Sidan 4 av 7 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 67

Ämne: Fundersam.. bushoj med twin

  1. #31
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Har ju testat både er-6 o z750 o bara där e ju en enorm skillnad på hoj....kan ju tänka mig
    att skillnaderna e ännu större om man skiftar märke...har kört kawa sen 10 års åldern mest
    crossar...testa när jag ägde en kx250 polarens rm 250 o bara där va ju som dag o natt..
    Hade en gammal Maico 250 oxå ett tag o den va ju riktigt brutal jämfört med kx...nä
    de blir till att prova sig fram helt enkelt men tacksam för alla tipsen...
    Frågan e ju om man får lov att provköra en hoj sen mitt i vintern??
    Vad säger säljarna om de?

  2. #32
    En bushoj street med twinmotor alltså.

    Vilken prisklass har du tänkt dig?

  3. #33
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av tomahs900 Visa inlägg
    Frågan e ju om man får lov att provköra en hoj sen mitt i vintern??
    Vad säger säljarna om de?
    Jag provkörde min Triumph den 15 januari 2008 med +2°C och det var inga problem. Bara det är bar asfalt ute så går det nog bra.

  4. #34
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Citat Ursprungligen postat av Scorpio Visa inlägg
    En bushoj street med twinmotor alltså.

    Vilken prisklass har du tänkt dig?
    taket ligger nog på en 120 men e de rikligt,rikligt o ännu mer rikligt med magkänsla över
    den så.....frugan o ja har ju precis blitt sams igen så de ska ju inte uppröra för mkt
    för henne heller.....om de inte e värt det förståss

  5. #35
    Hmm..japanskt skulle det visst helst vara, men annars skulle jag förstås säga Ducati Monster!

    En Monster S2R(tvåventilad lufkyld) kostar inte skjortan att försäkra eller serva. En fabriksny:
    http://www.blocket.se/stockholm/Duca...m?ca=23_11&w=3

    Personligen skulle jag däremot föredra S2R 800 framför S2R 1000 då den har en behagligare motorgång(är kortslagigare). Och 77 hk räcker långt i den mycket lätta(under 200 kg fulltankad) och relativt vridstarka hojen

  6. #36
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Citat Ursprungligen postat av Scorpio Visa inlägg
    Hmm..japanskt skulle det visst helst vara, men annars skulle jag förstås säga Ducati Monster!

    En Monster S2R(tvåventilad lufkyld) kostar inte skjortan att försäkra eller serva. En fabriksny:
    http://www.blocket.se/stockholm/Duca...m?ca=23_11&w=3

    Personligen skulle jag däremot föredra S2R 800 framför S2R 1000 då den har en behagligare motorgång(är kortslagigare). Och 77 hk räcker långt i den mycket lätta(under 200 kg fulltankad) och relativt vridstarka hojen
    Måste ju ta till mig alla tips o jättetacksam....men smaken e ju som baken...just dukati monster kommer det
    nog aldrig bli pga deras rör konstruktion på ramen...gillar den inte alls faktiskt..ser ut som dom
    fått ett par byggnadsställningar över o kapat upp för att passa...min personliga åsikt..förövrigt e nog
    den hojjen en riktig bus maskin o rätt snyggt stuk oxå förutom ramen...

  7. #37
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Äsch, åk runt och provkör. Vem vet, du kanske gillar hojen med fulaste designen? Så var det för mig. Jag tyckte BMW:n var skitful men ju mer jag övningskörde på en sån desto mer kom jag underfund hur bra jag satt och hur förbaskat bra den faktiskt är och fungerar. Så åk runt och testa olika märken och modeller. =)

  8. #38
    Nina har rätt det viktigasta är hur man trivs med hojen, jag kan absolut inte säga att Varaderon är snygg hög klumpig som fan och bumsig, men fantastig att köra. Trivslen är viktigas.
    Jan-Olov

  9. #39
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av tomahs900 Visa inlägg
    Blir ju en investering...men jag tänker inte snåla o bli halvnöjd men heller inte köpa i tron att dyrast e bäst...
    Ska kolla mt-01 och mt-03 i helgen...vet inte riktigt med busfaktorn på bulldogen...?
    Finns väl ingen direkt busfaktor på bulldogen antar jag, schysst design men med en tråkigt dragstar 1100 motor.går väl att få upp i runt 70hk har jag för mig men hojen är tung. mt-01 är tydligen däremot ganska busig

Liknande ämnen

  1. Köpes: Africa Twin XRV 750
    Av Brcklnd i forum Köp & Sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-04-17, 00:20
  2. Nya Africa twin
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2014-11-22, 14:40
  3. V-twin vs parallell twin
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2014-01-03, 18:12
  4. Lifan 250cc v-twin
    Av MIKKE i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-25, 16:01
  5. Turbo på V-Twin
    Av mullemeck i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-01, 17:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •