Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 67

Ämne: Fundersam.. bushoj med twin

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av tomahs900 Visa inlägg
    Har hört massor med negativt om yamahan idag av en jobbepolare....sa oxå som du med dålig power..
    måste nog kolla den irl...

    Aprilia tuono....blandade känslor rent utseende mässigt.....e de inte mkt sporthoj över hela paketen??

    Aprilia shiver ligger nog bättre till då...
    Tuonon är en naken sporthoj, precis som du säger. Hade också hellre satsat på Shivern isåfall.

    Men framförallt skulle jag råda dig att tänka lite utanför lådan och iaf testa någon ducati- eller KTM-twin
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #22
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Inte så liten som den ser ut, men man måste nog gilla enstånkor för att tycka om den. Sitter ju samma 660 i den som i min Teneré, orginal så är den inte direkt skräckinjagande med supersnälla kammar och astmatiska luftvägar. Man börjar ganska snart fundera på trimsystem, moddad luftburk och PC3. Då får man iofs härligt stånk på köpet. =)

    Tandempostning.
    Jag gillar stånkor..

    Just den jobbekompis som dissa den har precis sålt sin xt 660 x....samma motor som
    i din då?

    Testa den vid ett tillfälle o den va faktiskt slöare än min gamla klx från 93...
    Han snacka om nån styrenhet till insprutningen man kunde byta så den blev rappare...
    Har för mig den låg på 4 lappar.....känns seriöst dyrt bara för att få lite fart på den..?

    Ska hämta en kombipanna i helgen o modda om till poolvärmare
    Kommer köra förbi lödde o kolla på triumph,ktm,kawa...även yamaha center i helsingborg ska
    hinnas förbi....

    Får återkomma med min personliga recension då...

  3. #23
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Det är ju en Guzzi Griso du vill ha!
    Fast det vet du inte än.... ;-)

    Oavsett vad du köper: Köp med magfeeling och hjärta!

  4. #24
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av tomahs900 Visa inlägg
    Just den jobbekompis som dissa den har precis sålt sin xt 660 x....samma motor som i din då?

    Testa den vid ett tillfälle o den va faktiskt slöare än min gamla klx från 93...
    Han snacka om nån styrenhet till insprutningen man kunde byta så den blev rappare...
    Har för mig den låg på 4 lappar.....känns seriöst dyrt bara för att få lite fart på den..?
    Ja samma. Den låga effekten är priset man får betala för en motor som aldrig går sönder och är i princip underhållsfri. Det han menade var nog PCIII, extern styrenhet för att mappa om motorn, går på 3 laxar. Man ska tydligen kunna få ur 12 hästar extra bara genom att mappa om + öppnare blås in/ut. Vassare kammar går på 2-4000, tillsammans med övrigt kan man gå från 48 upp till 65 kusar. Hojarna är å andra sidan billiga så man kan lassa på en massa trim utan att komma upp i prisklass med tex en KTM.

    Själv har jag bara ställt om TPSen så den går lite fetare (är snålställd orginal) och drevat ner, räcker gott i skogen. Men som Leif säger, köp det du gillar och strunta i vad jag tycker.
    Senast redigerat av Molgan den 2009-08-27 klockan 00:33.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  5. #25
    Hilda
    Gäst
    Jag bytade hoj innan jag körde på semester, och köpte just en ER-6N

    Det är den roligaste hoj jag har kört, och jag är supernöjd med den.
    Man får mycket hoj för pengarna med köregenskaper som är helt fantastiska, man får ner den i krurvorna utan några som helst problem och pulvret saknas inte när det behövs.
    Inga problem att sitta två på den, eller köra med rejält med packning.

    Visst kan jag sakna min Dragstar när vi är ute och kör flera stycken och det går sådär i lagom customtakt, för då förvandlas min ER-6 till en livlig hundvalp som bara vill dra iväg och busa efter ett tag (eller så är det jag som förvandlas )

    Det finns ju säkert en anledning till att just ER-6:an har varit Sveriges mest sålda motorcykel 3 år i rad

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    88
    vet inte vilken budget du har men yamahas mt-01 är ju rätt rå, bulldogen är ju oxå 2 cyl

  7. #27
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Citat Ursprungligen postat av Hilda Visa inlägg
    Jag bytade hoj innan jag körde på semester, och köpte just en ER-6N

    Det är den roligaste hoj jag har kört, och jag är supernöjd med den.
    Man får mycket hoj för pengarna med köregenskaper som är helt fantastiska, man får ner den i krurvorna utan några som helst problem och pulvret saknas inte när det behövs.
    Inga problem att sitta två på den, eller köra med rejält med packning.

    Visst kan jag sakna min Dragstar när vi är ute och kör flera stycken och det går sådär i lagom customtakt, för då förvandlas min ER-6 till en livlig hundvalp som bara vill dra iväg och busa efter ett tag (eller så är det jag som förvandlas )

    Det finns ju säkert en anledning till att just ER-6:an har varit Sveriges mest sålda motorcykel 3 år i rad
    Om jag inte vore dragen åt klassisk hårdtouring (fritt efter Robert Gustafsson, medlem i Guzzi-klubben) och dessutom är Guzzi-frälst, skulle ER-6 absolut vara ett av mina alternativ. Verkar vara en toppenbåge!

  8. #28
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Citat Ursprungligen postat av pewa Visa inlägg
    Tuonon är en naken sporthoj, precis som du säger. Hade också hellre satsat på Shivern isåfall.

    Men framförallt skulle jag råda dig att tänka lite utanför lådan och iaf testa någon ducati- eller KTM-twin
    Ska absolut testa så många jag kan...har ju testat min lillebrors 2 fd ktm:er..en 525 smr (tror jag
    den hette) banhoj och en 690
    supermoto....men e lite sugen på o prova 680 duke...tror 990 s duke e lite för klumpig för
    de köregenskaperna jag e ute efter men styggsnygg e den. Nackdelen e väl service intervallerna på
    alla ktm....

  9. #29
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    Det är ju en Guzzi Griso du vill ha!
    Fast det vet du inte än.... ;-)

    Oavsett vad du köper: Köp med magfeeling och hjärta!
    Ja just de en sån e de...
    O centralstöd ska de va.....

  10. #30
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Citat Ursprungligen postat av pinnen Visa inlägg
    vet inte vilken budget du har men yamahas mt-01 är ju rätt rå, bulldogen är ju oxå 2 cyl
    Blir ju en investering...men jag tänker inte snåla o bli halvnöjd men heller inte köpa i tron att dyrast e bäst...
    Ska kolla mt-01 och mt-03 i helgen...vet inte riktigt med busfaktorn på bulldogen...?

Liknande ämnen

  1. Köpes: Africa Twin XRV 750
    Av Brcklnd i forum Köp & Sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-04-17, 00:20
  2. Nya Africa twin
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2014-11-22, 14:40
  3. V-twin vs parallell twin
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2014-01-03, 18:12
  4. Lifan 250cc v-twin
    Av MIKKE i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-25, 16:01
  5. Turbo på V-Twin
    Av mullemeck i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-01, 17:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •