Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Härlig dag.

  1. #1
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Härlig dag.

    Igår så tog jag mig i kragen och bytte bränslepumpen på hojen och det var snabbt gjort.
    Sen så bestämde vi oss för att ta en tur och det blev upp till Norrköping för att titta på motorcyklar så vi tog E22:an upp för att spara tid, frugan är ju sugen nu men vi hittade bara en affär med mc. Sedan fick vi för oss att vi skulle åka till morsan och fika, hon flyttade från Norrköping till Finspång förra veckan så vi åkte dit tog en fika sedan så åkte vi över Skärblacka till Norsholm, sedan via Björsäter till Åtvidaberg och sedan hem, det blev en liten runda på ca 26 mil och det var en riktigt härlig dag. Det var första gången jag åkte hoj i Finspångs trakten och det var fina vägar. Det är ju alltid roligt att prova nya vägar, skulle man inte göra det så blir det ju lite som att åka till jobbet, samma gamla väg hela tiden. En sak som jag har upptäckt är att på sista tiden så har jag haft ett sådant jäkla flyt i min körning, men det beror nog på att jag har kört rätt så mycket i år och det ger ju resultat. En sak är då säker och det är att min hoj går bäst när den får jobba men det är roligt att bara åka ut och glida runt på vägarna i lugn takt, då är det bara lägre växlar som gäller. Det ser ut att bli fint väder idag med, vi får se om jag kan övertala frugan att ta en tur senare, gäller att passa på snart är säsongen över vare sig vi vill eller inte. Ha en bra dag.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  2. #2
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Bra att det blev gjort,även om jag tror att den gamla hade hängt med ett tag till.
    Kollade du hur det såg ut i bränslefiltret,var allt rent och fint? Nu är den ju lätt tvättbar.
    Vi hade fin körning här i Stockholm med och det var första gången som jag fick min blivande fru att åka med en längre resa,kändes bra.

  3. #3
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Det såg riktigt fint ut och jag läste om eran tur igår, du såg lycklig ut.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Det såg riktigt fint ut och jag läste om eran tur igår, du såg lycklig ut.
    han var nog tvungen

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    Vi hade fin körning här i Stockholm med och det var första gången som jag fick min blivande fru att åka med en längre resa,kändes bra.
    Hoppas hon gillade det och vill följa med fler gånger. Maud tycker alltid att det är trevligt om det blir lite tjejer som följer med.
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Härlig dag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-21, 10:52
  2. Blir en härlig dag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-07, 12:45
  3. Härlig dag!
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-26, 23:39
  4. Härlig GPS
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 16:10
  5. Härlig hoj (och kul gubbe)
    Av Nina i forum Veteran
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 21:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •