club Sweden, vi är en rikstäckande klubb och har väldigt många medlemmar runt Stockholm.

    Välkommen att titta in till oss.

    http://www.suzuki-chopper.se

    Ride On.
    Besök gärna min hemsida livet på två hjul.
    http://www.nogg.se/BajenSamMC

    Eller min nya mc blogg, Bajen-Sam Biker från Roslagen.
    http://bajen-sambikerfranroslagen.blogspot.com

  10. #10
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Hej å välkommen, känn dig som hemma!
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •